سید سیف الله احمدی پور گفت: خدماتی که قرار است به عنوان خدمات عمومي جایگزین حبس محکومان ارائه شود طبق قانون کاملا رايگان است.
کد خبر: ۵۵۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱ 29 January 2018
مدتی است که خبرهای جالبی از احکام قضایی به گوش می رسد احکام جایگزینی که بسیار جالب و تا حدودی ویژه به نظر می رسند. برخی از این اقدامات و احکام بیش از آنکه جنبه تنبیهی داشته باشند جنبه تشویقی و فرهنگ سازی دارند . در جدیدترین مورد از این اقدامات ، اعلام دادستان شهرستان بهمئی برای جایگزینی برخی احکام حبس است که در نوع خود هم ویژه و هم جالب است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دادستان عمومی دادگستری شهرستان بهمئی با اشاره به آيين نامه اجرايي ماده (۷۹) قانون مجازات اسلامي، به تشریح قوانین مجازات جایگزین حبس پرداخت.

سید سیف الله احمدی پور گفت: خدماتی که قرار است به عنوان خدمات عمومي جایگزین حبس محکومان ارائه شود طبق قانون کاملا  رايگان است.

احمدی پور خاطرنشان کرد: این خدمات باید با رضايت محكوم براي مدت معين و با حكم دادگاه به نهادهای پذیرنده ارائه شود.

دادستان شهرستان بهمئی نهادهای پذیرنده محکومان در این راستا را  وزارتخانه هاي بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، تعاون، كار و رفاه اجتماعي، فرهنگ و ارشاد اسلامي، علوم، تحقيقات و فناوري، جهاد كشاورزي، راه و شهرسازي، كشور، صنعت، معدن و تجارت، نيرو و نفت و سازمان ها و موسسات و ادارات كل تابع آن ها عنوان کرد.

احمدی پور افزود: سازمان هاي حفاظت محيط زيست، ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي، آموزش فني و حرفه اي، اوقاف و امور خيريه، زندان ها و اقدامات تأميني و تربيتي كشور، پزشكي قانوني و بهزيستي كشور هم از دیگر سازمانهای پذیرنده محکومان می باشند.

وی در ادامه گفت: شهرداري ها، جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران، كميته امداد امام خميني (ره)، بنياد شهيد و امور ايثارگران، بنياد مسكن انقلاب اسلامي، سازمان تبليغات اسلامي، سازمان تأمين اجتماعي، كميته ملي المپيك ايران، بسيج سازندگي، جهاد دانشگاهي و مراكز نگهداري جانبازان، معلولان، سالمندان، كودكان و نوجوانان، درمان اعتياد وابسته به دستگاه ها و موسسات دولتي و عمومي غيردولتي  دیگر دستگاه هایی هستند که طبق قانون می توانند پذیرنده محکومان باشند.

احمدی پور خدمات عمومی رایگان محکومان به دستگاه های پذیرنده را شامل امور آموزشي، امور بهداشتي و درماني، امور فني و حرفه اي شامل خدمت در كارگاه ها، كارخانه ها، صنايع وابسته به نهادهاي پذيرنده و بخش هاي فني آن ها، امور خدماتي شامل نگهباني و سرايداري نهادهاي پذيرنده، نظافت اماكن عمومي، حفاظت و نگهداري از فضاهاي سبز و بوستان هاي شهري و باغباني در اماكن مزبور، تعمير و تنظيف وسايل نقليه عمومي و دولتي و اماكن ورزشي و پاركباني،  امور كارگري، امور كشاورزي، دامداري، جنگلداري و مرتع داري شامل درختكاري، باغباني، برداشت محصول، مرغداري، پرورش آبزيان و انجام كار در نهادهاي پذيرنده و موسسات كشت و صنعت وابسته به آنها عنوان کرد.

دادستان شهرستان بهمئی با بیان اینکه باید در اجرای این احکام کرامت انسانی محکومین حفظ شود، خاطرنشان کرد: محكومان معرفي شده بايد بدون هيچگونه نشانه يا لباس متمايزي در نهاد پذيرنده حاضر شده و خدمت کنند.

احمدی پور در پایان از اجرای این قانون در شهرستان خبر داد و گفت:ما یک محکوم داشتیم که وظیفه غبارروبی گلزار شهدا را به مدت معین برعهده دارد و چند شرور شهرستان محکوم به تنظیف اماکن عمومی شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار