استاندار فارس گفت:بانک‌های فارس باید با توجه به شرایط فعلی و مشکلات استان فعالیت کنند و در پرداخت تسهیلات تا آنجا که قانون اجازه می‌دهد سختگیری نکنند.
کد خبر: ۵۴۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 31 December 2017

تابناک فارس به نقل از تسنیم: اسماعیل تبادار در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های فارس با بیان اینکه پشتوانه رونق اقتصادی استان فارس بانک‌ها هستند زیرا در وضعیتی که اعتبارات عمرانی کم است اعتبارات و منابع بانک‌ها می‌‌تواند موتور محرکه استان باشد، اظهار داشت: بانک‌ها در رونق بخش خصوصی تاثیر زیادی دارند و بخش خصوصی بدون کمک چارچوب‌دار و منطبق با مقرارت بانک‌ها هیچ کاری نمی‌تواند از پیش ببرد.

استاندار فارس با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های استان فارس نباید فقط به فکر گرفتن تسهیلات باشند بلکه باید در کنار بانک‌ها به برگشت تسهیلات نیز کمک کنند، خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید در روند پرداخت وام‌ها تسهیل ایجاد کنند و مدیران نیز به برگشت تسهیلات به آنها کمک کنند زیرا اگر منابع بانک‌ها مصرف شود و بازگشتی نداشته باشد فایده‌ای در رونق استان ندارد.

وی با بیان اینکه فرمانداران شهرستان‌ها هر بانکی که برخلاف مصوبه دولت عمل می‌کنند را به استانداری معرفی کنند تا تخلف آنها به بانک مرکزی اطلاع داده شود، خاطرنشان کرد: بانک‌های فارس باید با توجه به شرایط فعلی و مشکلات استان فعالیت کنند و در پرداخت تسهیلات تا آنجا که قانون اجازه می‌دهد سختگیری نکنند.

تبادار با بیان اینکه بانک‌ها باید با همت مضاعف رونقی در چارچوب در استان فارس ایجاد کنند، افزود: ارتباط مداوم بین بانک‌ها و فرمانداران تاثیر مثبتی در پرداخت تسهیلات خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه هر دو هفته بانک‌ها به دستگاه‌های اجرایی گزارشی در مورد وضعیت طرح‌های آنها بدهند تا اگر طرح‌های معرفی شده نواقصی دارند برطرف شود، عنوان کرد: رونق استان در نگاه و چگونگی نظام بانکی استان محقق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید تسهیلات به اهل آن پرداخت شود و اینطور نباشد که با معرفی دستگاه‌های اجرایی تسهیلات به کسی پرداخت شود که اهلیت نداشته است، گفت: بانک‌های استان باید با کارسازی از حداکثر اعتبارات و تسهیلاتی که به استان تخصیص یافته بهره بگیرند.

تبادار با بیان اینکه مدیرعامل بانک‌ها باید نگاه‌شان به شهرستان‌ها بیشتر باشد و شخصا به شهرستان‌ها سرکشی کنند، خطاب به مدیرعامل بانک‌های استان فارس گفت: اگر می‌خواهید در جریان مشکلات شهرستان‌ها قرار گیرید راهی جز سفر به آن شهرستان ندارید چون با پشت میز نشینی راه به جایی نخواهید برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار