فرماندار تویسرکان توسعه صنعت گردشگری را برای رشد درآمد‌ تویسرکان ضروری دانست و گفت: با توجه به دارا بودن شرایط جذب توریست، تویسرکان باید به سمت‌ صنعت گردشگری هدایت شود.
کد خبر: ۵۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 10 July 2015
فرماندار تویسرکان توسعه صنعت گردشگری را برای رشد درآمد‌ تویسرکان ضروری دانست و گفت: با توجه به دارا بودن شرایط جذب توریست، تویسرکان باید به سمت‌ صنعت گردشگری هدایت شود.

به گزارش فارس ، سید مهرداد موسوی در ستاد خدمات سفر تویسرکان با اشاره به پیش‌بینی‌ ورود تعداد زیادی مسافر در تعطیلات پیش‌ رو به شهرستان، بر آمادگی کامل همه دستگاه‌ها در ارائه هر چه بهتر خدمات به مسافران تأکید کرد.

وی عملکرد ستاد سفر در تعطیلات نوروز را قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: برای استفاده بهینه از فرصت‌ها باید در امر سفر و گردشگری برای رشد و توسعه تویسرکان همت بالایی داشت.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه اقتصاد تویسرکان مبتنی بر کشاورزی است، افزود: امسال بخش عمده تولیدات کشاورزی شهرستان به واسطه سرما آسیب دید که کاهش 70 درصدی درآمد مردم را در پی داشت.

وی با بیان اینکه باید در یک برنامه میان‌مدت مسیر اقتصاد تویسرکان را از حالت اقتصاد تک‌بعدی به سمت اقتصاد چندوجهی تغییر داد، یادآور شد: تمرکز اقتصاد شهرستان بر باغداری، تنها برای رشد درآمد به‌ویژه در شرایط بحران کافی نیست.

موسوی، گردشگری را یکی از بخش‌های حائز اهمیت بر رشد درآمد‌زایی تویسرکان دانست و تأکید کرد: با توجه به دارا بودن شرایط جذب توریست در تویسرکان باید یکی از شاخه‌های اقتصادی به سمت‌ صنعت گردشگری هدایت شود.

وی با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات موجود در تویسرکان، خواستار ایجاد بسترهای رونق صنعت گردشگری شد و افزود: با ورود به صنایع و ایجاد کارگاه‌های توریستی می‌توان خدمات بازرگانی قوی را در شهرستان ایجاد کرد.

فرماندار تویسرکان با تأکید بر اهتمام مسئولان برای جذب توریست‌ به تویسرکان تصریح کرد: طرح‌ها با محوریت اداره میراث فرهنگی ارائه شده و بر این اساس برنامه‌ها نباید مبتنی بر رفع تکلیف باشد.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های بکر و خدادادی تویسرکان در بعد گردشگری مغفول مانده، تصریح کرد: تویسرکان با وجود برخورداری از این قابلیت‌ها به یک شهر توریستی تبدیل نشده است.

موسوی بیان کرد: طبیعت ‌سر‌سبز و آب‌ و هوای بسیار مطلوب تویسرکان امتیاز ارزشمندی در جذب مسافر به‌ویژه در نیمه نخست سال است.

وی با تأکید بر اینکه باید قدر میراث ارزشمند تاریخی، فرهنگی و دیدنی را دانست، افزود: کمیته‌ها باید وظایف محوله را جدی گرفته و در راستای جذب حداکثری گردشگر و ایجاد زیرساخت‌ها با هدف خلق منابع درآمدزا اقدام کنند.

فرماندار تویسرکان بر مساعدت گردشگران، کنترل بازار، نظارت مستمر بر رستوران‌ها و اطلاع‌رسانی درست به منظور جذب مسافران تأکید کرد و گفت: جلب رضایت گردشگر از سوی بازاریان باید جدی گرفته شود زیرا رضایت یک گردشگر زمینه‌ای برای جذب دیگر گردشگران است.

وی با بیان اینکه باید نسبت به نام شهرستان تعصب داشت، وضعیت امنیت شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در ایام تعطیلات باید برای تأمین امنیت مسافران برنامه‌ریزی بهتری داشت.

موسوی با بیان اینکه وضعیت راه‌های مواصلاتی تویسرکان نسبت به گذشته بهتر شده، افزود: مشکل راه‌های روستایی و حاشیه باید رفع شود.

وی در پایان سخنانش با اشاره به کنترل سرویس‌های بین‌راهی و عابربانک‌ها، یادآور شد: تدوین منشور گردشگری شهر توریست‌پذیر تویسرکان ضروری است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار