مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان فارس با اشاره به افتتاح 45‌ پروژه آموزشی و پرورشی با برخورداری از 300 کلاس در مهرماه 97 در این استان گفت: از این تعداد 120 کلاس درس به شیراز اختصاص دارد.
کد خبر: ۶۵۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 16 September 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:سرفراز موصلی، بیان داشت: هزینه ساخت و یا بهسازی این 45 پروژه آموزشی که در فضایی با زیر بنای 36 هزار و 500 مترمربع واقع شده از محل اعتبارات دولتی و خیران تامین شده است.
مدیرکل نوسازی مدارس فارس افزود: همچنین بیش از 250 پروژه آموزشی که به سبب محدودیت اعتباری در سال های قبل، نیمه تمام مانده بود در ماه های اخیر، عملیات تکمیل آنها در حال انجام است.
او بیان کرد: افزون بر این، عملیات ساخت 120باب پروژه آموزشی و پرورشی از محل اعتبارات دولتی، خیران و بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام راحل در یک سال اخیر آغاز شده است که برخی از این فضاها تا پایان سال 97 به بهره برداری می رسد.
موصلی ادامه داد: در این استان هفت هزار و 400 باب مدرسه با ظرفیت 40 هزار کلاس درس وجود دارد که حدود 25درصد آنها به ایمن سازی نیاز دارد و باید از استحکام بیشتری برخوردار شوند.
وی بیان کرد: همچنین یک هزار و 800 باب مدرسه با 10 هزار کلاس‌ درس، که معادل 25درصد از مدارس این است، نیازمند ایمن سازی هستند که برای انجام این کار بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است و این رقم نیز به تناسب وضعیت اقتصادی و میزان تورم تغییر می کند.
موصلی، با اشاره به اینکه نیاز به مدرسه‌ سازی در شهرک های اقماری بسیار زیاد است، اظهار داشت: این شهرک‌ها به دلیل مهاجرپذیر بودن و همچنین افزایش سیل مهاجرت‌ها به دلایل گوناگون از جمله خشکسالی، جمعیت بسیاری را در خود جای داده‌اند و بیش از دیگر نقاط این استان، نیاز به بازساری مدارس و ساخت پروژه‌های جدید دارند.
این مقام مسئول افزود: ظرف 2 سال گذشته در شهرک میانرود شیراز سه مدرسه، در شاپورجان یک مدرسه و در ظفرآباد نیز یک مدرسه ساخته شده است و سه مدرسه نیز در شهرک‌های اقماری کلنگ‌زنی شده است.‌
او اضافه کرد: در مناطقی همچون شهر صدرا نیز دستکم نیاز به احداث 20 مدرسه است که ساخت‌ آنها بر عهده شرکت عمران شهر صدراست اما نوسازی مدارس فارس هم برای رفع کمبود‌های این منطقه تلاش می‌کند.
وی در مورد شمار خیران مدرسه ساز استان فارس گفت: بیش از سه هزار خیر با مجمع خیرین این استان همکاری دارند و از لحاظ میانگین کشوری بین 20 تا 30 درصد مدارس ساخته شده در کشور توسط خیران احداث شده که این آمار در سال های اخیر به 40 تا 50 درصد رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار