رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بجنورد ؛
دکتر رضا رحیمی گفت : در سال 1396 تعداد 41700 راس دام زنده سبک و سنگین تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه صنعتی دام بجنورد کشتار گردید.
کد خبر: ۵۸۷۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶ 08 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بجنورد؛ از مجموع 41700 راس دام کشتار شده در کشتارگاه صنعتی دام بجنورد تحت نظارت مستمر کارشناسان شبکه دامپزشکی این شهرستان، تعداد 37200 راس دام سبک اعم از گوسفند و بز و 4500 راس دام سنگین از جمله گاو و گوساله و شتر بوده است که میزان گوشت قرمز استحصالی آن 1387 تن می‌باشد. همچنین در این بازرسی ها ضمن حذف موضعی برخی لاشه ها تعداد 47 لاشه دام سبک و 28 لاشه دام سنگین به صورت کامل حذف و در مجموع 13 تن گوشت قرمز ناسالم و 11 تن آلایش خوراکی ناسالم اعم از کبد، قلب، کلیه و ریه از چرخه مصرف انسانی خارج گردیده است.

دکتر رضا رحیمی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بجنورد در این باره به همشهریان عزیز توصیه نمود گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند و در هنگام خرید به مهر دامپزشکی بر روی لاشه و لیبل الصاقی آن که نشان دهنده تاریخ تولید و انقضاء و همچنین جنسیت لاشه است دقت نمایند و درصورت مشاهده هرگونه موارد غیربهداشتی مراتب را به 1512 اطلاع داده تا در اسرع وقت رسیدگی گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار