شهرستان کهگیلویه؛
تاریکی و فضای خشک و بی روح پارک های شهر دهدشت به ویژه پارک شهید دستغیب سبب نارضایتی و دلخوری مردم شده است و داد آنها را درآورده است.
کد خبر: ۶۲۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹ 26 June 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، در شرایطی که بسیاری از شهروندان دهدشتی از کمبود پارک و فضای سبز تفریحی در نقاط مختلف شهر شکایت می کنند بی توجهی آشکارا و عدم رسیدگی مناسب به پارک های موجود به خصوص در زمینه روشنایی، کفسازی و آبنماها و ایجاد فضای آرام و دلنشین باعث تشدید این مشکل شده است به طوری که عملاً محدوده پارک های این شهر پس از تاریک شدن هوا خصوصآ برای خانواده ها عملآ غیرقابل استفاده و خطرآفرین می باشد.

اگر از پارک جانبازان که گویا در منطقه سکونت برخی از مدیران احداث شده و به نسبت رضایتمندی بیشتری از آن وجود دارد فاکتور بگیریم در واقع بقیه پارک های شهردهدشت وضعیت مناسبی ندارند.

پارک شهید دستغیب (جنگلی) که بزرگترین پارک وقدیمی ترین مکان تفریحی دهدشت است این روزها وضعیت مناسبی ندارد و همین امر سبب اعتراض و نگرانی مردم بویژه در این وضعیت آب وهوایی شده است.

نکته تلخ این ماجرا از آنجایی آغاز می شود که علیرغم هزینه زیاد برای احداث «پارک اسکان» عملا هیچگونه استفاده ای از این پارک نمیشود و آنچنان که سیاوش زمان رییس اداره میراث فرهنگی میگوید با افتتاح پارک اسکان و تحویل آن به بخش خصوصی، این اداره هیچگونه نظارتی ندارد و پیگیری این مسئول ازسوی اداره کل میراث فرهنگی وصنایع دستی نیز برای پاسخگویی پیمانکار تاکنون اثری نداشته است.

مدیرمیراث فرهنگی کهگیلویه اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی استان برنده مناقصه را بخش خصوصی معرفی نموده است اما تاکنون هیچگونه مدرکی در این خصوص به دست ما نرسیده است و بر همبن اساس ما نیز برای تعیین تکلیف و حتی خلع ید پیمانکار چندین بار مکاتبه نمودیم اما هیچ جوابی نگرفته ایم.

از سویی دیگر به دلیل نبود زیر ساختها ورودی پارک شهید دستغیب به قدری تاریک است که حتی با گذر از خیابان کنار پارک نیز به سختی می توان وجود چنین پارکی را متوجه شد.

متاسفانه محیط داخل این پارک با وجود داشتن تیرهای چراغ برق که همگی خاموش می باشند فضای ترسناکی را بوجود آورده است و از طرفی مکان مناسبی را برای تجمع اراذل و اوباش فراهم کرده است.

این در حالیست که به راحتی می توان با روشن ساختن چراغ های روشنایی این مشکل را برطرف نمود و به گذران اوقات فراغت مردم درشرایط بهتری کمک کرد.

متاسفانه برای فضاسازی انبوه چنین پارکی هزینه های زیادی صرف شده است اما به دلیل روشن نبودن چراغها و نورافکنهای موجود تاریکی مانع استفاده خانواده ها از این پارکها شده و در بعضی موارد تجمع در قسمتهایی از پارک که کمی روشنتر است گاها دیده می شود و قسمت اعظمی از پارک بدون استفاده رها شده است.

شاید برای اجرایی نشدن پروژه های عظیم در زمینه فضای سبز بتوان کمبود بودجه و زیرساختها را دلیل قانع کننده ای تلقی نمود اما روشن نبودن چراغ ها و سامان دادن آب نماها و ایجاد محیطی دلنشین آنهم در این موقع از فصل تابستان که مورد استفاده بسیاری از شهروندان و مسافران قرار می گیرد با ۱۱ کارگر فضای سبز که از جیب مردم حقوق دریافت میکنند بسیار عجیب و ناراحت کننده است.

لذا انتظار است که به جای شهردار  اینبار شورای اسلامی شهر دهدشت این موضوع را در دستور کار رسیدگی قرار دهد و در اسرع وقت مشکل سیستم روشنایی بزرگترین پارک دهدشت را برطرف نماید.

در پایان لازم به ذکر است که تلاش خبرنگاران با شهردار دهدشت تماس برای پیگیری این مشکلات تاکنون ازسوی شهردار دهدشت بی پاسخ مانده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار