مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان:
خبرگزاری تسنیم: مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه احتمال می‌دهیم بارش باران به برخی از مزارع برنج آسیب رسانده باشد، گفت: میزان خسارت احتمالی این مزارع در دست بررسی است.
کد خبر: ۶۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹ 22 July 2015
افشین عزیزی درگفت وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به بارش شدید باران در روزهای اخیر اظهار داشت: این بارش ها علی رغم شدت، به جز خسارت احتمالی به مزارع برنج، هیچ‌گونه خسارت مالی وجانی دیگری در سطح استان به همراه نداشته  است.
وی با اشاره به اینکه هنوز خسارت نهایی در مورد مزارع برنج جمع‌بندی نشده است گفت: با توجه به این که برنج از جمله گیاهانی است که به ترمیم و بازسازی خود می‌پردازد احتمال می‌دهیم که خسارت احتمالی بارش‌ها به بعضی از این مزارع زیاد نباشد اما میزان این خسارت‌ها  توسط جهاد کشاورزی و همچنین بیمه کشاورزی استان در دست بررسی است که میزان آن پس از برآورد اعلام می‌شود.
وی بر لزوم جدی گرفتن توصیه‌های هواشناسی به ویژه توسط مسافرین اشاره و بیان کرد: مسافران بایددرمدت زمان حضور خود در سراسر استان اخبار هواشناسی را به طور مداوم پیگیری و از اسکان در کنار رودخانه ها، سواحل دریا، مناطق کوهستانی وهمچنین پارک کردن خودروها در کنار رودخانه ها خودداری نمایند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از آماده باش این سازمان برای وقوع مجدد بارش شدید باران و حتی وقوع سیلاب  خبرداد و خاطرنشان کرد: سازمان‌هایی همچون هلال احمر و اورژانس استان نیز در این آماده باش همکاری می‌کنند و در این زمینه از تجارب گذشته واخبار هواشناسی نیز حتما" استفاده می‌کنیم.
عزیزی با اشاره به اینکه  انجام عملیات آبخیزداری درحوزه های سیل‌خیز استان گیلان در اولویت این آماده باش قرار دارد گفت:  اولین قدم در زمینه کاهش سیلاب‌های شهری،  دفع آب‌های سطحی شهر است که 50 درصد از این طرح در 60 درصد از مناطق مختلف  استان به اجرا درآمده است و بقیه این طرح نیز در دست اقدام است.
وی همچنین در زمینه اجرای طرح‌های حفاظتی به دیوارسازی رودخانه ها اشاره و اعلام کرد: ایجاد کانال‌های انتقال این  آب‌ها در شهرهای مختلف استان گیلان در دست انجام است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار