شاید شتاب این َسیاست در دو دولت احمدی نژاد بوده باشد که البته در این زمینه کهگیلویه و بویراحمد بیشترین نصیب را برد و استان از سه شهرستان سابق کهگیلویه، گچساران، بویراحمد به ۸ شهرستان تبدیل شد.
کد خبر: ۶۴۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰ 12 August 2018
کهکیلویه و بویراحمد / سیاسی، سیاست تمرکز زدایی و ایجاد ردیف های جدید تخصیص بودجه تحت عنوان شهرستان در استان ها یکی از سیاست هایی بوده که همواره مورد توجه برخی سیاسیون و برنامه ریزان در استان ها و البته برخی دولت ها بوده است. شاید شتاب این َسیاست در دو دولت احمدی نژاد بوده باشد که البته در این زمینه کهگیلویه و بویراحمد بیشترین نصیب را برد و استان از سه شهرستان سابق کهگیلویه، گچساران، بویراحمد و دو شهرستان نوپای دنا و بهمئی با ارتقاء چرام، لنده و باشت به شهرستانی به ۸ شهرستان تبدیل شد و البته این ارتقاء با فشارهای زیادی از طرف افراد با نفوذ همراه شد تا به نتیجه رسید. 
 
کهگیلویه و بویراحمد ۹ شهرستان می شود + جزئیات
 
نهمین شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در راه است 
در حالی که در حوزه ی کهگیلویه ی بزرگ دو بخش قلعه رئیسی و دیشموک در حال رقابت برای گرفتن شهرستانی خود هستند اما در منطقه بویراحمد نهمین شهرستان استان در حال نهایی شدن مراحل قانونی خود است.
 
کهگیلویه و بویراحمد ۹ شهرستان می شود + جزئیات
 
در جدیدترین اخبار مربوط به تقسیمات کشوری نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن ارتقای بخش مارگون به شهرستان خبر داد و گفت: این مهم در انتظار تصویب هیئت دولت است.
غلام‌محمد زارعی عصر امروز در جمع مردم مارگون بویراحمد اظهار داشت: پرونده شهرستان شدن مارگون نهایی شده و تنها منتظر تصویب هیئت دولت بوده که در آینده‌ای نزدیک این آرزوی دیرینه مردم محقق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت نیز منتظر طرح جامع تقسیمات کشوری بوده تا در چارچوب آن ارتقای بخش مارگون به شهرستان اجرایی شود، عنوان کرد: امیدوارم هرچه سریعتر موانع تقسیمات کشوری برداشته شود.

زارعی ابراز کرد: موضوع شهرستان شدن مارگون را از روز اول حضورم در مجلس پیگیری کرده‌ام و تمام تاییدات و اعتبارات لازم انجام و آماده طرح در دولت برای تصویب اشت.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت کارخانه 3300 تنی سیمان و صدور مجوز پتروشیمی آینده خوبی در انتظار بخش مارگون است، افزود: امیدوارم این بخش به یکی از توسعه یافته ترین مناطق ایران در آینده‌ای نزدیک تبدیل شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مارگون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
بازباران با ز ترانه هم انتخابات هم شعار و دروغ گویی
حقگو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
مردم مارگون خیلی میفهمند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار