در سخنرانی محمود منطقیان سخنانی گفته شد که می توان آن را برائت از 9 دی تعبیر کرد. و این نکته از آنجا مهم است که وی در راهپیمایی 9 دی سال 94 شرکت کرده بود و در گفتگویی اتفاقات و فتنه سال 88 را محکوم کرد.
کد خبر: ۶۸۷۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 07 December 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / سیاسی ، همزمان با روز دانشجو برخی از چهره های سیاسی با حضور در جمع دانشجویان به ایراد سخن و یا مناظره با رقبای سیاسی خود می پردازند که اینگونه مناظرات گاها با بیان سخنانی ناگفته و یا برخی تنش های دانشجویی همراه است.
در یکی از این برنامه ها که در شهرستان چرام برگزار شد چهره برجسته اصلاح طلبان ،محمود منطقیان و یکی از چهره های اصولگرا ،محمد جهانبخش به ایراد سخن پرداختند که در این برنامه هم تنش دانشجویی بود و هم نکته ای جالب در سخنان محمود منطقیان ! در سخنرانی محمود منطقیان سخنانی گفته شد که می توان آن را برائت از 9 دی تعبیر کرد. و این نکته از آنجا مهم است که وی در راهپیمایی 9 دی سال 94 شرکت کرده بود و در گفتگو کوتاه با پایگاه خبری کهگیلویه اتفاقات و فتنه سال 88 را محکوم کرد.
منطقیان در این گفتگو کوتاه گفت: من در یک جمله می گویم که 9 دی بازگشت به آرامش و قانون و نظم و حمایت از انقلاب است.
وی تاکید کرد:ما هر فتنه ای را در هر لباسی چه در 88 و چه در هر جا و مکانی باشد محکوم می کنیم.(اینجا)
پایگاه خبری محلی چرام با انتشار متن کامل سخنان سخنرانان این مراسم نوشت : امروز و به مناسبت 16آذر روز دانشجو دو چهره شاخص محمود منطقیان :اصلاح طلب و محمد جهانبخش :اصول گرا با حضور در جمع دانشجویان چرامی در سالن اجتماعات اداره اموزش و پرورش این شهر برگزارشد.

در ابتدای این مراسم که قرار بود به صورت مناظره برگزارشود بنا به دلایل نامعلومی مراسم به سخنرانی دو چهره تغییر کرد.

گفتنی است پس از تقسم بندی دو وقت بیست دقیقه ای برای هر سخنران در 20دقیقه اول محمود منطقیان از چهره های سیاسی اصلاح طلب به پشت تریبون رفت و به ایراد سخنرانی پرداخت.
 
اعلام برائت منطقیان از 9 دی؟

محمود منطقیان در ابتدای این مراسم، ضمن خرسندی از حضور خود در جمع دانشجویان و فعالان سیاسی و همچنین تقدیر از تدارکات این جلسه گفت:کسانی که معتقد به آزادی در انقلاب بودند به آیات الهی امربه معروف و نهی از منکر اشاره می کردند.

وی با اشاره به ایات الهی افزود:بهترین امت,امتی هستند که امربه معرو و نهی از منکر کنند زیرا این جمله,سخن بزرگان است.

این فعال سیاسی عنوان کرد:بزرگان عرصه دیداری معتقدند با برنامه دینی جامعه بهتر و ساماندهی میشود و خداوند. حکومت را به انها واگذار کرد و چهل سال هست که از ان میگذرد.

منطقیان با اشاره به سقوط دولت مردمی مصدق در سال32گفت:نگاه ها به امریکا و انگلیس در کودتای 28مرداد نقش داشتند.

وی افزود:کشته شدن دانشجویان در ان اتفاق در انقلاب ما نقش داشته است.

این فعال سیاسی گفت:دانشجویان به رابطه با انگلیس اعتراض داشتند که جوابشان گلوله بود.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه بسیار محترم و مرکز دانش است و گلوله در ان مکان بی معنی است اما گمان نکنید چون حکومت پهلوی بود این اتفاق منفور است چراکه در کوی دانشگاه چنین اتفاقی افتاد.

وی افزود:روز دانشجو، روز ارج نهادن به دانش است و همچنین دانشجویان سازندگان کشور هستند و جامعه بدست این افراد به چرخش درمی آید.

منطقیان در ادامه گفت :بنابراین باید به جامعه دانشجویی و دانشگاهی توجه شود و خشونت با هردلیلی و به شیوه گازنبری پذیرفته نیست.

وی در ادامه اظهار کرد:دانشجویان باید به اینده خود امیدوار باشند اما مشکل این است که جامعه دانشجویی در شرایط فعلی امیدی به آینده ندارد و مبهم است.

این فعال سیاسی عنوان کرد:دانشگاه مرکز ترقی کشور هست و باید برای این پیشرفت,بیشترین بها به دانشگاه داده شود زیرا بیشترین و تنهاترین مورد برای پیشرفت است.

ور در ادامه گفت:دانشگاه باید مرکز نقد باشد و تفاوت بین حوزه دین و دانشگاه این است که انتقاد در دانشگاه ها ازد باشد و حق نقد وجود داشته باشد اما برخی معتقد به اطلاعت هستند و درب سوال و پرسش را می بندند.

منطقیان در ادامه افزود:دانشجو باید تریبون در اختیار این افراد باشد,حتی اینکه اشتباه حرف بزنند زیرا همه ی افراد اشتباه می کنند بجز امامان.

وی با بیان اینکه ما پیش از انقلاب چه می گفتیم و حال چه می گوییم، گفت:برخی حکومت امام علی(ع)را عنوان میکردند که ویژگی اصلی ان عدالت و برپایی عدل و ازبین بردن ظلم بود.

از جمله حاشیه ای کنونی این مراسم پس از اتمام وقت 20دقیقه ای محمود منطقیان نوبت به 20دقیقه محمد جهانبخش از چهره های اصول گرا رسید که با هیاهو و شلوغ کاری برخی از چهره های اصلاح طلب این مراسم با دقایقی تاخیر و حواشی همراه شده است به طوری که سالن نیز لحظاتی متشنج شد.
 
اعلام برائت منطقیان از 9 دی؟

 محمد جهانبخش فعال سیاسی اصول گرا در این گفتمان با اشاره به سخنان سعید حجاریان و طلب سهم از دولت, گفت:نماینده اصلاحطلب بجای پاسخگوی دولت های مورد حمایت باشید,نقد می کنند.

وی با اشاره به برخورد گازنبری گفت:مگر کسی بجز اقای روحانی بود که بعنوان چهره امنیتی دستور این ماجرا را داد.

این فعال سیاسی افزود:دانشجویانی که در سال87,ایا این افراد از بوش هدیه گرفتند یانه؟

جهانبخش با اشاره به پرسش و پاسخ در حوزه دینی گفت:دین ما در حوزه های مختلفی راهکار داده است و اگر کسی اصول دین را بدون تحقیق بپذیرد,قبول نیست.

وی افزود:اما مجامع علمی حرف بدون تایید شده و تحقیق را نمی پذیرد و دین با سوال شروع می شود.

این فعال سیاسی در ادامه گفت:انتقاد برای همه پذیرفته هست چراکه مقام معظم رهبری نیز نقد میشود و افراد حامی شما کلمات "بیسواد "و "برین به جهنم" را عنوان کرده اند.

وی افزود:ما معتقد هستیم که چپ و راست دولبه یک قیطی هستند و دو سمت رد میشود چراکه ما طرفدار انقلاب هستیم و بوده ایم و نماینده هیچ طیف خاصی نیستم.

جهانبخش افزود:جریان های سیاسی در کهگیلویه بزرگ باعث کشته شدن برخی از شهروندان شد.

وی با اشاره بیان اینکه برخی افراد که از جریانات سیاسی هستند قصد جلو انداختن رییس مجلس را دارند,اظهار کرد:این افراد خارج کشور سیر می کنند و برای مردم تقسیم بندی کرده اند و ما معتقد هستیم که تقیسم بندی ها باید بر روی دوش عدالتمندان باشد.

 در شروع بیست دقیقه دوم محمود منطقیان به پشت تریبون رفت و گفت:  حسن روحانی ریشه اصولگرایی دارد و اصلاح طلب حقیقی نیست و حال کابینه نصفی دارد.

وی در ادامه افزود:برخی ها در سوال از حوزه دین میگویند باید اطلاعت کرد و حال می گوییم حتما قتل های زنجیره ای کار اصلاح طلبان است؟

منطقیان اضافه کرد:ان چیزی که در عرف ما جرم و گناه هست اگر از هرکسی رخ دهد، خوب نیست و جرم است.

این اصلاحطلب افزود:مدافع ظلم و بی عدالتی در هیچ موقع نبودیم چراکه اصلاح طلب باشد یا اصولگرا.ما مدافع تخریب مقام دانشجو نیستیم.

منطقیان در پاسخ به سوال یکی از حضار مبنی بر شرکت در راهپیمایی9دی گفت:من تا بحال در 9دی شرکت نکرده ام ولی حضور یکباره من در مصلای شهرستان کاملا یک اتفاق بود.

وی افزود:حصر موسوی و کروبی بر اساس کدام قانون و شرع هست؟مردم معتقدند که این افراد خدوم هستند و کجای دنیا خانه را حصر می کنند؟بنابراین بنده هیچ نظر منفی در این رابطه ندارم.

این فعال سیاسی تصریح کرد:درخصوص اینکه چرا مناظره را با جهانبخش رد کرد گفت:ما باید برای آمیختن اینجا جمع شویم نه مناظره.ما معتقد هستیم قانون باید اجرا شود و همه افراد در برابر قانون مساوی هستند.

 جهانبخش با بیان اینکه موقع جمع آوری آراء آقای روحانی اصلاح طلب است و موقع سرکار رفتن وی"اصولگراست" گفت: ما با کسی عقد اخوت نبسته ایم و هر کسی که با مردم رو راست نباشد، برای ما مقبولیت ندارند. از طرفی بنده از بخشداری فارس به همین خاطر استعفا دادم.

وی افزود:برخی‌ها به دنبال تطهیر فتنه گران هستند که بنده به رسم اخلاق نمی توانم مطالبی را عنوان کنم و همچنین نشانه حصر خانگی فتنه گران, نظر لطف انقلاب است.

 این فعال سیاسی گفت: باید بگوییم هرجا نفع شما در کار باشد قبول دارید و هر جا که منفعت نباشد به خیابان‌ها میریزید.

 وی با اشاره به پرونده برادر رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد:پرونده برادران رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور چگونه است؟ آیا رئیس جمهور مانع رسیدگی به پرونده برادر خویش نشد؟

 جهانبخش با اشاره به اینکه بنده اصولگرا نیستم, عنوان کرد: ما در انتخابات اخیر مشاهده کردیم که بنده یکی از کسانی بودم که آقای هاشمی و آقای موحد را دعوت به مناظره کردم و حال شما بفرمایید که دو راس اصلاح طلب کهگیلویه بزرگ چرا راجع به استخدامی های فله ای و زمین خواری ها و سایر موارد اقدام نمی‌کنید.

محمود منطقیان با اشاره به افرادی که در حصر خانگی هستند گفت: در برابر جرم کسی هرگز قضاوت نمی کنم و در خصوص افرادی که در حصر خانگی هستند, باید دادگاه تشکیل شود و نمی توان به سادگی قضاوت کرد.

 وی افزود: برای ترقی کشور اخلاق و خرد ورزی نیاز است و از طرفی مجلسی بسیار ضعیفی داریم زیرا نمی گذارند مردم به درستی انتخاب کنند.

این فعال سیاسی گفت: استفاده ابزاری از دین و ارزش ها شایسته نیست چراکه شهدای عزیز مدافع حرم عضوی از ملت ایران هستند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار