مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: در اجرای شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در سال 1396 ، 105 هزار تن انواع محصول دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.
کد خبر: ۵۸۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶ 05 April 2018

مهدی غیب الهی افزود: این میزان محصول شامل گوشت مرغ ، شیر ، عسل ، گوشت قرمز و تخم مرغ است که 70 درصد محصول دامی تولیدی پارسال علاوه بر بازار داخلی استان یزد در استان های همجوار نیز عرضه شد.
وی اضافه کرد: در این شهرستان با وجود بحران کم آبی و تداوم 2دهه پدیده خشکسالی ، زمینه تولید محصول دامی در آن فراهم است. 
غیب الهی با بیان اینکه ابرکوه از لحاظ تولید محصولات دامی در میان 10شهرستان استان یزد، در جایگاه دوم قرار دارد، اظهار کرد: با توجه به فعالیت 600 واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی بستر مناسبی در این عرصه برای اشتغال و تولید محصول دامی وجود دارد.
این مسئول با تاکید براینکه ایجاد اشتغال و تولید محصول با کیفیت در اولویت جهاد کشاورزی قرار دارد، یادآور شد: اصلاح نژاد دام سبک و سنگین ، آموزش بهره برداران ، تجهیز و نوسازی واحد های تولید مرغ گوشتی و تخمگذار ، تولید مرغ سایز، پرورش مرغ بومی و اصلاح ساختار دامداری های صنعتی و سنتی بخشی از این برنامه هاست.
در شهرستان ابرکوه هفت هزار و 500 خانوار کشاورز و دامدار در زمینه پرورش سه میلیون و 300 هزار قطعه جوجه یک روزه در هر دوره ، 150 هزار راس گوسفند و بز، هشت هزار و 500 راس گاو شیری و چهار هزار و 200 کلنی زنبور عسل فعالیت دارند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار