یک متخصص اطفال با بیان اینکه اسهال و استفراغ شایع‌ترین بیماری‌های عفونی کودکان در فصل گرما است، تاکید کرد: مصرف آنتی‌بیوتیک خودسرانه برای درمان اسهال بویژه هنگامی که اسهال با تب همراه باشد، صحیح نیست؛ چرا که هر اسهالی نیاز به آنتی‌بیوتیک ندارد.
کد خبر: ۵۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 04 July 2015
دکتر ژاکلین داروغه با اشاره به اینکه عوامل عفونی و غیرعفونی از عوامل بروز اسهال حاد هستند، گفت: آلرژی نسبت به برخی غذاها از عوامل غیرعفونی اسهال حاد به شمار می‌رود که بدون دخالت عوامل میکروبی بروز می‌کند. برخی بیماری‌های داخلی مانند پرکاری تیروئید، حساسیت به برخی داروها و حتی مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها ممکن است علایم اسهال حاد را ظاهر کنند.

وی با تاکید بر افزایش موارد مسمومیت‌های غذایی، بیماری‌های انگلی و پوستی در روزهای گرم سال به خصوص در کودکان خاطر نشان کرد: خوردن آب‌های آلوده و شنا در استخرهای آلوده از جمله دلایل بروز بیماری‌های روده‌ای و پوستی است که بیماری‌های ویروسی با آغاز مسافرت‌های تابستانی نیز افزایش می‌یابد.

این متخصص اطفال تصریح کرد: ضعف عمومی بدن همراه با دل‌درد، استفراغ و افزایش تعداد دفعات اجابت مزاج از علایم کلی اسهال باکتریایی است و امکان بروز خون در مدفوع فرد مبتلا افزایش می‌یابد.

داروغه در پایان یادآور شد: مصرف آنتی‌بیوتیک خودسرانه برای درمان اسهال بویژه هنگامی که اسهال با تب همراه باشد، صحیح نیست چرا که هر اسهالی نیاز به آنتی‌بیوتیک ندارد و ممکن است به دنبال مصرف آنتی‌بیوتیک برای درمان اسهال کودکان، سندرم همولیز تشدید شود و بیماری خطرناکی را برای فرد به دنبال داشته باشد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار