معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم از پیوستن 3800 هزار نفر از جوانان هلال احمر استان به عضویت بانک اهداء عضو طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۶۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ 01 August 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم، محمد مصباحی با اشاره به آغاز دوره جدید اجرای طرح ملی حیات دوباره اظهار کرد: نتیجه این فراخوان علاوه بر عضویت نزدیک به دو هزار نفر که تا پایان سال 1393 در طرح شرکت کرده بودند، بالغ بر یک هزار و 800 نفر نیز در چهار ماهه نخست سال جاری به عضویت بانک اعضاء درآمدند.

وی ادامه داد:هدف ازاجرای این طرح توسعه فرهنگ مهرورزی بین جوانان و عموم مردم و همچنین فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه اهدای عضو و آگاهی خانواده ها درباره نحوه اهدای عضو در مواقع لازم است.

وی افزود: پرکردن فرم اهدای عضو به معنای این نیست که پس از مسجل شدن مرگ مغزی بلافاصله اعضای بدن افراد بدون اذن اولیا دم مورد استفاده قرار گیرد، بلکه این امر قطعا از طریق هماهنگی و رضایت کتبی با اعضای خانواده و بستگان آنها صورت می گیرد. 

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم با اشاره به اهمیت امر نجات جان انسان ها طبق آیات قرآن تصریح کرد: خانواده بسیاری از افرادی که با توجه به حوادث دچار مرگ مغزی شده اند و از نظر پزشکی محال است که باز هم بتوانند به حیات حقیقی خود ادامه دهند می توانند با اهدای اعضای پیوندی مانند قلب، ریه، کلیه ها و کبد به نجات جان انسان های دیگر کمک کنند. 

مصباحی گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته با واحد بانک اعضاء دانشکده علوم پزشکی جهت صدور کارت عضویت، فراخوانی در تمامی کانون های حوزه جوانان اعم از دانشجویی، طلاب، جوانان با موضوع اجرای مجدد طرح حیات دوباره از طریق شبکه های مجازی اطلاع رسانی شد که با استقبال بی نظیری همراه بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
سلام من اینترنتی ثبت نام کردم ایا برای من کارت صادر میشه؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار