امام جمعه آستارا تاکید کرد:
آستارا – امام جمعه آستارا تاکید کرد: شورای نگهبان باید از ورود نا اهلان و اصحاب فتنه به مجلس شورای اسلامی جلوگیری کرده تا پاسدار جمهوریت و اسلامیت نظام باشد.
کد خبر: ۶۳۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 19 July 2015
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا در خطبه های نماز جمعه شهرستان آستارا با اشاره به ۲۶ تیر ماه سالروز تشکیل شورای نگهبان اظهار کرد: شورای نگهبان با پاسداری از قانون اساسی، جمهوریت نظام، شرع اسلام و نظارت مستقل بر انتخابات برگزار شده در کشور، سبب تقویت بنیان های نظام شده است.

 وی سوابق بسیار خوب شورای نگهبان را یادآور شد و تأکید کرد: شورای نگهبان که از فقهای عادل و اعضای خبره حقوقدان بهره مند است، همواره با صیانت از آرمان های والای انقلاب اسلامی از نفوذ نامحرمان و تفکرات انحرافی و ضد اسلامی به بدنه نظام ممانعت کرده است.

 حافظ نیا با اشاره به آغاز تبلیغات زودرس و غیر قانونی برخی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی افزود: تحرکات تبلیغاتی پیش از موعد مقرر برخی از کاندیداها غیر قانونی بوده و باید با آنها برخورد قانونی شود.

وی با بیان اینکه توافق هسته ای با مدیریت مقام معظم رهبری، حمایت ملت، برنامه ریزی دولت و ایستادگی و غیرت تیم مذاکره کننده به بهترین نحو ممکن به ثمر نشست تصریح کرد: ما نباید شادی کاذب را بین مردم ایجاد کنیم، شاید در این ۲ ماه آن ها همه چیز را بر هم زنند. رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها گفته اند که قدرت های جهانی قابل اعتماد نیستند.

دنیا در مقابل تیم دیپلماسی ایران سر تعظیم فرود آورد

امام جمعه موقت آستانه اشرفیه با بیان اینکه ماراتن پیچیده هسته ای نقطه پایانی خود را با توافق بین ایران و کشورهای ۵+۱ طی کرده است اظهار کرد: ما این توافق را به فال نیک می گیریم ولی توافق باید طوری تحقق پیدا کند که با اما و اگرهای غرب مواجه نشود.

حجت الاسلام محمد علی کریمی سنگر نماز جمعه را افشا کننده آسیب های معارضین و معاندین انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: ائمه جمعه سراسر کشوربا تحلیل های روشنگرایانه خود در نماز جمعه توانسته اند جلوی بسیاری از این آسیبها ایستاده و با آنها مقابله کنند.

وی به سالروز تشکیل شورای نگهبان اشاره و یادآور شد: وجود شورای نگهبان، نوعی مصونیت بخشی به انتخابات ایران اسلامی است.

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه تضعیف شورای نگهبان، تضعیف نبض نظام است افزود : نظیر چنین شوراهای نظارتی در همه دنیا وجود دارد و از سوی دیگر شورای نگهبان نظارت برقوانینی دارد که بر اساس شرع، اخلاق و قانون  استوار است  .

خطیب نماز جمعه آستانه اشرفیه خوش خدمتی حکومت آل سعود را در بمباران مردم مستضعف کشور یمن نوعی فرصت دادن برای تجدید قوا به اسرائیل عنوان کرد و یادآور شد: متاسفانه دولت وهابیت آل سعود در شکل های تکفیری، سلفی، طالبان و داعش بروز و ظهور پیدا می کند و جنگ نیابتی و اقدامات تروریستی را در کشورهای منطقه به راه انداخته است.

وی همه مظالم موجود در دنیا را ناشی از بی تقوایی حکام دنیا پرست دانست و افزود : تقوا جهت بخشی صحیح و کیفی سازی رفتار و گفتار است که سبب شادابی و طراوت عملکرد انسانها می شودو زیبایی بخش و زینت دهنده انسان  نزد خداوند است.

دشمنان نظام همواره در صدد تضعیف شورای نگهبان بوده اند

 امام جمعه شهرستان انزلی نیز با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس شورای نگهبان بیان کرد: درکشورهای مختلف دنیا برای حفظ کشور و امور جاری، چنین نهادی وجود دارد و کشور ما نیز از طریق شوای نگهبان، به حفظ و صیانت از اساس نظام می پردازد.

حجت الاسلام سیدجواد شمس الدین با بیان اینکه اصل ۹۱ تا ۹۹ قانون اساسی مربوط به شرح وظایف شورای نگهبان است افزود:شورای نگهبان سه وظیفه خطیر نظارت برتدوین قوانین مصوب در مجلس و مطابقت آن با شرع، نظارت بر انتخابات، تفسیر قانون اساسی و رفع ابهامات آن را برعهده دارد

امام جمعه انزلی با تاکید براینکه علم، تقوا و عدالت از شروط اصلی اعضای شورای نگهبان است یادآور شد: از بدو تشکیل این نهاد، دشمنان نظام درصدد تضعیف آن بوده اند.

شمس الدین در ادامه با تشکر از تیم مذاکره کننده هسته ای درزمینه دستیابی به توافق نامه هسته ای گفت:اکنون زمان آن فرارسیده است که درمراجع رسمی، این توافق نامه مورد بررسی موشکافانه قرار گیرد و مشخص شود که تا چه اندازه حدود و خطوط قرمز رعایت شده است

وی با اشاره به اینکه درصورت زمانبر شدن لغو تحریم ها نتیجه مطلوب حاصل نشده است بیان کرد :تمام توافقات و پذیرش شرایط دوجانبه بین ایران و گروه ۱+۵ به این خاطر بوده که تحریم ها بلافاصله پس از توافقات لغو شود و اگر بخواهد لغو تحریم ها درطول زمان انجام شده وگزینه راستی آزمایی مطرح باشد، به آن نتیجه مطلوب دست نیافته ایم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار