گزارش اختصاصی تابناک کهگیلویه و بویراحمد
هرچند اکثر برنامه های گرامیداشت این روز در سطح کهگیلویه وبویراحمد به هفته آینده موکول شده است اما امروز در تاریخ کهگیلویه و بویراحمد ، خاص ترین برنامه برای گرامیداشت مقام معلم انجام گرفت و آن هم افتتاح اولین موزه آموزش و پرورش در کهگیلویه و بویراحمد است.
کد خبر: ۷۴۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ 02 May 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امروز ۱۲ اردیبهشت سالگرد شهادت استاد مطهری و روز گرامیداشت مقام معلم است ، هرچند اکثر برنامه های گرامیداشت این روز در سطح کهگیلویه وبویراحمد به هفته آینده موکول شده است اما امروز در تاریخ کهگیلویه و بویراحمد ، خاص ترین برنامه برای گرامیداشت مقام معلم انجام گرفت و آن هم افتتاح اولین موزه آموزش و پرورش در کهگیلویه و بویراحمد است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان لنده در حاشیه افتتاح این موزه در گفتگو باتابناک کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت : از برنامه های ویژه برای گرامیداشت مقام معلم ، افتتاح اولین موزه آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان لنده بوده است.
دکتر علی جاویدان افزود : این موزه از ویژگی های خاصی برخوردار است از جمله به نمایش گذاشته شدن اسنادی از دوره های مختلف از جمله دوران رواج مکتب ها
جاودان افزود : سعی داریم تحلیلی هم از عملکرد آموزش و پرورش شهرستان لنده داشته باشیم که بتوانیم چالش ها و مشکلات را بررسی کنیم تا چراغ راهی برای آینده داشته باشیم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان لنده گفت : دلیل تاسیس این موزه در دبیرستان اردیبهشت این است که این مدرسه قدیمی ترین مدرسه شهرستان است.
وی همچنین اعلام کرد در این مراسم افتتاحیه از بازنشستگان دعوت کردیم که شاید با تجدید خاطرات نشاط و شادابی را برای این عزیزان ایجاد کنیم که خوشبختانه شور و شوق بازنشستگان فرهنگی در این مراسم بسیار جالب و دیدنی بود.
جاودان افزود : این موزه و اسناد آن می تواند برای جوانان چراغ راهی از گذشته برای رسیدن به آینده ای روشن و امیدوار کننده باشد.  
دبیر موزه آموزش وپرورش شهرستان لنده هم در آیین افتتاحیه گفت؛ بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش در راستای ایجاد ایجاد موزه آموزش و پرورش شهرستان لنده با هدف ایجاد زمینه های مناسب برای استفاده از تجارب گذشتگان و  فراهم آوردن شرایطی برای مقایسه وضعیت آموزشی گذشته و حال، تجلیل از پیش كسوتان و طلایه داران نظام تعلیم و تربیت، حفظ یاد و نام شان امروز شاهد افتتاحیه موزه آموزش وپرورش این منطقه هستیم .

صفا فضیلت افزود؛ همه همكاران تقاضا مندیم جهت راه اندازی این موزه هر آنچه از گذشته آموزش و پرورش این شهرستان مانند تصاویری از مدارس قدیمی ، دانش آموزان ، وسایل كمك آموزشی و كتابهای درسی و قدیمی  تصویر و زندگی نامه ی دبیران و مدیران ،مدارك تحصیلی دوره های مختلف آموزشی و آلبومهایی از تصاویر دانش آموزان ، مدیران و مدارس قدیمی سالنامه‌های مدارس، مجلات و روزنامه های قدیمی و نشریات مربوط به آموزش و پرورش  را دارند به دبیرخانه این موزه واقع در دبیرستان علامه حلی تحویل دهند.
 
بیشتر بخوانید
 
 
رونمایی از یک سند خاص!
اما در این موزه از چند سند خاص و جالب رونمایی شد که در یکی از این اسناد جالب ، مدیر مدرسه طی نامه ای از مسئولین آموزش و پرورش می خواهد به دلیل کسالت وی و عدم تدریس موثر ، یک روز از حقوقش کسر گردد!
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار