مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آبادغرب گفت: پیشنهاد می شود منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آبادغرب به عنوان اولین منطقه "آزاد مالی" کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۵۰۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 27 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،فرهاد تاب‌زر ، اظهار کرد: یکی از مزیت‌های مهم منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب نداشتن انزوای جغرافیایی است که باعث می‌شود نسبت به مناطق دیگر راه‌های دسترسی بیشتری داشته باشد.
 
وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب به مرزهای متعددی از جمله مرز مهران، شلمچه، خسروی، پرویزخان و ... دسترسی داشته و امکان مانوری بیشتری دارد.
 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب یادآوری کرد: پیشنهاد ویژه ما این است که منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب به عنوان منطقه آزاد مالی مطرح شود.
 
وی در خصوص تعریف منطقه آزاد مالی افزود: در دنیا چهار نسل از مناطق را داریم که به ترتیب شامل مناطق محصور شده تجاری، مناطق آزاد تجاری، مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد مالی است.
 
تاب‌زر با بیان اینکه نسل چهارم که شامل مناطق آزاد مالی است در چند کشور دنیا وجود دارد، افزود: منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب می‌تواند اولین منطقه آزاد مالی کشور باشد و شرایط لازم در این خصوص را دارد.
 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب از مزیت‌های مناطق آزاد مالی یاد کرد که چیزی فراتر از منطقه آزاد تجاری هستند و گفت: در این مناطق امکان حضور بانک‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری و همچنین بیمه‌ها فراهم است و امکانات، تسهیلات و معافیت‌های خوبی در این مناطق تعریف شده است.
 
وی اظهار کرد: اگر منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب به عنوان منطقه آزاد مالی تعریف شود، شوک بزرگ و مثبت اقتصادی برای استان خواهد داشت و زمینه را برای ورود سرمایه‌گذارانی از تمام دنیا فراهم خواهد کرد.
 
تاب‌زر با بیان اینکه پیشنهاد ایجاد این منطقه به معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه داده شده، افزود: تحقق این مهم نیازمند پیگیری جدی استاندار و نمایندگان استان است.
 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب تاکید کرد: در مراحل بعدی پیگیری، این منطقه آزاد مالی باید در حوزه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در زیر مجموعه وزارت امور اقتصاد و دارایی مطرح و در نهایت توسط هیات دولت به تصویب برسد و سپس اجرایی شود.
 
وی گفت: نباید اجازه دهیم امتیاز منطقه آزاد مالی دیر به دست ما برسد، زیرا ما معمولا امتیازها را دیر می‌گیریم و امتیاز منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را زمانی گرفتیم که مناطق آزاد تجاری تمام کشور را فرا گرفته‌اند.
 
 
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار