فرماندار گچساران عنوان کرد؛
آیین پایانی سومین دوره جشنواره فرهنگی-ورزشی مشک و ملار در روستای سراب ننیز گچساران برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰ 26 March 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار گچساران در این آیین گفت: مراسم پایانی این جشنواره با حضور هنرمندان استان های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

رحیمی افزود: سومین دوره جشنواره مشک و ملار در چهار دهستان امامزاده جعفر(ع)، بی بی حکیمه(س)، لیشتر و بویراحمد گرمسیری از 22 بهمن ماه سال 96 آغاز شد.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: برگزاری جشنواره مشک و ملار موجب می شود تا برخی از آداب و رسوم و آیین های محلی کهگیلویه و بویراحمد به مردم دیگر مناطق کشور معرفی شوند.

غلامرضا تاجگردون با اشاره به ظرفیت های شهرستان گچساران در گردشگری نوروزی و وجود جاذبه هایی فرهنگی،تاریخی و طبیعی افزود: این شهرستان ظرفیت برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی در سطوح ملی و استانی را دارد.

وی ادامه داد: جشنواره مشک و ملار یک علامت است و بیانگر این است که ما سال ۹۷ را با شادی و خوشی و با دلی پاک و مهربانی آغاز می کنیم و به جز این چیز دیگری نیست،نه لهو و لعبی است و نه کار خاصی، فقط می خواهیم بگوییم که درشهر ما و در این خطه از ایران عزیز و استان کهگیلویه و بویراحمد و درکنار دیگر هنرمندان می خواهیم سال جدید را به خوشی آغاز کنیم.

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم عزیز ترک، لر، بختیاری، بویراحمدی، بهبهانی و سایر اقشار در کنار هم خواهیم بود.

نوروزی دبیر اجرایی جشنواره هم گفت: این جشنواره در دو بخش فرهنگی آداب و سنن و بخش ورزشی در رشته های طناب‌کشی، چوگو، الختر، گرنا، کلکله برد، آشپزی، فوتسال و والیبال برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار