کمیته امداد در هفته ی اخیر
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با مدیرکل جدید اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گزارشی از وضعیت اشتغال ایجادشده برای مددجویان در سال جاری ارائه داد.
کد خبر: ۵۳۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱ 13 December 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد مهمترین خبرهای کمیته امداد در هفته جاری به موضوعاتی مانند جزئیات خدمات عمرانی به مددجویان و همچنین دیدار مدیر کل کمیته امداد با مدیر کل جدید تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اختصتص داشت.
ارائه 1500 مورد خدمات عمرانی به مددجویان کهگیلویه و بویراحمد
هزار و ۵۰۰ خدمت عمرانی با اعتبار پنج میلیارد و ۷۵ میلیون تومان در هشت‌ماهه نخست امسال به مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ارائه شد.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گزارش عملیات عمرانی انجام شده برای مددجویان در سال جاری را ارائه داد.
فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در هشت‌ماهه نخست امسال هزار و 495مورد خدمات عمرانی به مددجویان ارائه‌شده، گفت: اعتبار هزینه شده در زمینه ارائه این خدمات پنج میلیارد و 75 میلیون تومان است.
وی با اشاره به اینکه تأمین مسکن مددجویان تحت حمایت یکی از سیاست‌های این نهاد است، افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های عمرانی انجام‌شده امسال، بهسازی و مقاوم‌سازی 276 مسکن مددجویان روستایی با هزینه دو میلیارد و 242 میلیون تومان است.
محبی ادامه داد: در هشت‌ماهه نخست سال جاری، 800مسکن مددجویی با اعتبار یک میلیارد و 124 میلیون تومان تعمیر، تکمیل و بازسازی‌شده و همچنین یک میلیارد و 423 میلیون تومان برای کمک به خرید و ساخت 145 مسکن شهری هزینه شده است.
وی به تکمیل 16 مسکن نیمه‌تمام شهری با هزینه 51 میلیون تومان، تکمیل 24 مسکن نیمه‌تمام روستایی با مبلغ 47میلیون تومان و ساخت 233 سرویس بهداشتی با اعتبار 174 میلیون و 500 هزار تومان به عنوان دیگر اقدامات کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد برای مددجویان در سال جاری اشاره کرد.
محبی با یادآوری بهره‌مندی مددجویان روستای "گچ بلند" شهرستان بهمئی از تخفیف 70 درصدی ساخت مسکن گفت: بالا بودن قیمت تمام‌شده مسکن مددجویان در مناطق محروم استان ازجمله زیلایی یکی از مشکلات اصلی این نهاد در خانه‌دارشدن نیازمندان تحت حمایت است.
وی با بیان اینکه هم اکنون ساخت سه هزار مسکن مددجویی یکی از نیازمندی های کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد است، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با کمک خیران و مردم نیکوکار استان و هم‌چنین همکاری بنیاد مسکن و سپاه پاسداران برای تأمین مسکن مددجویان بیش‌از پیش اقدام کنیم.

کمک 2.8 میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین کهگیلویه و بویراحمد
شش هزار و 201 حامی در هشت‌ماهه نخست امسال دو میلیارد و 842 میلیون تومان به ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد کمک کردند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از کمک حامیان به ایتام و فرزندان محسنین در هشت ماهه نخست امسال ارائه داد.
علی حسن مظاهری، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شش هزار و ۲۰۱ حامی، ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد این استان را حمایت می کنند گفت: حامیان در هشت ماهه نخست سال جاری دو میلیارد ۸۴۲ میلیون تومان به ایتام و فرزندان محسنین کمک کردند که مبلغ نقدی این کمک ها یک میلیارد و ۹۰۵ میلیون تومان است.
وی با اشاره به اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد باهدف حمایت از کودکان بی‌سرپرست و نیازمند ادامه داد: در استان کهگیلویه و بویراحمد سه هزار و ۳۹ یتیم و دو هزار و ۷۱۳ نفر از فرزندان محسنین دارای حامی هستند.
مظاهری با یادآوری اینکه ۸۰ درصد حامیان ایتام استان کهگیلویه و بویراحمد غیربومی هستند ادامه داد: امید است که با کمک خیران، حامیان و مشارکت بیشتر مردم نیکوکار این استان امکان افزایش و توانمندی ایتام در همه زمینه‌ها فراهم شود.
شایسته ذکر است، هم‌وطنان نیکوکار می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد یا سایت mohsenin.irفرزندان بی‌بضاعت این سرزمین را یاری کنند.

 ایجاد 2064 شغل برای مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی
دو هزار و 64 فرصت شغلی با اعتبار 32 میلیارد تومان در هشت ماهه نخست امسال برای مددجویان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با مدیرکل جدید اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گزارشی از وضعیت اشتغال ایجادشده برای مددجویان در سال جاری ارائه داد.
فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با پروانه نیک مرام مدیرکل جدید اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: کمیته امداد این استان دو هزار و 64 مورد فرصت شغلی با اعتبار 32 میلیارد تومان در هشت‌ماهه نخست امسال برای مددجویان و افراد نیازمند ایجاد کرد.
 
از ارائه 1500 مورد خدمات عمرانی به مددجویان کهگیلویه و بویراحمد تا دیدار مدیر کل کمیته امداد با مدیر کل جدید کار و رفاه اجتماعی 

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت از طریق فراهم کردن زمینه اشتغال مددجویان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است، بیان کرد: امید است با هدایت صحیح شغلی و کمک به انتخاب مشاغل مناسب، مددجویان را وارد بازار کارکرده و با ایجاد اشتغال پایدار آن‌ها را از چرخه حمایت امداد خارج کنیم.
محبی با توضیح اینکه تمام منابعی که از بانک می‌گیریم باید به بانک برگردد، افزود: مددجویان کمیته امداد با تمام مشکلاتی که دارند، در سیستم بانکی مشکلی ندارند و بازپرداخت اقساط بانکی آن‌ها از طریق ناظرین این نهاد کنترل و رصد می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از برنامه‌های کمیته امداد در حوزه اشتغال، ایجاد مشاغل خانگی برای مددجویان است، گفت: در ارتباط با اعتبارات مشاغل خانگی کمیته امداد استان 50 مورد با نُرم 10 میلیون تومان سهمیه از اداره کار دارد و پرونده‌ها تکمیل و به بانک تحویل داده‌شده است که امیدواریم در این خصوص همکاری لازم از طرف اداره کار صورت بگیرد.
پروانه نیک مرام مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این دیدار با بیان اینکه حمایت از نیروی کار و توسعه تولید و اشتغال در دستور کاری ما قرار دارد، گفت: امیدواریم با همکاری‌های متقابل بتوانیم در حوزه اشتغال استان تحول ایجاد کنیم.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در حوزه اشتغال در جایگاه خوبی قرار دارد، افزود: هدف و دغدغه همه ما ایجاد اشتغال و پایین آوردن نرخ بیکاری در استان است.
نیک مرام با بیان اینکه کمیته امداد در حقیقت اداره کار به‌حساب می‌آید، در خصوص موارد مطرح‌شده در بحث مشاغل خانگی مددجویان و همکاری با این نهاد جهت اشتغال‌زایی بیشتر، قول مساعد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار