باحضور استاندار وبرخی مسولین استانی:
نمایشگاه آثار و علوم قرآنی و عترت درقالب 10 غرفه روز دوشنبه با حضور سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد و جمعی از مسوولان اجرایی، متولیان و اهالی فرهنگ و هنر در یاسوج افتتاح شد.
کد خبر: ۵۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷ 22 June 2015
نمایشگاه آثار و علوم قرآنی و عترت درقالب 10 غرفه روز دوشنبه با حضور سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد و جمعی از مسوولان اجرایی و اهالی فرهنگ و هنر در یاسوج افتتاح شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: هنوز میان اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی با ظرفیت های بالقوه استان فاصله زیادی وجود دارد.

وی بیان کرد: وجود چنین نمایشگاه هایی با محتوای دینی و قرآنی در استان سراسرشیعه و با وجود مردم دیندار و ولایتمداری بدون شک باید در سطح گسترده تری و همراه با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری پرمحتوایی برگزار شود.

خادمی با تقدیر از اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان برای برگزاری این نمایشگاه، برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی بارویکرد قرآنی و دینی در ماه مبارک رمضان را ضروری دانست.

وی برتوسعه فرهنگ مطالعه مفید کتابخوانی بویژه در حوزه علوم و آموزه های قرآنی تاکید کرد و یادآور شد: ظرفیت بالقوه در این حوزه وجود دارد و مسوولان و متولیان امر باید زیرساخت ها و شرایط لازم را برای بالفعل کردن آنها فراهم کنند.

وی افزود: وجود بیش از 55هزار دانشجو خود یکی از مهمترین داشته ها و ظرفیت های موجود در امر کتابخوانی است.

خادمی گفت: باید بتوان با ایجاد نمایشگاه های بزرگ و عرضه کتاب های پرمحتوا و متناسب با نیازهای روز جامعه فرصت توسعه فرهنگ مطالعه را در استان و برای قشرهای فرهیخته جامعه و اهل مطالعه فراهم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد نیز تعداد غرفه های موجود در این نمایشگاه را 10غرفه و با هدف معرفی و عرضه آثار مختلف علوم قرآنی و دینی در قالب کتاب و لوح های فشرده تا پایان ماه مبارک رمضان برای علاقمندان به این حوزه اعلام کرد.

رضا دهبانی پور از عرضه جدیدترین کتاب ها و آثار دینی و نرم افزارهای قرآنی به عموم مردم و بازدیدکنندگان خبر داد و گفت: به منظور افزایش قدرت خرید مردم کتاب ها و آثار عرضه شده در این نمایشگاه با حدود 30درصد تخفیف فروخته می شود.

وی برگزاری این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای دسترسی علاقمندان و پژوهشگران حوزه معارف دینی به کتب اسلامی دانست و گفت: شکوفایی استعدادهای قرانی بویژه در نسل امروز،آشنایی با تازه های نشر حوزه قرآن و عترت و ترویج فرهنگ آموزه های دینی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

دهبانی پور گفت: علاوه بر عرضه آثار مربوط به علوم قرآنی برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از جمله ایستگاه نقاشی و داستان نویسی برای کودکان و نوجوانان و برگزاری مسابقات قرآن و نهج البلاغه برای بازدیدکنندگان و علاقمندان به آموزه های دینی در این نمایشگاه برگزار می شود.

وی از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری با رویکرد دینی و به مدت 20 شب در طول ماه مبارک رمضان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد خبر داد.

دهبانی پور افزود: تجلیل و بیان خاطرات رزمندگان عملیات غرورآفرین پدخندق در عصرپنجشنبه هفته جاری با حضور استاندار، جمعی از مسوولان اجرایی و فرهنگی و خانواده های معزز شهدا یکی از مهمترین این برنامه ها است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار