مدیر شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه در گفتگوی اختصاصی با تابناک مطرح کرد؛
تابش نژاد با اشاره به خاموشی های بی برنامه تصریح کرد: با توجه به اینکه مصرف برق در بعضی مناطق قابل پیش بینی نیست گاهآ مسئولان تولید برق مجبور هستند بعضی نقاط را بصورت بی برنامه و ناگهانی قطع نمایند و در این شرایط امکان هیچگونه هماهنگی با مدیریت وجود ندارد، به همین خاطر از این بابت از مردم فهیم شهرستان عذرخواهی می کنیم.
کد خبر: ۶۳۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۸ 27 July 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، مدیر شرکت توزیع نیروی برق شهرستان کهگیلویه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک اظهار داشت: خاموشی هایی که در سطح شهرستان رخ می دهد به خاطر کمبود 6 هزار مگاوات تولید در سطح کشور است و این میزان دقیقا معادل 15 برابر مصرف تابستان کهگیلویه و بویراحمد است.

تابش نژاد ابراز داشت: به جهت رفع کمبود تولید و اینکه خسارات جبران ناپذیری به شبکه ها و نیروگاهای تولید برق کشور وارد نشود این خاموشی ها اعمال می شوند و هر استان نیز دارای سهمیه خاصی از خاموشی هاست و به اجبار باید اجرا گردد.

وی در خصوص اعلام زمان خاموشی ها به شهروندان عنوان کرد: برنامه خاموشی ها بصورت روزانه از طریق روابط عمومی شرکت برق و رسانه ها اعلام می شوند.

تابش نژاد با اشاره به خاموشی های بی برنامه تصریح کرد: با توجه به اینکه مصرف برق در بعضی مناطق قابل پیش بینی نیست گاهآ مسئولان تولید برق مجبور هستند بعضی نقاط را بصورت بی برنامه و ناگهانی قطع نمایند و در این شرایط امکان هیچگونه هماهنگی با مدیریت وجود ندارد، به همین خاطر از این بابت از مردم فهیم شهرستان عذرخواهی می کنیم.

مدیر شبکه توزیع نیروی برق کهگیلویه با اشاره به صحبت های نماینده کهگیلویه در خصوص محاسبه تعرفه برق شهروندان دهدشتی بر حسب گرمسیری بودن درجه 2 اظهار داشت: در خصوص گرمسیری بودن آب و هوای شهرستان کهگیلویه و محاسبه برق مصرفی شهروندان بر حسب گرمسیری بودن درجه 2 تاکنون هیچگونه ابلاغی به ما اعلام نشده است و میزان برق شهروندان دهدشتی همانند ماه ها و سال های گذشته محاسبه می گردد.

این در حالی است که نماینده کهگیلویه بزرگ در هفته های اخیر از طریق رسانه ها از تصویب درخواست گرمسیری بودن شهرستان های کهگیلویه، بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی خبر داده بود و بیان کرده بود که از ابتدای مردادماه میزان برق مصرفی شهروندان بر حسب گرمسیری بودن درجه 2 محاسبه می شود و همین وعده تا حدودی از بار روانی حاصل از تورم و گرانی و تحمل روزهای سخت از مردم کاسته بود اما با این صحبت مدیر شبکه توزیع نیروی برق شهرستان کهگیلویه و رد آن تاکنون، بر دیگر دغدغه های مردم افزوده است.

تابش نژاد عنوان کرد: با توجه به فرسودگی شبکه های قدیمی برق و افزایش بار و در نتیجه افت ولتاژ برق در شبکه ها، طرح کاهش تلفات در خیابان های نورالدینی، فردوسی و بلوار شریعتی شهر دهدشت در حال اجراست که با توجه به محل کار و عدم امکان سرعت دادن به کار تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تعدادی از ترانس های مربوط به این پروژه ها به دلیل شرایط اضطراری وارد مدار شدند.

وی افزود: در همین تابستان جاری تعداد 14 دستگاه ترانسفورماتور دیگر جهت رفع ضعف ولتاژ در سطح شهر دهدشت نصب شدند.

تابش نژاد بیان کرد: یکی از پروژه های در دست اقدام پروژه تآمین برق بخشی از مسکن مهر دهدشت است که هم اکنون نصب تیر شده و در حال اجرا می باشد.

وی ادامه داد:در نقاطی از حاشیه شهر که احتمال به سرقت رفته شبکه است با هزینه ای بالغ بر 6 هزار میلیارد ریال تآمین اعتبار شده و به مناقصه رفته است تا اینکه قبل از سرقت عملیات سیم به کابل آن انجام پذیرد.

تابش نژاد با اشاره به مدت زمان خاموشی ها ابراز داشت: طبق برنامه اعلام شده از سوی شرکت توانیر تا 15 شهریور روند خاموشی ها ادامه دارد و در صورت افزایش دما احتمال اینکه این برنامه تمدید شود نیز وجود دارد.

وی افزود: از همشهریان عزیز تقاضامندیم در ساعات پیک بار ( ظهرها از ساعت 12 تا 16 و شب ها از ساعت 19 تا 23) از وسایل پر مصرف و غیر ضروری استفاده نکرده و در صورت خروج از منازل وسایل برقی خود را خاموش کنند.

این مسئول در پایان صحبت های خود با اشاره به ادارات شهرستان عنوان کرد: ادارات شهرستان در تایم اداری از حداقل وسایل سرمایشی استفاده نمایند و مطابق تصویب نامه هییت وزیران در ساعت 13:30 نسبت به تعطیلی ادارات خود اقدام نموده و کلیه وسایل سرمایشی را خاموش نمایند.

 

گزارش: سید مصطفی گنجی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار