همانطور که اشاره شد ، این تحلیل ها لزوما صحیح نیستند اما حداقل باید برای این سیاسیون روشن شده باشد که دریده گویی چه تبعاتی می تواند داشته باشد!
کد خبر: ۶۸۸۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۲ 09 December 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد مهدی مرادی ، در حالی که بسیاری از مردم این روزها درگیر معضلات و مشکلات متعدد معیشتی و اقتصادی هستند ، برخی سیاسیون استان وارد بازی های سیاسی شده اند و به گونه ای سخن می گویند که هر خواننده یا شنونده ای مواضع آن ها را ببیند به این نتیجه می رسد ، که در این جدل ها جنگ بر سر هر چیزی هست الی منافع مردم، دیانت مردم ، معیشت مردم و هر چیزی که منافع عمومی را در پی داشته باشد ! به عبارتی جنگ بر سر حفظ جایگاه کدخدایی (امروزی) ، منافع شخصی و حتی بازی های کثیف سیاسی از جمله جنگ بر سر موافقت یا مخالفت با احمدی نژاد!
یکی از دکه های پررونق بازار سیاست در ایران که البته هیچگونه فاکتور یک فعالیت سیاسی مشخص را ندارد ، مباحث مربوط به اصولگرا و اصلاح طلب است به گونه ای که نه فروشندگان دکه های اصولگرا متاعی متناسب با اصول اعتقادی تبلیغاتی خود دارند نه اصلاح طلبان کالایی برای بهبود کیفیت زندگی و رفاه عمومی عرضه می کنند.
در ماجرای اخیر هدایتخواه و تاجگردون هر آنچه که ناشایست مردم و اما شایسته خود سیاسیون بوده بر زبان آورده شده است و عده ای هم در این بین آتش بیار معرکه شده اند تا دلایل اصلی سرخوردگی خود را جار بزنند.
 
بازی کثیف سیاسی و دنیاپرستی اصولگرا و اصلاح طلب نمی شناسد / جنگ بر سر احمدی نژاد است نه تاجگردون! / مردم به بهشت و جهنم شما فکر نمی کنند!
 
جنگ بر سر کدخدایی!
یکی از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) مبارزه با غالب شدن روحیه های مبتنی بر تفکر ارباب ، رعیتی بوده است که در این زمینه مرارت های زیادی را هم خود و هم مردم ایران متحمل شدند اما متاسفانه هر چه از سال های اولیه انقلاب فاصله گرفتیم روحیات انقلابی ، برادری و برابری کنار گذاشته شد و برخی از کسانی که داعیه انقلابی بودن داشتند همانند خوره به جان آرمان های انقلاب افتادند و ذات برتری جویی خود را آشکار کردند و اکنون هم در پی جمع کردن رعیتی بیشتر و وفادارتر هستند.
این روزها نه جدل های سیاسی هدایت خواه بوی انقلابی بودن می دهد ، نه گزارشات میان محرومین بودن تاجگردون در پیج اینستاگرامی! چرا که هدایتخواه ذات خود را بر مدار ارباب ، رعیتی با بهره گیری از باورهای مذهبی بازیابی می کند و تاجگردون هم بر پریدن با اصلاحات در کهگیلویه و بویراحمد و اصولگرایان ، مستقلین و یا هر عنوانی از این دست در مرکز! و آنقدر هم خود را به حق و محبوب خلق می بیند که بنابر نقلی"با پول هنگفت برای درمان به اتریش برود " و به مردم بگوید بنابه دلایل درمانی چند روزی باید فارغ از دید و انظار باشد!
 بازی کثیف سیاست و دنیاپرستی اصولگرا و اصلاح طلب نمی شناسد!
در این جدل های اخیر مباحث و تجزیه و تحلیل های متفاوتی مطرح شد . برخی بر حق گویی و برخی هم بر ناحق گویی این و آن تحلیل کردند که می توان گفت هر چه بر ناصوابی این مناقشه قلم رانده شد چیزی است که بدون از عدله نیست .
گویا در دو حوزه بویراحمد و گچساران تقریبا تحلیل غالب این است که هر که بیشتر بر چهره محبوب و یا دارای قدرت و پایگاه سیاسی و اجتماعی حوزه رقیب! بتازد ، از این سو رای بیشتری به سبد خود اضافه می کند ! یک کلام ! هرکه بر طبل طایفه گرایی محکمتر بکوبد ، موفقتر است . این استدلالی است که این روزها خریداران زیادی دارد و هر دو طیف موسوم به اصولگرا و اصلاح طلب را وارد محدوده خود کرده است که این به هم پریدن های دو چهره سیاسی بویراحمد و گچساران کم منفعت از این رهیافت نمی برد.
کار هدایتخواه و تاجگردون از محدوده ی انقلاب و نظام هم فراتر رفته و به تقسیم بهشت و جهنم بین خود رسیده است. بازی سیاست آنقدر قدرتمند بوده است که هر دو به همین راحتی خود را بهشتی یا جهنمی می دانند و البته سردسته کاروان بهشت و جهنم را هم مشخص می کنند! 
در این مناقشه پای برخی سیاسیون دیگر هم باز شده است که بر ابعاد ماجرای می افزاید . یکی از این افرادی که ناخوانده وارد ماجرا شد ، سید علی محمد بزرگواری است که با موضعی تند به هدایتخواه تاخت و البته به شدت هم از تاجگردون حمایت کرد! موضعی که بیشتر باعث خنده مخاطبان می شد تا اینکه جدی گرفته شود! بزرگواری و تاختن بر هدایتخواه و حمایت از تاجگردون؟ درس اخلاقی هم در این نوشته از طرف بزرگواری داده شده است. اما نکاتی در سخنان بزرگواری وجود داشت که بیشتر نشان دهنده واقعیت این یادداشت با ادبیات تهاجمی بود ! بزرگواری از منافعی صحبت می کند که از واقعیت جانبداری های سیاسی وی و همقطارانش از رئیسی پرده بر می دارد. بزرگواری ، هدایتخواه را اینگونه مورد نقد قرار می دهد:" همان گونه که هزینه شدن برای آقای رئیسی به امثال بنده بود ولی بدون مشورت شما با دیگران دکان و دست چک آستان قدس رضوی به کام شما بود "!
بیان این نکات از زبان مردی که همیشه بی پرده حرف می زند مبین این موضوع است که یکی از نکات تاسفبار تفکر برخی اصولگرایان استفاده از نهاد ها و نماد های دینی و انقلابی به نفع خود است کما اینکه خود آقای بزرگواری متهم به سوء استفاده از کمیته امداد در دوره آخر نمایندگی خود است که یکی از عوامل اصلی پیروزی اش بوده است!
جنگ بر سر احمدی نژاد است نه تاجگردون!
نفر بعدی که وارد ماجرا می شود حمد الله مبشری است که از سینه چاکان محمود احمدی نژاد است . وی که در زمان حضور چند ماه پیش احمدی نژاد در لیکک بهمئی به شدت مورد انتقاد هدایتخواه قرار گرفته بود ، امروز را بهترین فرصت برای حمله تلافی جویانه به هدایتخواه دید.
مبشری که از انتقادات تند هدایتخواه نسبت به احمدی نژاد به شدت عصبانی بوده است همانند بزرگواری دروس اخلاقی را برای استاد اخلاق بر می شمارد اما در نهایت و در لابه لای نوشته هایش واقعیت را بیان می کند و می گوید "از تاختن به شریف‌ترین فرزندان ملت در سطوح ملی و جهانی تا نادیده گرفتن رای مردم و اهانت به ملت و حتی دوستان خود!! بدانیم و آگاه باشیم که مردم نجیب استان کهگیلویه و بویراحمد به آن درجه از رشد انقلابی و آگاهی مذهبی، تاریخی رسیدند که هر اظهار نظری را بر نمی‌تابند و هر نوع اظهار نظری، که بوی تفاخر، قیم مآبانه، خود برتربیتی بدهد از ناحیه هرکسی قابل قبول نیست!" که واضح است منظور مبشری از شریف ترین مردم در سطح ملی و جهانی "محمود احمدی نژاد " است . پس تاجگردون کاملا بهانه بوده است.
 مردم به بهشت و جهنم شما فکر نمی کنند!
آنچه که در بالا آمد ، تحلیل هایی است که می تواند برای اثبات صحیح بودن خود ، دلیل و برهان خاص خود متناسب با دیگاه تحلیلگر را داشته باشد و یا اینکه در حالتی بدبینانه سوء استفاده از شرایط توسط تحلیل کننده باشد . اما نکته مهم که از دید این افراد (سیاسیون) یاد شده در بالا مغفول مانده است ، این است که با وجود چنین وضعیت معیشتی و کمبود شغل برای جوانان ، بحث از بهشت و جهنم برای مقاصد سیاسی ، با مردم کاری می کند که دین گریز باشند و به نوعی باید به این سیاسیون پر مدعا گفت : شاید برخی مردم به این بهشت و جهنمی که شما تقسیم کرده اید ، فکر هم نمی کنند تا چه رصد به این که بلیطش را از گیشه ی فروش شما اخذ کنند!
همانطور که اشاره شد ، این تحلیل ها لزوما صحیح نیستند اما حداقل باید برای این سیاسیون روشن شده باشد که دریده گویی چه تبعاتی می تواند داشته باشد!
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار