علی شادمان عنوان کرد که با وجود وجود 5 درمانگاه ديابت در استان به دليل رفتارهای غذايی نامناسب، عدم تحرک و ورزش بيماران همچنان بیماری دیابت و فشار خون با آمار بالای مبتلایان در استان وجود دارد.
کد خبر: ۷۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸ 04 August 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا علی شادمان در نشست بيماری‌های خاص استان مازندران گفت: در جلسه گذشته قبلی با مدیران بانک‌ها میزان تسهیلات پرداختی به بیماران خاص افزایش یافت.

وی گفت: 375 فقره تسهيلات 2 ميليون تومانی و 745 فقره وام جهار ميليون تومانی جعاله با معرفی انجمن‌های بيماری‌های خاص به اين بيمارن تعلق خواهد گرفت.

شادمان با اشاره به وجود 2100 نفر بيمار ام اس، 320 نفر بيمار هموفيلی، 1200 بيمار دياليزی و پيوندی و 2800 نفر بيمار تالاسمی در استان گفت: به ازای هر 5 نفر يك بيمار می‌تواند از اين تسهيلات بانكی استفاده کند به طوری که از 6320 نفر بيمار خاص استان تعداد 1264 نفر از اين  تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

شادمان از راه‌اندازی درمانگاه تخصصی MS در بيمارستان بوعلی ساری  خبر داد و گفت: آمار بيماری‌های غيرواگير همچون ديابت و و فشارخون در استان فاجعه است و با وجود 5 درمانگاه ديابت در استان به دليل رفتارهای غذايی نامناسب، عدم تحرک و ورزش بيماران همچنان اين بيماری‌ها در استان وجود دارد.وی تصریح کرد: 50 درصد افراد جامعه دچار بيماری‌های قلبی و عروقی خواهند شد و بايد مردم و سازمانهای مردم نهاد همكاری کرده تا بتوانيم سطح آگاهی مردم نسبت به ديابت و فشار خون افزايش یابد.معاون درمان علوم پزشكی مازندران بیان کرد: تمامی هزينه‌های داروی ايرانی برای بيماران خاص در بسته تحول رايگان است و با عنايت به اينکه داروهای خارجی فاقد تخفيف است در استان با هماهنگی علوم پزشكی تخفيفاتی نيز برای اين دارو ها در نظر گرفته شده است.علیرضا مردانشاهی ادامه داد: مازندران در 9 قطب كشور در سطح يك سرطان قرار گرفته و در آينده از دستگاه‌هاب پيشرفته تشخيصی و درمانی برخوردار خواهد شد.

مردانشاهی با اشاره به محدوديت وجود دستگاه‌های دياليز در استان گفت: از بيمارانی كه در حال دياليز هستند 50 درصد قابليت پيوند دارند و بايد فرهنگ اهداء عضو ترويج يابد زیرا با اهدای عضو 20 درصد مرگ مغزی‌ها می‌توان مشكل بيماران دياليزی را مرتفع كرد از این رو بايد بستر توسعه پيوند كليه را از طريق مطبوعات و رسانه‌ها ترويج دهیم.

وی با تاكيد بر اينكه هر دستگاه دياليز ماهيانه چهار ميليون تومان هزينه نگهداری دارد، اظهار کرد: دياليز راهكار مناسب و قطعی براي اين بيماران نيست.این مسئول بیان کرد: بخش دياليز بيمارستان امام خمينی ساری را تغيير كاربری داده و در بيمارستان مهر نيز يك طبقه به عنوان بخش پيوند ايجاد خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار