کد خبر: ۵۹۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۶ 11 July 2015
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با ابراز گلایه‌مندی از توزیع اعتبارات استانی بیان کرد: همواره بر همکاری مسئولان از منابع طبیعی و توجه بیشتر به این حوزه تاکید کردیم ولی متاسفانه آنگونه که باید و شاید توجه نشده است.

عزت‌الله بهشتی‌فر در گفت‎وگو با فارس با اشاره به اعتبارات تملک دارایی منابع طبیعی شهرستان بویراحمد اظهار کرد: انتظار می‌رفت با احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مدیریت عدالت هم رعایت شود و اعتبارات عادلانه تقسیم می‌شد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نقش منابع طبیعی در جلوگیری و کنترل سیل و بهبود سفره‌های آبی و بحران منابع آب بر کسی پوشیده نیست از این‌رو انتظار می‌رفت در توزیع اعتبارات این بخش هم ویژه دیده شود.

بهشتی‌فر با اشاره به اعتبار تخصیص یافته به حوزه آب در شهرستان بویراحمد نقش منابع طبیعی حفاظت از منابع آبی را مهم خواند و گفت: چه تضمینی برای تامین آب مجتمع لوداب از چشمه زنگوا وجود دارد چرا که باید در این بین نقش منابع طبیعی را مهم دانست و در توزیع اعتبارات به حوزه‌های مختلف منابع طبیعی توجه کرد.

این مسئول با بیان اینکه چندین سازمان در بحث مدیریت آب نقش دارند و منابع طبیعی نیز از سازمان‌های تاثیرگذار در این حوزه است، گفت: اگر بخواهیم سفره‌های آب زیرزمینی را حفظ کنیم یک سر آن به منابع طبیعی و سازمان جنگل‌ها برمی‌گردد.

وی وجود ریزگردها در کشور را تهدید بزرگی برای جامعه عنوان کرد و گفت: برای رفع این مشکل و مقابله با آن باید به منابع جنگل‌ها توجه شود و در توزیع اعتبارات باید به الزامات بخش منابع طبیعی بیشتر توجه شود.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز گلایه‌مندی از اعتبارات منابع طبیعی در استان خصوصا شهرستان بویراحمد بیان کرد: ۳۴ نفر نیرو از سنوات گذشته در بخش حفاظت منابع طبیعی شهرستان بویراحمد مشغول به کار شدند که بر اساس احکام کل حقوق این تعداد نیرو ۶۲۴ میلیون می‌باشد که از محل اعتبارات استانی تامین می‌شوند.

بهشتی‌فر با بیان اینکه این تعداد از نیروهای حفاظت شهرستان بویراحمد قریب به چهار ماه است که حقوق دریافت نکردند، گفت: همواره در جلسات استانی تاکید کردم که به منابع طبیعی را حمایت کنند چرا  با وجود گستردگی خدمات آن میزان اعتبارات تخصیص یافته آن به نسبت دیگر دستگاه‌ها ناچیز است.

این مسئول با اشاره به انجام عملیات مقابله با آتش‌سوزی در سطح جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: با توجه به کمبودهایی که وجود دارد اعتباری که حتی یک بطری آب به دست محیط‌بانان دهیم وجود ندارد که خود ضعفی بزرگ برای این حوزه بوده و باید توجه ویژه‌ای به بخش منابع طبیعی شود تا بتوان با فراغ بال از مراتع و جنگل‌ها محافظت کرد.

بهشتی‌فر با بیان اینکه برآورد خسارت آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی در سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان بوده، تصریح کرد: منابع طبیعی با تمام توان از عرصه‌های منابع طبیعی حفاظت و حراست می‌کند اما کمبود اعتبارات استانی و عدم همکاری سایر دستگاه‌ها سبب ایجاد مشکلاتی برای ما شده است.

وی ضمن گلایه‌مندی از توزیع اعتبارات تملک دارایی منابع طبیعی شهرستان بویراحمد بیان کرد: کل اعتبار اختصاص یافته به منابع طبیعی حقوق چهار ماه عقب‌مانده کارکنان حوزه حفاظت نیست که امکان بروز مشکل در این حوزه وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار