رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران خوزستان مطرح کرد
رئیس بنیاد توانمندسازی گندم کاران خوزستان گفت: نرخ خرید تضمینی گندم باید قبل از فصل کشت اعلام شود تا کشاورز برای کشت و کار تصمیم‌گیری کند اما امسال می‌بینیم که تاکنون نرخ خرید تضمینی گندم اعلام نشده است.
کد خبر: ۵۶۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ 03 February 2018

سید محمد هاشمی امروز با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید باید 5 ماه پیش اعلام می‌شد اظهار کرد: گندم کاران استان بی‌صبرانه منتظر اعلام قیمت تضمینی گندم هستند.

وی با اشاره به قیمت خرید گندم در فصل زراعی سال گذشته بیان کرد: در سال گذشته قیمت گندم کیلویی یک هزار و 300 تومان بود انتظار می‌رود نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جدید متناسب با نرخ تورم تعیین و اعلام شود.

رئیس بنیاد توانمندسازی گندم کاران خوزستان با تأکید بر اینکه خوزستان قطب تولید محصولات کشاورزی کشور است گفت: در شرایط کنونی گندم کاران نگران هستند و نمی‌دانند با چه قیمتی قرار است محصول آن‌ها برای سال زراعی جدید خریداری شود.

هاشمی عنوان کرد: نرخ خرید تضمینی گندم باید قبل از فصل کشت اعلام شود تا کشاورز برای کشت و کار تصمیم‌گیری کند اما امسال می‌بینیم که تاکنون نرخ خرید تضمینی گندم اعلام‌نشده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی مانند بذر، سم و کود طی سال‌های اخیر بیان کرد: کشاورزان انتظار دارند به همان میزان که نرخ نهاده‌های کشاورزی افزایش پیدا می‌کند قیمت خرید محصول کشاورزی هم افزایش پیدا کند تا برای کشاورزان صرفه اقتصادی داشته باشد.

هاشمی گفت: وقتی کار کشاورزی برای کشاورزان صرفه اقتصادی نداشته باشد و کشاورز متحمل ضرر شود طبیعی است که کشاورز به فکر مهاجرت به شهر و حاشیه شهر می‌شود و به شغل‌های کاذب روی می‌آورد.

رئیس بنیاد توانمندسازی گندم کاران خوزستان با بیان اینکه مهاجرت کشاورزان به شهر در بلندمدت تبعات خوبی ندارد، عنوان کرد: خالی شدن روستا از کشاورزان سبب می‌شود تولید در بخش کشاورزی با مشکلات و کمبودهایی روبرو شود و به ضرر امنیت غذایی است.

 

منبع: فارس

برچسب ها: نرخ گندم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار