عزیزی : پراکندگی دانش آموزی در سطح شهرستان مهمترین عامل پایین بودن نرخ تراکم است به گونه ای که در هیچ نقطه‌ای ما دانش آموز بدون معلم نداریم.
کد خبر: ۶۵۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 18 September 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / فرهنگی ، نشست خبری مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام برگزار و مهمترین عملکرد و اقدامات در زمینه پروژه مهر جهت آغاز سال تحصیلی تبیین شد.
صدرالله عزیری گفت : از اوایل تیرماه پروژه مهر شهرستان با ۵ کمیته زیر مجموعه آغاز به کار کرد که در روزهای اخیر با ساماندهی نیروی انسانی آمادگی کامل برای آغاز سال تحصیلی را داریم.
عزیزی افزود : آموزش و پرورش شهرستان چرام ۷۲۰ نیروی انسانی خود را در مقاطع مختلف تحصیلی و همچنین پرسنل اداری ساماندهی نموده است .
وی با اشاره به نرخ پایین تراکم دانش آموزی در شهرستان ، اظهار داشت : با توجه به تعداد ۵ هزار و پانصد نفری دانش آموزان و تعداد ۷۲۰ نفری پرسنل نرخ تراکم در شهرستان ۷ و شش صدم درصد است که در استان پایین تر نرخ تراکم است.
دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان چرام  افزود : پراکندگی دانش آموزی در سطح شهرستان مهمترین عامل پایین بودن نرخ تراکم است به گونه ای که در هیچ نقطه‌ای ما دانش آموز بدون معلم نداریم.
 
آغاز سال تحصیلی با ویژه برنامهای آموزش و پروش /  پایین ترین نرخ تراکم دانش آموزی استان در شهرستان چرام / عدل هاشمی و معاون مدیر کل میهمانان ویژه نواختن زنگ شکوفه ها و مهر و مقاومت
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام گفت : روز اول مهر یک روز ملی است و همه دستگاه ها ، اولیا و معلمین با همکاری هم در جهت آغاز سال تحصیلی خوب تلاش خواهند نمود و انشاالله سال تحصیلی ۹۷/۹۸ با کمترین مشکلات در حوزه آموزش مواجه خواهیم بود.  
عزیزی افزود : ۳۱ شهریور به عنوان روز شکوفه ها با نواختن زنگ شکوفه ها در مدارس شهرستان ، رسما سال تحصیلی جدید آغاز می شود. 
وی یکی از ویژگی‌های آغاز سال تحصیلی را تقارن آن با هفته مقدس دانست و گفت : امسال هم همزمان با آغاز سال تحصیلی ضمن اجرای مشترک ۲۰ برنامه مشترک با حوزه مقاومت بسیج ، اول مهر ماه با نواختن زنگ مقاومت در یکی از مدارس شهرک چرام با حضور شورای اداری شهرستان ، معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی به استقبال سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس خواهیم رفت.
عزیزی افزود : شعار سال جدید  « کیفیت بخشی ، مهارت آموزی و توسعه مشارکت است که تمام تلاش ما و همکارانمان حرکت در مسیر شعار خواهد بود. 
مدیر آموزش و پرورش گفت : اگر یک دهه پیش هدف از سواد آموزی خواندن و نوشتن بود اما اکنون مهمترین هدف در آموزش و پرورش کسب مهارت های زیستن است و اکنون باسواد کسی است که توانایی تغییر در کیفیت زندگی را داشته باشد.
عریزی در خصوص ورود تعدادی نیروهای متوسطه به حوزه ابتدایی در سال های گذشته بیان کرد : ورود نیروهای مقطع متوسطه به مقطع ابتدایی در سال های گذشته اتفاق افتاد و خوشبختانه امسال چنین موردی نداشته ایم اما در همان سال های گذشته  با توجه به اینکه پس از اجرای نظام ۳_۳_۶ و اضافه شدن پایه ششم به مقطع ابتدایی کمبود نیرو در این مقطع داشتیم و همچنین از طرف آموزش و پرورش هم استخدامی به میزان نیاز وجود نداشت و از طرف دیگر در مقطع متوسطه با مازاد نیرو مواجه شدیم ، با برنامه ریزی و اطلاع اداره کل ، تعداد معدودی را که از نظر تخصصی بیشترین امتیاز را داشتند ، وارد مقطع ابتدایی نمودیم. 
وی یکی از مسائلی که گاها تعدادی از فرهنگیان نسبت به آن معترض هستند ، برگشت به کار برخی بازنشستگان است که این موضوع هم از دست ما خارج است و مطابق قانون عمل شده است . این شرایط را قانون برای جانبازان و مشمولان تصریح شده در همان قانون در نظر گرفته است و ما هم آن ها را در قالب نیروی آموزشی نه مدیریتی به کار گرفته ایم. 
عزیزی با اشاره به ارتباط جمعیت زیادی از جامعه با آموزش و پرورش به خبرنگاران توصیه کرد در تنظیم خبر و انتشار آن با اطلاعات کافی و آگاهی کامل اقدام نمایند . وی گفت : نقد منصفانه خبرنگاران می تواند مشکلات را برای مدیران روشن کند و  این عزیزان به عنوان چشم بینای جامعه باید بر کار مدیران نظارت کامل داشته باشند و نقد منصفانه را در دستور کار خود قرار دهند.البته از اصحاب رسانه انتظار می رود ضمن بیان انتقادات در صورت داشتن پیشنهاد و راهکار برای رفع مشکلات با آموزش و پرورش همکاری نمایند و ما هم از این پیشنهادات استقبال خواهیم کرد. 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار