مدیر حوزه علمیه یزد مطرح کرد؛
مدیر حوزه علمیه یزد از وجود ۱۴ مدرسه علمیه در استان خبر داد و گفت : ۱۵۰۰ طلبه در این مدارس مشغول به تحصیل و فعالیت هستند.
کد خبر: ۶۷۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵ 24 October 2018

 حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه یزد در نشست هم اندیشی حوزه آموزش و پروش ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع)گفت: در استان یزد ۱۴ مدرسه علمیه وجود دارد که ۱۵۰۰ نفر طلبه در این مدارس مشغول به تحصیل و فعالیت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس با اشاره به همکاری خوب آموزش پرورش با حوزه علمیه افزود: ۱۸ نفر سرباز طلبه در آموزش پرورش انجام وظیفه می کنند.

علی سرداری معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش یزد نیز در این نشست با اشاره به تغییرات نگارشی در دبیرخانه ستاد به ماده ۴ آئین نامه اشاره کرد و گفت : در این ماده برنامه ریزی‌هایی جهت اعزام روحانیون در طرح امین برای خدمت در آموزش پرورش ذکر شده است.

سرداری افزود: در حال حاضر مبلغ مدرسه امین که همان روحانیون مستقر در آموزش و پروش هستند که تعداد آنها۶۰ نفر در استان است امیدوارم در سال آینده این تعداد به ۱۰۰ نفر برسد.

وی ادامه داد شرایط این مبلغین مرد این است که ملبس باشند و از آموزش و پرورش خارج نشوند.

نشست هم اندیشی حوزه آموزش و پروش با حضور نمایندگانی از استان‌های چهارمحال بختیاری، کرمان، هرمزگان، اصفهان و یزد برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار