کد خبر: ۵۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳ 22 June 2015

 رضا دهبانی‌پور دیشب در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان بویراحمد ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران کانون‌های مساجد که این برنامه را طراحی و اجرا کردند، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در راستای اعتلای فرهنگ دینی گام برمی‌دارند و از کانون‌های موفق در این حوزه بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با تبریک ایام پر خیر و برکت ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات هم‌استانی‌ها بیان کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه مبارک رمضان برنامه‌هایی متنوعی را در سطح شهرستان‌ها به اجرا می‎گذارد.

این مسئول برنامه ویژه فرهنگ و ارشاد در ماه مبارک رمضان را برگزاری نمایشگاه علوم قرآنی عنوان کرد و گفت: معاون قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد برنامه‌هایی ویژه ماه مبارک رمضان به استان‌ها ابلاغ کرده است که استان بر اساس وظیفه خود نمایشگاه علوم قرانی را افتتاح می‌کند تا شهروندان در ماه پر خیر و برکت رمضان از کتاب نورانی قرآن بهره‌مند شوند.

وی تبیین کرد: به منظور ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در سطح جامعه و همچنین استفاده و آشنایی مردم با جدیدترین کتب منتشر شده در سطح کشور و فراهم نمودن فضایی برای دوستداران کتاب و فعالان در این عرصه این اداره برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب و علوم قرآنی در مرکز استان را در دستور کار خود دارد.

دهبانی‌پور از جمله برنامه‌های اجرایی در این نمایشگاه را برگزاری مسابقات قرآنی، عترت، مسابقه قرآنی تلویزیونی و ...عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه فردا (دوشنبه)راس ساعت 9 صبح با حضور مسئولان استانی و شهرستانی واقع در سه راه بیمارستان نیز افتتاح می‌‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد استفاده از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را از ظرفیت‌های خوب در راستای ارتقای برنامه‌های فرهنگی و قرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد عنوان کرد و گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به ماموریت‌های زیادی که در حوزه‌های مختلفی از جمله تئاتر، شعر، داستان‌نویسی و هنرهای تجسمی و ... دارد، در کنار آن کانون‌های مساجد را با ظرفیت بسیار بالایی دارد که باید از آن‌ها نهایت استفاده و بهره‌ را در پیشبرد اهداف خود داشته باشیم.

این مسئول در پایان اضافه کرد: ماموریت‌ها و رسالت فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید در یک محور تصور شود، چراکه وظایف متعددی در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی، اجتماعی و ...دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار