کهگیلویه؛
صالحی عنوان کرد: وظیفه بازرسی در هر شهرستان به عهده اداره صنعت و معدن و اتاق اصناف آن شهرستان است و رسیدگی و صدور حکم و مرجع اعمال قانون آن ها اداره تعزیرات شهرستان است.
کد خبر: ۶۶۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲ 14 October 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: دلایل مختلف و متعددی در گرانی های بازار دخیل هستند که از جمله آن نوسانات بازار ارز و تحریم های تحمیل شده از سوی استکبار جهانی است، درواقع ما با دو موضوع گرانی و گران فروشی سر و کار داریم که تخصص و وظیفه اصلی تعزیرات حکومتی مبارزه با گران فروشی است.

امید صالحی ابراز کرد: تدابیری که اداره تعزیرات حکومتی در شهرستان کهگیلویه با توجه به مصوبات جلسه کمیسیون نظارت بر بازار و نیز کمیسیون تنظیم بازار در شهرستان های کهگیلویه چرام و لنده داشت، گشت های مشترک با ادارات متولی امر از جمله اداره صنعت و معدن، اتاق اصناف، شبکه بهداشت و دامپزشکی در سطح شهرستان به صورت محسوس و غیر محسوس بود.

وی بیان کرد: در برخی از این گشت ها که با همکاری اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی و دادستان شهرستان انجام شد مواردی از احتکار در مورد کالاهای مختلف کشف شد چنانکه در یک ماه اخیر تعداد 6 پرونده در زمینه احتکار کالا در اداره تعزیرات تشکیل شد که احکام 4 پرونده صادر شده و 2 مورد دیگر نیز در دست اقدام است.

صالحی ادامه داد: تخلفات و احتکار های صورت گرفته در شهر دهدشت شامل یک مورد احتکار لاستیک خودروی سواری، و احتکار خانگی برنج، قند، روغن، چای و به طور کلی کالاهای اساسی و نیز احتکار پوشک و حدود 16 تن پنیر بوده است که البته حکم مورد آخری صادر شده است اما با اعتراض متهم پرونده به  شعبه تجدید نظر ارسال گردید.

صالحی عنوان کرد: روند بررسی پرونده های احتکارگران به این صورت است که حکم کالای احتکار شده، توسط تعزیرات حکومتی صادر می شود و فرد خاطی ملزم است که کالا را با نرخ رسمی با نظارت اداره صنعت و معدن در بازار عرضه کند.

وی افزود: چنانچه کالا توسط واحد صنفی احتکار شود 70% کالا جریمه و اگر توسط واحد غیر صنفی احتکار شود به استناد قوانین تعزیرات جریمه و ملزم به پرداخت مبلغ آن خواهد شد. 

در ادامه صالحی بیان کرد: وظیفه بازرسی در هر شهرستان به عهده ادارات صنعت و معدن و اتاق اصناف است و تعزیزات حکومتی مرجع رسیدگی، صدور حکم و اعمال قانون است، از روز اول مهر ماه تا سه روز پیش، تعداد 120 فقره پرونده در تعزیرات حکومتی شهرستان کهگیلویه تشکیل شده است. 

وی افزود: اکثر قریب به اتفاق این پرونده ها به همت بازرسان استانی طی دو تا سه روز تشکیل شدند که از این تعداد، 49 پرونده بررسی و رای آن ها صادر شده و بقیه پرونده ها تا قبل از بیست و پنجم مهرماه رسیدگی و رای آن ها صادر خواهد شد.

صالحی در پایان گفت: شهروندان عزیز چنانکه تخلفی مشاهده کردند می توانند با ذکر آدرس و نوع تخلف از راه های ارتباطی زیر با تعزیرات حکومتی ارتباط برقرار کنند و مشاهدات خود را گزارش دهند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

 

شماره سراسری: 124 

شماره تماس 07432264949 جهت ارتباط تلفنی با مردم 

شماره پیامکی 30009651

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار