تابناک گزارش می دهد:
وی با زبان ساده و بی تعارف روستایی با جملاتی که سعی می کرد به فارسی بیان کند به وفور از زارعی به خاطر پروژه گازرسانی که گویا در همین چند مدت پیش به بهره برداری رسیده بود و همچنین آبرسانی روستا ، تشکر می نمود.
کد خبر: ۵۱۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹ 20 October 2017
روز گذشته در یک بازدید چند ساعته ، نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به همراه فرماندار بویراحمد و برخی مسئولان شهرستانی و استانی در آئین کلنگ زنی و بهره برداری از دو پروژه این شهرستان شرکت نمودند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، غلام محمد زارعی ، نماینده بویراحمد و دنا در مجلس ، محمد کاظم نظری فرماندار بویراحمد ، فیض الله پاسره ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد در این آئین ها حضور داشتند که علاوه بر اقدامات مربوط به پروژه ها ، برخی حواشی هم وجود داشت.
 کلنگ زنی پروژه آتشنشانی گوشه/ در این چهار سال شاهد آبادانی روستاها بوده ایم
 کلنگ زنی پروژه آتش نشانی در روستای "گوشه" یاسوج با اعتبار ۱۹۰ میلیون تومان اولین پروژه ای بود که با حضور مسئولین آئین کلنگ زنی آن برگزار شد.
محمد کاظم نظری  فرماندار بویراحمد ، در این آیین ، گفت: در چهارسال اخیر شاهد تحول اساسی در عمران و آبادی روستاها هستیم و از جمله روستاهایی که  نمونه فعالیت هایی از این قبیل است،  می توان گوشه را نام برد و عمده کوچه های آن آسفالت شده است و در توسعه فضای سبز نیز اقداماتی انجام شده است.
 
افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه با حضور زارعی / نه  

فرماندار بویراحمد گفت: در روستاهای  اطراف یاسوج بوستان های روستایی در حال احداث است و همچنین برای بوستان گوشه اعتباراتی پیش بینی شده است.
نظری به کلنگ زنی ساختمان آتش نشانی گوشه اشاره کرد و عنوان داشت: به علت آتش سوزی های متعدد و نابودی درختان بلوط احداث این آتش نشانی نیاز بود، و با احداث این ایستگاه کار مناسبی انجام می شود و و این ساختمان برای این نقطه حیاتی بود.
وی افزود: در سرآبتاوه و چنین مناطقی آتش نشانی احداث و میزان خسارت به منابع طبیعی کمتر می شود و این کار ارزشمند است.
نظری با تاکید بر لزوم  افزیش امید بین مردم، خاطرنشان کرد: حق مردم بهره مندی بیشتر از خدمات است و حجم بالایی از عمران و آبادانی در حال انجام است و باید به مردم امید داد.
کلنگ زنی آتشنشانی گوشه/ نه "شیرین" بهتر از بله " تلخ " است
 غلام محمد زارعی در آیین کلنگ زنی آتش نشانی روستای "گوشه" یاسوج افزود: تلاش ما براین است که با کم کردن نابرابری های توزیعی در خدمات و تحقق عدالت توزیعی،  برای پیشرفت و توسعه مناطق حاشیه شهرها و روستاها فعالیت کنیم.
زارعی با اشاره به پروژه ساختمان آتش نشانی روستای "گوشه" گفت: این پروژه با حدود ۲۰۰ میلیون تومان اجرایی می شود و از میلیاردها تومان خسارات به منابع طبیعی جلوگیری می کند.
وی افزود: باید خدمات را به مردم نزدیک کرد و ما دنبال این هستیم که در حوزه  آموزشی، درمانی، توسعه روستایی و اصلاح شبکه روستایی فعالیت کنیم.
 
افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه با حضور زارعی / نه  

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس بر بهبود وضعیت ورودی شهر یاسوج و توسعه زیرساختی از سمت شهر سی سخت و اصفهان تاکید کرد و  افزود : نمیتوان در ورودی شهری که در برخی روزهای تعطیل بیش از 1 میلیون گردشگر وارد آن می شود ، وضعیت نامناسب داشته باشیم و اقدامات مناسبی در این حوزه انجام خواهد شد.
زارعی از حل مشکلات آب منطقه گوشه،  مزدک ها و  بلهزار به عنوان  یک معضل قدیمی خبر داد و گفت: اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.
زارعی افزود: همچنین یک پارک در تراز پارک های شهری در روستای گوشه عملیاتی شده است.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس با بیان اینکه مسئولین فرزندان مردم و از جنس مردم هستند و همگرایی و همدلی مناسبی برقرار است و بیشتر خواهد شد، گفت: اگر جایی و در دستگاهی پاسخ به جامعه هدف "نه" و منفی هست باید محترمانه و شیرین باشد و مسئولین باید "نه" شیرین بدهند و جواب سربالا ندهند و نه شیرین بهتر از بله تلخ است.
بهره برداری از پروژه آبرسانی روستای "رهمالی"
در ادامه این بازدید ،آئین بهره برداری پروژه آبرسانی به روستای راهمالی پس از چند سال با حضور نماینده بویراحمد و دنا، فرماندار بویراحمد، مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد و سایر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
فیض اله پاسره در این آئین اظهار داشت: آب روستای راهمالی در گذشته از روستای نزدیکی تهیه میشد که در سالهای اخیر و با بروز خشکسالی و افت سطح آبها، وضعیت روستا را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده بود.
 
افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه با حضور زارعی / نه  

مدیرعامل آبفای روستایی استان گفت: با همراهی نماینده بویراحمد و تامین اعتبار 8 میلیاردی از محل های صندوق توسعه و استانی، با احداث یک حلقه چاه عمیق، مخزن 200 متر مکعبی، 7.5 کیلومتر شبکه توزیع و خط لوله سرانجام حدود 70 روستای این منطقه با جمعیت قریب به 250 نفر از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شدند.
وی گفت: آب دهی چاه 30 لیتر در ثانیه است در حالیکه نیاز روستا کمتر از این رقم است اما از روستائیان عزیز انتظار می رود با صرفه جویی و استفاده به جا از منابع آب اندک در اختیار، در حراست از این ماده کمیاب جدیت بیش از پیش داشته باشند.
پاسره گفت: امروز آب بیشتر از آنکه کالای اقتصادی باشد به عنوان یک کالای سیاسی به شمار می رود و شاید همین حساسیت دلیلی بر عدم معرفی وزیر نیرو تاکنون باشد که امیدواریم با معرفی فردی شایسته شاهد رخدادهای مثبت در کشور باشیم.
 کمک 100 میلیون ریالی زارعی برای تکمیل مسجد روستا
غلام محمد زارعی بعد از ظهر پنجشنبه در آیین افتتاح پروژه آبرسانی به روستای "رهمالی" ‌در شهرستان بویراحمد افزود: در کنار توسعه خدمات و زیرساخت ها، تلاش و هدفگذاری ما در روستاهای استان، تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی در این حوزه است.
زارعی با بیان اینکه  شرایط کشور خاص است و نفت کشور به قیمت پایینی به فروش می رسد، تصریح کرد: با تلاش و اقدامات انجام گرفته توسط دولت و مسئولین، فروش نفت به بیش از ۱.۷ میلیون بشکه رسیده است.
 
افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه با حضور زارعی / نه  

زارعی خاطرنشان کرد: امروز قیمت هر بشکه  نفت مثل گذشته نیست که ۱۴۰ دلار باشد و ندانند باید با آن چه کنند.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه آبرسانی روستای رهمالی بویراحمد گفت: در این پروژه برای آبرسانی به هر خانوار قریب به ۱۲.۵ میلیون تومان هزینه شده است.
وی افزود: همچنین اگر برحسب  جمعیت روستا حساب کنیم، برای اجرای این طرح برای هر نفر ۳.۵میلیون تومان هزینه شده است.
زارعی با اشاره به اهمیت مساجد و نقش آنها در تعالی، رشد و آرامش انسان ها تصریح کرد: توسعه و بهبود وضعیت مساجد در استان لازم است و در همین راستا ۱۰۰ میلیون ریال برای بهبود وضعیت این مسجد اختصاص می دهم.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس با گلایه نسبت به وضعیت آنتن دهی موبایل در روستاهای استان و ناراحتی مردم در رابطه با عدم آنتن دهی موبایل گفت: ضروریست که هرچه سریعتر نسبت به بهبود آنتن دهی موبایل در روستاها اقدام شود.
زارعی بر توسعه زیرساخت های ارتباطی، توسعه خدمات و بهبود وضعیت آنتن دهی موبایل در روستای رهمالی تاکید کرد.
 حاشیه های بازدید
از آنجا که سفر مسئولان به مناطق مختلف خصوصا در مناطق محروم همواره با حواشی جالبی همراه است ، به نظر می رسد اشاره به اینگونه حواشی در ضمیمه اخبار ، خالی از لطف نباشد و گاها همین حواشی بر متن اصلی تاثیر مستقیم می گذارد.
اولین حاشیه سفر زارعی مربوط به افراد نامه به دست است که در استان کهگیلویه و بویراحمد و هنگام سفر مسئولین به وفور مشاهده می شود و البته تحلیل این موضوع ، به تهیه ی گزارشی جدا از این خبر نیاز دارد . اما در سفر زارعی حضور نامه به دستان مشهود بود و مردم با حلقه زدن دور نماینده و بیان مشکلات خود انتظار بررسی و رفع این مشکلات را داشتند. و البته زارعی هم سعی می کرد حتی الامکان به بررسی تقاضاها بپردازد.
 
افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه با حضور زارعی / نه  
 
حاشیه دوم در زمانی اتفاق افتاد که گروه در حال طی کردن مسیر رهمالی بودند. عده ای از مردم منطقه در مسیر بر سر راه قرار گرفته و پس از پیاده شدن مسئولین با نشان دادن زمین های اطراف در خصوص مشکل خود با منابع طبیعی سخن می گفتند که زارعی از آن ها خواست اجازه دهند به روستا رفته و پس از برگزاری آئین بهره برداری از آب روستا ، مشکل آن ها را بررسی کنند و اهالی هم با پذیرش این پیشنهاد راهی روستا شدند.
 
 افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه با حضور زارعی / نه
 
حاشیه ی جالب دیگر مجری برنامه بود که به جرات می توان گفت بیش از نیمی از وقت برنامه با سخنان و اشعار و درخواست های وی سپری شد تا جایی که برخی از حاضران خواستار کوتاه تر سخن گفتن مجری می شدند!
 
افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه با حضور زارعی / نه  
 
کمک 100 میلیون ریال زارعی در حین ایراد سخنان خود یکی دیگر از حواشی بود که پس قول زارعی برای اختصاص این کمک ، یکی از اهالی در کنار زارعی قرار گرفت و با قطع سخنان وی و خواندن بیت شعری از زارعی تشکر کرد.
پس از پایان برنامه شخصی که بسیار از زارعی به خاطر خدماتش تشکر می کرد مورد توجه خبرنگاران قرار گرفت به گونه ای که آن ها به ضبط صحبت هایش پرداختند. 
وی با زبان ساده و بی تعارف روستایی با جملاتی که سعی می کرد به فارسی بیان کند به وفور از زارعی به خاطر پروژه گازرسانی که گویا در همین چند مدت پیش به بهره برداری رسیده بود و همچنین آبرسانی روستا ، تشکر می نمود.
 
 افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه با حضور زارعی / نه
 
فتوای میرزای شیرازی و تلفن های همراه در رهمالی بویراحمد 
اما مهمترین حاشیه ی این دیدار که می توان گفت تاثیر مستقیمی بر متن سفر داشت بحث آنتن دهی روستا بود . زارعی در بخشی از سخنانش در جمع مردم روستای رهمالی چنان از وضعیت عدم آنتن دهی تلفن های همراه معترض بود که گفت : اگر دست من بود ، مانند زمان قاجار که میرزای شیرازی در اعتراض به حکومت ، فتوای تحریم تنباکو و شکستن قلیان ها را داده بود ، می گفتم همه ی تلفن های همراه را بشکنید تا ببینید چگونه مخابرات جلوی هر خانه یک دکل تلفن همراه نصب می کرد.
 
 گزارش تصویری از افتتاح و کلنگ زنی های امروز زارعی و فرماندار بویراحمد
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار