معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی از توزیع کارت هوشمند ویژه معلولان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲ 07 August 2015
تابناک فارس به نقل از ایسنا: انوشیروان محسنی‌بندپی در جمع خبرنگاران در شیراز، گفت: توزیع کارت هوشمند معلولان به مرور در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان این کارت را ICF خواند که قابلیت استفاده ملی و بین‌المللی دارد و یادآور شد: فارس در حوزه توانبخشی عملکرد خوبی داشته است.

وی با بیان این که هنوز بسیاری از معلولان در سطح کشور شناسایی نشده‌اند، از وجود یک میلیون و 100 هزار معلول شناسایی شده در ایران خبر داد و گفت: تاکنون 120 هزار معلول در فارس شناسایی شده و تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته‌اند.

بندپی در خصوص اشتغالزایی برای افراد تحت پوشش بهزیستی نیز گفت: به منظور تخقق این مهم، صندوق‌های کارآفرینی راه‌اندازی شده است.

وی همچنین از پیشرفت 85 درصدی در عملیات احداث ساختمان جدید بهزیستی استان فارس خبر داد و گفت: مرکز فرهنگی و تفریحی معلولان فارس واقع در سپیدان نیز پیشرفت 35 درصدی دارد.

معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: 400 فرزند بی سرپرست در استان فارس تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

بندپی، پیشگیری از بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها را مهمترین اهداف سازمان بهزیستی عنوان و خاطرنشان کرد: رصد آسیب‌های اجتماعی، شناسایی گروه‌های آسیب‌پذیر و ارتقا اطلاعات جامعه در این خصوص، از جمله سرفصل‌های اولویت‌دار این سازمان محسوب می‌شوند.

وی در عین‌حال که اقدامات انجام شده در بهزیستی استان فارس به لحاظ کمی و کیفی را خوب توصیف می‌کرد، گفت: استان فارس به لحاظ تعدد کودکان کار و خیابانی، جزو پنج استان اول کشور است.

بندپی ادامه داد: 327 کودک سال گذشته در این استان ساماندهی شده‌اند که 32 درصد آنان ایرانی بودند و از تعداد مذکور 72 درصد کودک کار و 28 درصد کودک خیابانی محسوب می‌شوند.

وی گفت: گسترش کودکان کار و خیابانی موجب ارائه خدمات سازمان بهزیستی در سطوح مددکاری، روانشناسی و افزایش مهارت شده است.

بندپی بیان کرد: علاوه بر این خدمات، تیم‌های تخصصی بهزیستی در کلاس‌های مددکاری و مشاوره، توان علمی خود را نسبت به توانمندسازی و افزایش مهارتی این کودکان را به کار گرفته‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار