مدیر آموزش و پرورش شهرستان کارون با بیان اینکه مدرسه ابتدایی سه کلاسه شهید فیاض بالدی فردا (دوشنبه) در روستای خضیریات افتتاح می‌شود، گفت: هنوز چهار روستا در شهرستان وجود دارد که فاقد مدرسه هستند.
کد خبر: ۵۷۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴ 04 March 2018

عزیز مزرعه اظهار کرد: کلنگ ساخت مدرسه ابتدایی سه‌کلاسه شهید فیاض بالدی مردادماه سال 96 در روستای خضیریات شهرستان کارون زده شد. پس از چند ماه، کار ساخت مدرسه به اتمام رسیده است و این مدرسه به همت شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی فردا، دوشنبه افتتاح می‌شود.

وی افزود: این مدرسه چند پایه بوده و مساحت آن 600 متر مربع است و 68 دانش‌آموز در این مدرسه به تحصیل خواهند پرداخت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کارون گفت: تا سال 93 دانش‌آموزان روستای خضیریات برای تحصیل به روستاهای مجاور مراجعه می‌کردند. برای جلوگیری از رفتن دانش‌آموزان به روستاهای مجاور، کانکس‌هایی برای تحصیل آن‌ها در روستا در نظر گرفته شد. با افتتاح این مدرسه، مدارس کانکسی این روستا جمع‌آوری می‌شوند.

مزرعه با اشاره به اینکه 20 درصد مدارس شهرستان کارون خطرساز هستند، افزود: هنوز چهار روستا در شهرستان وجود دارد که فاقد مدرسه هستند. لازم است که شرکت‌هایی مانند شرکت نفت، شرکت ملی‌حفاری و... برای ساخت مدرسه در این مناطق دست به کار شوند. با توجه به شرایط خاص منطقه کوت‌عبداله و مهاجرپذیر بودن آن، مدارس این منطقه دیگر جوابگوی نیاز امروز ما نیستند. در مناطقی مانند شکاره و شهید گندمکار نیز لازم است مدارسی ساخته شوند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: مدرسه ، کلاس درس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار