در شورای پشتیبانی سوادآموزی قم مطرح شد؛
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش قم با بیان اینکه در این استان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بالای ۸۰ درصد باسواد هستند،‌ گفت: قم در زمینه سوادآموزی در رتبه پنجم کشور قرار دارد.
کد خبر: ۶۸۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶ 27 November 2018

به گزارش تابناک قم، سرپرست استانداری قم در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی قم که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های فضای مجازی و هم‌چنین صداو سیما در شناسایی افرادی که از نهضت سوادآموزی به مراتب عالی علمی و به هیئت‌های علمی دانشگاه رسیدند استفاده کرد و آن‌ها را برای تشویق افراد بیسواد معرفی کرد هم‌چنین با دادن مشوق‌هایی افراد بیسواد و یا کم سواد را به سوی فراگیری آموزش‌های نهضت سوادآموزی هدایت کرد.

سید محدرضا هاشمی افزود: باید همه نهادها و امکانات استان قم برای بحث نهضت سوادآموزی بسیج شوند حتی اعتباری هم باید از محل آسیب‌های اجتماعی برای این امر اختصاص یابد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت: هر ۳ ماه یک بار جلسات شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی برگزار و این جلسه پنجمین جلسه این شورا است و برای تشویق نهادها و دستگاه‌های اجرایی در زمینه فعالیت سوادآموزی از ۲۵ دستگاه برتر استان که در زمینه سوادآموزی فعالیت خوبی داشتند تقدیر خواهد شد.

حجت الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا با اشاره به فعالیت‌های این نهاد برای سواد آموزی افزود: سواد آموزی استان قم برای پشبرد اهداف نهضت سواد آموزی که از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است طرح‌های مختلفی از جمله، اجرای طرح «نماز وکلید بهشت»، رونمایی از کتاب حمایت از کالای ایرانی که به دیگر استان‌های کشور هم ارسال شده و علاوه بر آن احداث ۳ مرکز یادگیری محلی دولتی است را می‌توان نام برد.

آمار بیسوادی در گروه ۱۰ تا ۴۹ در استان قم

وی بیان کرد: در راستای سوادآموزی افراد کم سواد و یا بیسواد نیاز به شناسایی افراد بیسواد هستیم طبق آمار ۳۳ هزار نفر از افراد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان قم بیسواد هستند و این زیبنده این استان نیست همچنین ۱۲۰ هزار نفر از گروه سنی ۶ سال به بالا هم بیسواد هستند.

حجت الاسلام قاسمی‌نیا افزود: برای سوادآموزی ۳ دوره تعریف شده است طبق آمار مرکز ملی آمار کشور در سال ۹۵ بیش از ۱۷۹ هزار و ۳۰۶ نفر در قم تنها تا پایان ابتدایی تحصیل کرده‌اند هم‌چنین افرادی که در متوسطه اول تحصیل کرده‌اند بیش از ۱۲۸ هزار نفر است این افراد که آموزش نداشته باشند بعد یک دوره به دوره بیسوادی برگشته و آموزش خود را فراموش می‌کنند.

در استان قم در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بالای ۸۰ درصد با سواد هستند و گروه سنی ۶ سال به بالای ایرانی هم بالای ۹۰ درصد آن‌ها سواد دارند که استان قم در زمینه سوادآموزی در رتبه پنجم کشور قرار دارد.

در پایان دستگاه‌های اجرایی مانند جهاد کشاورزی و کمیته امداد هم‌چنین تأمین اجتماعی از برنامه‌های خود برای باسوادی افراد تحت پوشش در این جلسه اطلاع رسانی و از همه دستگاه‌های دولتی برای همکاری با نهضت سوادآموزی برای سوادآموزی و شناسایی افراد بیسواد دعوت شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار