کد خبر: ۶۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵ 30 July 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد به نقل از فارس سیف‌اله محمدی‌نسب عصر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان لنده با اشاره به تلاش و همراهی خیرین مدرسه‌ساز در راستای بهسازی و بازسازی فضاهای آموزشی در سراسر کشور گفت: ساخت مدرسه یک سنت حسنه و نیکو بوده که در راستای تقویت آموزش و پرورش جامعه و آینده‌سازان کشور صورت می‌پذیرد.

وی افزود: سالانه در سطح کشور مدارس فرسوده و غیرقابل استفاده توسط خیرین مدرسه‌ساز بازسازی و یا تعمیر و نگهداری می‌شوند تا در روند آموزشی تحول و پیشرفت لازم صورت پذیرد.

رئیس آموزش و پرورش لنده تصریح کرد: از لحاظ روانشناسی اگر به نکات و اصول آموزشی توجه کنیم خواهیم دید که بحث فضای آموزشی و تأثیر آن بر یادگیری تا چه‌اندازه تأثیرگذار است.

محمد‌ی‌نسب افزود: شهرستان لنده به لحاظ وسعت از پراکندگی خاصی برخوردار بوده که از دیرباز در زمینه آموزشی و پرورشی تدابیر خوبی برای آن اندیشیده شده و تقریباً همه روستاهای پر جمعیت آن دارای فضای آموزشی هستند.

وی با بیان اینکه قریب به 98 فضای آموزشی در سطح شهرستان لنده وجود دارد گفت: قریب به 25 درصد (22 مدرسه) این فضاهای آموزشی به واسطه قدمت طولانی نیازمند تخریب و بازسازی و مرمت هستند.

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان لنده به وجود اولین فضای آموزشی استان در شهرستان لنده اشاره کرد و گفت: دبستان اردیبهشت اولین فضای آموزشی در سطح استان بوده که در شهرستان لنده بنا نهاده شد و هم اکنون نیازمند بهسازی و بازسازی می‌باشد.

محمدی‌نسب یادآور شد: حال که استان کهگیلویه و بویراحمد به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی از فضاهای آموزشی مناسب برخوردار شده می‌طلبد نگاه ویژه‌ای به فضاهای اموزشی فرسوده شهرستان لنده شود.

وی افزود: ظرفیت و پتانسیل خیرین مدرسه‌ساز در این راستا نباید نادیده‌ گرفته شود و باید زمینه و بستر لازم برای حضور خیرین در سطح استان و شهرستان فراهم و همکاری لازم با آنها انجام شود.

محمدی‌نسب با اشاره به کمبود فضای آموزشی در سطح شهرستان گفت: تخریب و بازسازی مدارس و فضاهای آموزشی در سطح شهر مهم‌ترین اولویت آموزش و پرورش لنده بوده چراکه رشد جمعیت دانش‌آموزی در سطح شهر بیش از روستاها بوده و مشکل فضای آموزشی در سطح روستاها کمتر به چشم می‌خورد.

وی به لزوم اختصاص اعتبار برای احداث و بازسازی فضاهای آموزشی در شهرستان لنده اشاره و یادآور شد: انتظار می‌رود مسئولان استانی و شهرستانی با توجه به حساسیت موضوع اعتبار ویژه‌ای در خصوص بازسازی فضاهای فرسوده شهرستان تخصیص دهند از ماده 180 و اعتبارات استانی و ملی دیگر فضاهای آموزشی بیش از گذشته دیده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار