همراه با تابناک کهگیلویه وبویر احمد
دربسته خبری امروز تابناک کهگیلویه وبویراحمد ابتدا به درج مطلبی از طرف سید علی محمد دانشی در خصوص هاشمی رفسنجانی که این روزها دوباره خبرساز شده و رسانه ها با درج صحبت های وی باعث انتقاد برخی فعالان مدنی وسیاسی به وی شده اند ، در ادامه نامه توضیحی بسیج
کد خبر: ۷۳۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷ 08 August 2015

دربسته خبری امروز تابناک کهگیلویه وبویراحمد ابتدا به درج مطلبی از طرف سید علی محمد دانشی در خصوص هاشمی رفسنجانی که این روزها دوباره خبرساز شده و رسانه ها با درج صحبت های وی باعث انتقاد برخی فعالان مدنی وسیاسی به وی شده اند ، در ادامه نامه توضیحی بسیج دانشجویی دانشگاههای کهگیلویه  در خصوص همایش اصلاح طلبان با عنوان(به روشنی آفتاب بیاندیش) ،سپس به خبرهای دیگر می پردازیم.

رفسنجانی پس از فتنه 88تغییر کرده

این روزها هاشمی رفسنجانی در پی صحبت هایی دوباره تیتر رسانه ها شده وباعث بوجود آمدن کمپینی با نام من یک روستایی هستم شده است .از طرف دیگر هم برخی شخصیت های سیاسی عمدتا اصولگرا به انتقادات از وی ادامه می دهند .در همین خصوص سید علی‌محمد دانشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس دریاسوج با بیان اینکه برخی شخصیت‌ها به هر دلیل گذشته انقلابی خود را فراموش می‌کنند، از هاشمی رفسنجانی به عنوان یک شخصیت انقلابی سال‌های گذشته نام برد که دچار این نقیصه شده است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هاشمی در سال‌های اولیه انقلاب در کنار سایر همرزمانش مواضعی انقلابی داشت اما در سال‌های اخیر شخصیت متفاوت سیاسی داشته و از آن مواضع انقلابی فاصله زیادی گرفته است.

این فعال سیاسی با اشاره به اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی در مورد روستاییان و روستازاده‌ها تصریح کرد: همه شخصیت‌های انقلاب از امام راحل گرفته که از شهری کوچک مانند خمین ظهور کرد تا مقام معظم رهبری و همین آقای هاشمی همه مفتخر به روستایی بودن هستند.

دانشی گفت: این سخنان نوعی توهین به روستاییان و البته توهین به خود از سوی آقای هاشمی رفسنجانی است.

وی با اشاره به دوره‌های متفاوت حیات سیاسی هاشمی رفسنجانی گفت: به خوبی شاهدیم که مواضع هاشمی پس از فتنه 88 تغییر کرده و دیگر وجهی از شخصیت انقلاب و مبارز در وی دیده نمی‌شود.

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجوییپیرامون برگزاری یک همایش
محیط دانشگاه باید محیط فهم سیاسی ،آگاهی و دانش سیاسی باشد اما سیاسی کاری و حاشیه پردازی به کار اصلی دانشگاه ها یعنی تلاش و پیشرفت علمی ضربه ی جدی می زند.مقام معظم رهبری ۲۰ تیر ۱۳۹۴
در چند روز اخیر بیلبوردها و فضاهای تبلیغاتی شهر دهدشت و سایتها و رسانه های مختلف استان خبر از برگزاری همایشی کاملا حزبی وبا مسئولیت یک تشکل سیاسی خاص می دهند.آنچه مورد تعجب همگان بوده و هست ؛اینکه این روزها باید فضای شهر برای حضور کبوتران خونین بال و شهدای عزیز،آذین و تبلیغ شود و اینکه سیاسی کاری اولویت اول این روزهاست ،خود حدیث دیگری است. اما آنچه ما را به واکنش واداشت ، نه عنوان همایش و نه سخنران همایش ، بلکه مکان همایش بودکه بدون اطلاع تشکل های دانشجویی و حتی برخی مسئولین مرتبط، نام سایت دانشگاه پیام نور دهدشت اعلام شده بود. برخی رسانه هاحسب رسالت ذاتی از بسیج دانشجویی دانشگاه خواستار توضیح شدند که با اظهار بی اطلاعی ،علی رغم احترام به اصل موضوع ، برگزاری چنین همایش کاملا حزبی را در دانشگاه ،صرفا خلاف مقررات و ماموریت ها و حتی ابلاغیات دانشگاه دانسته و اعلام کردیم بهتر است چنین همایش هایی خارج از محیط دانشگاه باشند ، چراکه اساسا این دانشجو و جامعه د انشگاهی است که باید برای دانشگاه تصمیم بگیرد که متن مصاحبه نه بیانه، در رسانه ها موجود است .
اما برخی رسانه های استان بنا به هر دلیلی (خواسته ، ناخواسته ، عدم حرفه ای بودن و …)با انتخاب تیترهای دروغین سعی دارند تا بسیج دانشجویی را نقطه مقابل این همایش قرار دهند و بدتر از آن ، جوابیه نامتقارن دانشگاه به مصاحبه بسیج دانشجویی بود . جهت تنویر افکارعمومی و رفع بعضی شبهات توجه همگان را به نکات زیر معطوف می دارد .
۱- آنچه در مصاحبه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور آمده ، فقط اعتراض به برگزاری چنین همایش هایی در محیط دانشگاه بود،چراکه این یک بدعت غیر قانونی و مخالف قانون دانشگاه است و موضوع مقابله اصلا ذکر نشده و مورد بحث نبوده است ، از این رو پی گیری حقوقی علیه رسانه هایی که با نشر اکاذیب و عنوان دروغین ((بسیج دانشجویی اجازه نمی دهیم )) را تیتر کردندو با گذاشتن کامنت ،سبب توهین به بسیج دانشجویی و باعث برخی مزاحمت هایی برای بانیان همایش شدند ، برای بسیج دانشجویی محفوظ و عندالزوم اقدام خواهد کرد .
۲- با یادآوری و تذکر قانونی مجدد به مسئولین محترم ،شهرستان و دانشگاه علی رغم تعامل بسیار مطلوبی که همچنان برقرار است ، خواستار دفاع مسئولین از هویت دانشجویی دانشگاه و مشورت با دانشجویان و عدم تاثیر پذیری از جریانات سیاسی شدند ، چراکه ورود علنی احزاب به دانشگاه به هر دلیلی ، مغایر اصول دانشگاه و سبب جریان سازی های کاذب شده و در نهایت مشکلاتی را به وجود خواهد آورد .
۳- جوابیه دانشگاه خود دلیل متقنی است که این همایش کاملا حزبی و سیاسی بوده وتعطیلی دانشگاه و اجاره دادن سالن و توضیحات دیگر ، عذر بدتر از گناه است و جالبترآنجاست که دانشگاه از امنیت آن شانه خالی کرده و گفته تعهدی درقبال حواشی آن ندارد ، خلاصه چه کسی در قبال استفاده حزبی از امکانات بیت المال مسئولیت دارد و چرا این همه حساسیت و اصرار بر برگزاری آن در دانشگاه و برند کردن نام دانشگاه در تبلیغات دارند؟؟
۴-شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه و مراکزآموزش عالی شهرستان کهگیلویه ، ضمن احترام به همه جریانات سیاسی قانونی در کشور و استان و شهرستان ، بار دیگر مخالفت خود را با هرگونه ورود غیرقانونی احزاب و جریانات سیاسی به داخل دانشگاه اعلام داشته و در عین حال هیچگاه از موضع مقابله جویی و حاشیه سازی سخن نگفته و نخواهد گفت ، چراکه اولا اعلام مخالفت به معنای اعلام مقابله نبوده است؛ ثانیا خواسته و اعتراض ما منطقی و قانونی بوده و لزومی به حاشیه سازی ندارد . ثالثا ازنگاه بسیج دانشجویی هرگونه مزاحمت برای برگزاری همایش های قانونی کار پسندیده ای نیست .

هاشمی دچار آلزایمر سیاسی شده است

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  در خصوص اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی در مورد روستاییان اظهار کرد: آقای رفسنجانی در طول دوره حیات سیاسی خود دوره‌های مختلفی را پشت سر گذاشته است.

وی با متفاوت خواندن این دوره‌ها اظهار کرد: گاهی شهوت قدرت و ریاست موجب می‌شود حقایق نزد افراد محو شود و علاوه بر شهوت قدرت در کنار افراد لابی‌ها و مشاورانی وجود دارند که اجازه نمی‌دهند افراد حقایق را بفهمند.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: آقای هاشمی اگر فرض را بر این بگذاریم که شهوت و قدرت و ریاست در وی فروکش کرده اما لابی خانوادگی موجب می‌شود که وی این‌گونه مواضعی داشته باشد.

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: لابی خانوادگی و مشاوره‌های غلط موجب شده که آقای رفسنجانی سخنان امام را مبنی بر این که یک موی کوخ‌نشینان را به همه کاخ‌نشینان عوض نمی‌کنم فراموش کند.

وی افزود: آقای رفسنجانی فراموش کرده که جبهه و جنگ را بچه‌های روستایی و کپرنشینان پر می‌کردند و همین آقای رفسنجانی هم در آن دوره جبهه و جنگ مسئول بود اما اکنون همه چیز را فراموش کرده است.

بزرگواری تصریح کرد: نمی‌دانیم این را به پای آلزایمر سیاسی بگذاریم یا این که گذشته خود را فراموش کرده ولی دعا می‌کنیم که عاقبت به خیر شود.

وی با بیان اینکه آستانه تحمل نظام در برابر هاشمی رفسنجانی تاکنون خیلی زیاد بود است، افزود: همه می‌دانند که بذر فتنه را هاشمی پاشید و آن نامه کذایی را نوشت اما نظام همچنان بر اساس اصل سعه‌صدر با او مدارا می‌کند.

صدام در دنا!

عصر دنا: هرگاه نام " صدام " شنیده می شود بدون شک هشت سال دفاع مقدس و حملات بیرحمانه فرمانده معدوم رژیم بعث به ذهن هر خواننده و یا شنونده ای خطور می کند.
" صدام " حزب بعث در " تکریت " و " صدام " داستان ما در " کریک"..
اما " صدام " که " سید " بوده و در روستای " کریک " سکونت دارد با " صدام " حزب بعث متفاوت است زیراکه " سیدصدام " کریک دنا ، نامی مهربان و شخصیتی آرام اما نیازمند است.
سید صدام اخلاقی 50 ساله که سابقه 26 ماه حضور در هشت سال دفاع مقدس را دارد از مردان نیک نام روستای " کریک " شهرستان دنا است.
او می گوید که نامش را خیلی دوست دارد و 26 ماه در مناطق جنگی آبادان و دزفول در برابر " صدام حسین " حنگیده است.
اما سید صدام داستان ما امروز نیازمند دست های خیر است اگرچه از سرکشی های " اسدالله برگ ریزان " مدیر بهزیستی شهرستان دنا هم صمیمانه تشکر می کند و می گوید او همیشه بفکر خودم و بچه هایم است.
" سیدصدام " این روزها از یک پایش درد می کشد و به خاطرات حضور 26 ماهه اش در دفاع مقدس می پردازد و دست بر روی پای نیمه معلولش می گذارد و می گوید با همین " پا " سرپا می ایستادم تا خاک ملتم را " صدام خائن " به غارت نبرد.
" سید صدام " مهربان الان چهارفرزند دارد که کوچکترین شان حدود 10 ساله است و دست در دست پدر نگاه معصومانه به دوربین عکاسی دارد.
نامش را اداره ثبت احوال شهرستان دنا بدون اجازه اش به " سیدبهرام " تغییر داده اند و او از این تغییر نگران است.
می گوید هرچه می گویند " سیدبهرام " جواب نمی دهم اما وقتی " سیدصدام " صدایم می زنند فورا جواب می دهم.
" سیدصدام " کریک دنا تحت پوشش بهزیستی شهرستان است.
بسیجی هشت سال دفاع مقدس ما امروز نیازمند حمایت همه است تا " سیدصدام " بیشتر از این شرمنده اولادش نشود ان شالله

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار