کد خبر: ۵۵۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 16 January 2018
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه وبویراحمد از مسمومیت ۴نفر از اعضای یک خانواده در لوداب خبر داد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان؛ جلال پوران فرد با بیان اینکه این گازگرفتگی در ساعت ۳ و۳ دقیقه بامداد امروز (سه شنبه ۲۶ دی ماه ۹۶) به وقوع پیوست، گفت: ۴ نفر از اعضای یک خانواده در لوداب دچار گاز گرفتگی شدند.

وی بیان کرد: در پی اعلام این خبر توسط  پدر خانواده به مرکز پیام لوداب، اورژانس115 در کمترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام و هر چهار نفر را به مرکز درمانی منتقل کرد.

وی تصریح کرد: مسموم شدگان، سه کودک( ۵، ۱۱و ۱۳ساله) و یک زن ۳۲ساله بودند که در یک اتاق با گاز دی اکسید کربن مسموم شدند و  با اقدام به موقع اورژانس نجات پیدا کردند.

پوران فرد علت گازگرفتگی این خانواده را وسایل گرمایشی نفتی ( یک دستگاه آترا) عنوان کرد و گفت: مردم عزیز در فصل سرما مراقب باشند که حادثه در کمین است و سالانه صدها نفر از مردم کشورمان به خاطر ناآگاهی از وسایل گرمایشی دچار گازگرفتگی یا همان مرگ خاموش می شوند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان  خاطر نشان کرد: در وسایل شعله سوز اگر شعله به هر رنگی جز آبی باشد (زرد ، نارنجی و قرمز)، نشانه کمبود اکسیژن است و چنانچه لوله دودکش نیز سرد باشد، نشان دهنده انتشار گاز خطرناک مونو اکسید کربن در محیط است که امیدواریم مردم عزیز با رعایت این نکات از هرگونه گاز گرفتگی جلوگیری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار