نائب رئیس شورای شهر اردبیل در پاسخ به طرح پیشنهادی خبرگزاری مهر مبنی بر نامگذاری معابر اردبیل به نام ورزشکاران نامی و فقید اردبیل بویژه مرحوم مقصود بایرامی خواستار ارائه این طرح به شورا شد.
کد خبر: ۴۹۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ 17 June 2015

به گزارش مهر، سالار شاکر تاکید کرد که این طرح پیشنهاد ایده آلی است و اطمینان دارم که اعضاء و کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل از آن استقبال می کنند.

وی با بیان اینکه شورا آمادگی نامگذاری خیابان و معابر بنام ورزشکاران فقید دارای مقبولیت عمومی را دارد، گفت: باید این طرح به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا پیشنهاد گردد تا با بررسی در کمیته نامگذاری معابر، اعمال شود.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل با تاکید بر اینکه شورا دید مثبتی به اینگونه طرحها دارد، متذکر شد: اعتقاد داریم این طرحها علاوه بر مباحث ارزش گذاری به افرادی که برای ورزش استان تلاش کرده اند، دارای کاردکردهای فرهنگی و اجتماعی بوده و می تواند در الگوگیری جوانان و نوجوانان موثر باشد.

وی بحث توسعه ورزش توام با شاخصه های اخلاقی و رواج جوانمردی را از اهداف شورای شهر دانست و اجرای این طرح را در این راستا تاثیرگذار خواند.

شاکر تاکید کرد که شورا در این خصوص سالانه اعتبارات ویژه ای را تخصیص داده و برنامه های مختلفی را از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل اجرا می کند.

وی به بحث ورزش و توجه ویژه شورا به این حوزه اشاره کرد و بیان داشت: تیم فوتبال شهرداری اردبیل هم اکنون در دسته یک لیگ کشور حضور داشته و شورا و شهرداری را به عنوان تنها حامی در کنار خود دارد.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل همچنین در در پاسخ به اینکه چرا پس از گذشت نزدیک به ۲۰ سال هیچ مکانی به اسم مرحوم مقصود بایرامی اسطوره اخلاق فوتبال اردبیل نامگذاری نشده است، یادآور شد: تاکنون در این زمینه پیشنهادی از اداره ورزش و یا هیئت فوتبال ارائه نشده است.

وی فوتبال اردبیل را مدیون این ورزشکار نمونه و فراموش نشدنی دانست و عنوان کرد: بی شک برای این فوتبالیست ارزشمند نامگذاری خیابان و یا پارک و... کمترین اقدامی است که می توانیم انجام دهیم.

مرحوم مقصود بایرامی

مرحوم مقصود بایرامی در بیست و ششم آبان ماه سال ۱۳۳۸ در اردبیل متولد و از همان کودکی با دنیای توپ گرد آشنا شد، وی خیلی زود در سایه عشق و علاقه و با مدد گرفتن از هوش خود پله های ترقی و تعالی در فوتبال را طی کرد و با تیم ملوان که یک تیم محلی در اردبیل بود رقابت در دنیای فوتبال را آغاز و سپس پیراهن تیم صفوی را بر تن کرد.

در تیم صفوی به مرور مرحوم بایرامی توانایی های خود را نشان داد و به عنوان بازیکنی با استعداد و با تکنیک معرفی شد. وی در سال ۱۳۵۸ عضویت تیم پاس اردبیل را پذیرفت و با این تیم افتخارات بسیاری در سطح باشگاههای اردبیل و استان آذربایجان شرقی دست یافت.

مرحوم بایرامی بعد از درخشش در تیم پاس توسط بیوک صباغ مربی تیم فوتبال آذربایجان شرقی به تیم منتخب استان دعوت شد و با حضور در این تیم در خط هافبک بهترین بازیها را در لیگ قدس به نمایش گذاشت.

وی در زمان مربیگری معلم برجسته اخلاق و توانا مرحوم پرویز دهداری به اردوی تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد و در جریان مسابقات فوتبال جام فلق به عنوان کاپیتان تیم اردبیل بهترین دوران فوتبالی خود را پشت سر گذاشت.

او در سال ۱۳۶۸ در جریان مسابقات فوتبال جام فجر در شیراز چهره استثنایی فوتبال اردبیل معرفی شد و از آنجا به تیم بنیاد شهید تهران رفت و در رقابت های باشگاهی تهران با ارائه بازیهایی زیبا خاطراتی ماندگار به یادگار گذاشت. بایرامی در بازگشت به اردبیل پیراهن تیم های شهرداری اردبیل و راه ترابری را برتن کرد و تا آخرین روزهای عمر خود برای پیشرفت و توسعه فوتبال منطقه تلاش کرد.

به عقیده کارشناسان ورزشی، پیشکسوتان و اهالی فوتبال اردبیل مرحوم مقصود بایرامی ابر مرد فوتبال این استان و پرچمدار فوتبال نوین بوده و با اخلاق نیکو، تکنیک بالا، هوش سرشار و توانایی مثال زدنی سهم بزرگی در معرفی فوتبال اردبیل در کشور داشت.

مرحوم مقصود بایرامی بازیکن بزرگ فوتبال و ورزشکار نمونه و با اخلاق استان اردبیل به دلیل ابتلا به بیماری گوارشی در بیست و پنجم آذرماه سال ۱۳۷۴ چشم از جهان فرو بست و همه دوستداران فوتبال منطقه را عزادار کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار