در نشست خبری رئیس منابع طبیعی کهگیلویه مطرح شد:
آویزش: ما نگران نسل آینده هستیم که شاید نتوانیم حتی تصویری زیبا از این پوشش گیاهی و گیاهان دارویی را برای آنها نشان دهیم.
کد خبر: ۵۷۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸ 04 March 2018
صبح امروز نشست خبری رییس منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در برگزار شد.
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، آویزش با تسلیت سانحه هوایی سقوط هواپیمای تهران یاسوج و آسمانی شدن ۶۵ مسافر این پرواز اظهار داشت: این حادثه تلخ تمام کشور را تکان داد و نشان داد که همدلی و همنوعی همچنان در رگ هایمان ساری و جاری است.
رئیس منابع طبیعی شهرشتان کهگیلویه با بیان جایگاه ویژه خبرنگاران در امر خطیر خبر رسانی و آگاهی بخشی و نقش پر رنگ آنها در تمامی موارد گفت:  در تقویم کشور روز ۱۵ اسفند به نام روز درختکاری ثبت شده است و ما وظیفه داریم هر ساله این روز و این هفته را گرامی بداریم.
آویزش در مورد ارزش منابع طبیعی و اهمیت آن بیان کرد: منابع طبیعی میراثی ماندگار است و وظیفه ی ما صیانت و حفاظت از این منابع است و ما باید در حفظ این میراث برای آیندگان امانتداری کنیم.
وی گفت: اهداف منابع طبیعی در وهله ی اول صیانت و حفاظت است و این مهم نوعی خدمت است که در واقع سخت و طاقت فرساست.
رییس منابع طبیعی کهگیلویه بیان داشت: کار در منابع طبیعی نوعی عبادت است و ما نیز افتخار می کنیم که به عنوان جنگلبان در حفظ و صیانت از منابع طبیعی هستیم و بتوانیم این منابع ارزشمند را از تصرف سودجویان حفاظت کنیم.
 
31 هکتار مرتع سوخت و یک خودروی آتش نشانی نبود!/ترس ازروزی که حتی تصویری برای نشان دادن به نسلهای بعد نداشته باشیم
 
31 هکتار مرتع سوخت و یک خودروی آتش نشانی نبود
این مسئول ادامه داد: اداره منابع طبیعی در هر یک از فصول سال شرایط خاص خودش را دارد به طوری که در بحث آتش سوزی ها که معمولأ در فصل تابستان شروع میشود پرسنل این اداره با همکاری مردم و سمن ها زحمات بسیار زیادی می کشند و اگر این همکاری ها نباشد کار برای ما بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود.
وی ادامه داد: در بحث آتش سوزی امسال ۴ فقره در سطح شهرستان به میزان ۳۱ هکتار آتش سوزی داشتیم که این نوع کمترین مقدار آتش سوزی در سطح استان بوده است.
آویزش گفت: در بحث مدیریت بحران تجهیز امکانات و نیروهای ویژه در یک نقطه مشخص واقعأ کمبود احساس می شود و از مسئولین حوزه مدیریت بحران انتظار داریم که یک خودروی آتش نشانی در اختیار اداره منابع طبیعی شهرستان قرار دهند و این مهم یک نیاز اساسی است که به شدت کبود آن احساس می شود.
وی افزود: امسال در مناطقی که امکان احتمال آتش سوزی بیشتر است افرادی را به عنوان دیده بان قرار دادیم و همین امر درصد بالای از آتش سوزی ها را کاهش داد و چنین امری تاکنون خوب جوابگو بوده است.
 
 
ترس ازروزی که تصویری برای نشان دادن به نسلهای بعد نداشته باشیم
آویزش گیاهان مرتعی را به عنوان نماد استان و شهرستان دانست و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان هایی است که ذخایر طبیعی بسیار نادر و پر ارزش خصوصأ در بحث گیاهان دارویی دارد.
وی گفت: از آن جایی که بعد از استانهای شمالی، استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان هایی است که بیشترین پوشش مرتعی را دارد، احساس می کنم که از این حیث گمنام مانده ایم.
رییس منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه درخت بلوط نماد و یادگار استان کهگیلویه و بویراحمد است بیان کرد: گیاهان دارویی زیادی از جمله کرفس، بیلهر، آنغوزه، مهلو، بنه و سایر گیاهان از پوشش گیاهی این استان است اما به دلیل برداشت و بهره برداری بی رویه سودجویان هر ساله شاهد انقراض این پوشش گیاهی و کمرنگ شدن آنها در طبیعت بسیار غنی این استان هستیم.
وی ادامه داد: ما نگران نسل آینده هستیم که شاید نتوانیم حتی تصویری زیبا از این پوشش گیاهی و گیاهان دارویی را برای آنها نشان دهیم.
رونمایی از شعار سال طبیعت
این مسئول از رسانه ها و خبرنگاران درخواست نمود که در این زمینه فرهنگ سازی کنند چون فرهنگ سازی مهمترین  عاملی است که می تواند در خصوص حفظ و صیانت و برداشت بی رویه از جنگل ها و مراتع نقش آفرینی کند.
آویزش شعار امسال منابع طبیعی را "منابع طبیعی با مردم، برای مردم" معرفی کرد و گفت: معنی و مفهوم این شعار اینست که ما بدون از حضور مردم نمی توانیم منابع طبیعی را حفظ کنیم.
رییس منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: در روز شمار هفته منابع طبیعی، روز جمعه ۱۸ اسفند بنام "منابع طبیعی، آموزه های دینی، خیرین و سازمان های مردم نهاد" نامگذاری شده است و در این روز با مشارکت اداره ورزش و جوانان شهرستان همایش پیاده روی داریم و همچنین در این روز تمامی پرسنل اداره منابع طبیعی بصورت دسته جمعی در مصلی نماز جمعه حضور می یابند و بعد از خطبه های نماز بصورت رایگان در بین نمازگزاران نهال توزیع می کنیم.
آویزش در پایان گفت: به یاد عزیزان و جان باختگان سانحه سقوط هواپیما تعداد ۶۵ اصله درخت در پارک منابع طبیعی غرس می کنیم و این قطعه از پارک را به یاد این عزیزان نامگذاری می کنیم.


خبرنگار سید مصطفی گنجی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار