کد خبر: ۵۶۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 14 February 2018

معاون وزیر کشاورزی از رتبه ۱۲۰ ایران در نوآوری در دنیا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اسکندر زند پیش از ظهر امروز در گردهمایی محققان معین منطقه ۲ کشور با اشاره به اینکه ۱۰ موضوع در وزارت جهاد کشاورزی مورد توجه قرار دارد، گفت: توجه به کیفیت محصولات کشاورزی نخستین مبحث مورد توجه در بخش کشاورزی است و کیفیت محصولات غذایی در آینده مورد توجه جدی قرار دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید محصولات بخش کشاورزی اظهار کرد: صادرات و برند سازی محصولات کشاورزی در دستور کار قرار دارد و باید تجهیزات خود را برای صادرات مجهز کنیم.

 معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با تاکید بر توجه به کشاورزی خانوادگی گفت: علاوه بر توجه به بخش کشاورزی کشاورزان هم باید دیده شوند و در اولویت قرار می گیرند.

این مسوول تصریح کرد: امنیت غذایی، تولید و افزایش بهره بری در سطح و‌تشخیص دقیق محصولات مزیت دار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

زند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۶ هزار نفر عضو هیات علمی در دانشگاه های استان در بخش کشاورزی فعال هستند، افزود: دو هزار هیات علمی در مرکز تحقیقات هستند که بیشتر کار حوزه کشاورزی بر دوش مرکز تحقیقات است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ۵۸۰ شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی ساماندهی شدند.

وی با بیان اینکه در مرکز تحقیقات محصولی محوری به خروجی محوری سوق داده شده، گفت: ایران به لحاظ محصول محوری رتبه ۱۶ دنیا را دارد اما در حوزه نوآوری در میان ۱۴۳ کشور رتبه ۱۲۰ را در اختیار دارد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی به دنبال اقتصادی کردن پژوهش است و در این زمینه تیم اقتصادی تشکیل دادیم که ارزش اقتصادی حوزه کشاورزی از یک ریال به ۳۰ ریال در چهار سال آینده افزایش داده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار