نگارنده این تحلیل از منتقدان جدی حضور گوهرکانی در معاونت امور اقتصادی استانداری است (به دلیل اثبات جرم و صدور حکم قضایی ) و اعتقاد بر تغییر وی دارد اما این دلیل نمی شود که از شرایط موجود برای بهره برداری منافع شخصی از موقعیت وی سوءاستفاده شود.
کد خبر: ۷۰۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ 25 January 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / مدتی است که وضعیت بازار مواد گوشتی چه سفید چه قرمز در کهگیلویه و بویراحمد به طرز عجیبی آشفته شده است به گونه ای که این مواد غذایی از سبد غذایی برخی از مردم حذف و یا بسیار کم شده است. هر چند وضعیت بازار در کل کشور دچار همین مشکلات است اما بنابر برخی مولفه های تعیین کننده قیمت گوشت ، این آشفتگی در بازار کهگیلویه و بویراحمد ، بیشتر بر نوعی سهل انگاری و عدم همکاری دستگاه های دولتی متولی کنترل بازار دلالت دارد.
آشفتگی بازار در کنار آشفتگی دستگاه های دولتی متولی ، فشار سنگینی را متوجه جامعه کرده است به گونه ای که بازار همانند بیماری که از مرضی ناشناخته رنج می برد لحظه ای تب می کند و لحظه ای آرام می شود! و متاسفانه تنها کاری که در این بین انجام می شود ، انداختن تقصیر از مدیری بر گردن مدیری دیگر است! در واقع می توان گفت وضعیت بازار به مانند فرزندی نامشروع است که هیچکس حاضر نیست پدری و سرپرستی وی را بپذیرد! و بین افراد متعددی بر سر نپذیرفتن مسئولیتش جنگ و دعوا است!
اخیرا معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، به شدت در رسانه ها در حال اعلام خبرها و گزارشاتی است که سعی می کند نشان دهد وی در حال تلاش برای کنترل بازار است.
 
جنگ رسانه ای بر سر نبود گوشت یا بود گوهرکانی؟! / آیا دستگاه قضایی به وضعیت آشفته رسانه ها توجه دارد؟
 
جنگ رسانه ای بر سر نبود گوشت یا بود گوهرکانی؟! 
نکته مهم دیگری که در این وضعیت بسیار تاسف برانگیز شده است ، یارگیری های برخی مدیران و رسانه ها است که موضوع را پیچیده تر کرده است و هر روز این رسانه ها ، خصوصا رسانه های محلی با تهیه و انتشار گزارشاتی جهت دار سعی دارند از یک مدیر دفاع و بر یک مدیر بتازند! متاسفانه برخی از این رسانه به نظر می رسد هیچ گونه نگاهی بر وضعیت معیشت و حساسیت بازار ندارند و فقط سعی دارند که به نوعی مدیر مورد نظر خود را در دوحالت یا برجسته کنند و یا اینکه وی را مقصر معرفی کنند. نکته دیگر اینکه مشخص نیست دلیل این کار منافع شخصی است یا هدف دیگری در کار است ! اما هر دلیلی باشد مشخص است که منافع عموم در نظر گرفته نمی شود.
از روز گذشته که دوباره بازار گوشت مرغ در استان تب کرد ، دوباره جنگ و جدل های رسانه ای در حمایت از یکی و کوبیدن مدیری دیگر آغاز شده است که متاسفانه کاملا مشخص است در این گونه اخبار و گزارشات بوی تسویه حساب به مشام می رسد!
یکی از افرادی که در این وضعیت مورد مناقشه بوده است ، جعفر گوهرکانی ، معاون امور اقتصادی استاندار است که به شدت از طرف برخی رسانه ها مورد غضب قرار گرفته است و از طرف برخی رسانه ها تنها مدیر تلاش گر برای تنظیم و کنترل بازار ، معرفی می شود.
در اینکه رسانه ها باید در شرایط ویژه ای مانند وضعیت فعلی بازار استان به تهیه خبر و گزارشات ویژه بپردازند شکی نیست اما اینکه ظرف چند روز گوهرکانی از یک معاون خوب و پرکار در رسانه یا رسانه هایی به ناگاه به یک مدیر ضعیف و کم کار تبدیل شود ، نشان از این دارد که نه در آن موقع به آن خوبی بود که گفته شد و نه امروز به آن ضعیفی است که گفته می شود ! چگونه جعفر گوهرکانی به ناگاه ظرف یک هفته از یک مدیر قوی به یک مدیر ضعیف تبدیل می شود؟!
در حالی که برخی رسانه ها در حال ماهی گرفتن از وضعیت بی برنامگی و وادادگی برخی مدیران ضعیف و معامله گر هستند ، متاسفانه بازار هم از این وضعیت بی تاثیر نمانده است و برخی مدیران فکر می کنند با داشتن فلان رسانه می توانند ضعف خود را توجیه کنند!
در طرف دیگر ماجرای گوهرکانی ، هستند رسانه هایی که طرف وی را گرفته و سعی دارند وی را منجی بنامند و با انتشار اخبار و گزارشاتی از اقدامات ، وی را تنها مدیری که به شدت در حال تلاش برای تنظیم بازار است معرفی می کنند!
آیا دستگاه قضایی به وضعیت آشفته رسانه ها توجه دارد؟
نکته عجیب ماجرا در جایی است که گوهرکانی بیش از خود بازار سیبل رسانه ها شده است و هر کدام از رسانه ها موافق و مخالف گوهرکانی در تایید یا انتقاد شروع به تهیه و انتشار خبر می نمایند! مطمئنا وجود نظرات و تحلیل های متفاوات نسبت به یک موضوع یا یک فرد در رسانه ها امری طبیعی است و البته پسندیده به جهت روشنگری و ارشاد . اما اینکه از ظرفیت رسانه ای برای برآوردن منافع شخصی بدون از در نظر گرفتن منافع جامعه ، استفاده شود ، مطمئنا ناپسند و قابل نقد است.
یکی از وظایف رسانه ها به دلیل جنبه عمومی داشتن اقدامات آنان ، مدیریت بحران ها و چالش ها و کمک به آرامش افکار عمومی است اما متاسفانه برخی از رسانه های استان در پی گرفتن ماهی از آب گل آلود هستند و در بزنگاه ها برای گرفتن امتیاز بر مدیران ضعیف می تازند و پس از گرفتن امتیاز ، بی خیال ضعف های آن مدیر می شوند!
در اینکه متولی مدیریت رسانه ها اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است شکی نیست اما برخی شرایط ایجاب می کند که دستگاه های نظارتی که تحکم دارند بر این شرایط نظاره گر و تاثیرگذار باشند.
از طرف بالاترین تا دیگر مسئولان نظام ، شرایط فعلی کشور به عنوان شرایط جنگ اقتصادی تعبیر شده است که در شرایط جنگی وضعیت اضطراری می شود و لازم است هر شخص یا دستگاهی با در نظر گرفتن این شرایط اقدام کند. ضمن اینکه هیچ تفاوتی بین دشمن بیرونی و کسانی که سعی دارند از شرایط موجود سوء استفاده کنند وجود ندارد ! هر دو در پی منافع خود هستند .
از طرف دیگر در وضعیت فعلی از سطح کشور تا استان ها دستگاه قضایی تنها نهادی است که مردم می توانند بر آن اتکا کنند چرا که نیروهای نظارتی دستگاه های دولتی خود گماشته مسئولین هستند پس نمی توانند بر کار انان نظارت موثر داشته باشند. 
شرایط فعلی بازار کهگیلویه و بویراحمد نشان دهنده نوعی بی برنامگی است . از یک طرف مدیران نظارت بر بازار را رها کرده اند و از طرف دیگر هم گروه بندی مدیران و برخی رسانه ها کار را سخت تر کرده است.
نگارنده این تحلیل از منتقدان جدی حضور گوهرکانی در معاونت امور اقتصادی استانداری است (به دلیل اثبات جرم و صدور حکم قضایی ) و اعتقاد بر تغییر وی دارد اما این دلیل نمی شود که از شرایط موجود برای بهره برداری منافع شخصی از موقعیت وی سوءاستفاده شود.
نگارنده بر این اعتقاد است که نگه داشتن گوهرکانی بسیار مضر است اما مادامی که وی در این پست کار می کند باید با تمام قدرت بر بازار نظارت کند و از دستگاه قضایی هم انتظار می رود که بر اینگونه معامله گری های برخی مدیران و رسانه ها که منجر به انتشار خبرهای غیرواقعی می شود ، نظارت بیشتری نماید!
به نظر می رسد برخی رسانه ها سعی دارند گوهرکانی را به سمت معامله با خود پیش ببرند و یا اینکه نتوانسته اند با وی معامله کنند و یک هفته ای وی از یک مدیر مقبول به یک مدیر ضعیف و نامقبول تبدیل شده است!
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
کاش یکبار کاری به سرانجام می رسید.اگر حکم گوهرگانی اجرا میشد خیلی خوب بود هم عدالت اجرا میشد هم برای بقیه عبرت میشد.ولی افسوس که پارتی نمی زاره اجرا بشه
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
اداره بازار و رعایت قانون در استان ما هم مثل همین حکمی که برای گوهر گانی صادر شده و کسی توانایی اجرای اون را نداره می باشه فقط سر کار گذاشتن این مردم زود باوره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار