مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد : بسیاری از مدیران استان به پدافند غیرعامل در پروژه‌ها و طرح‌ها اهمیت نمی‌دهند و فقط به دنبال بودجه برای پروژه جدید هستند. کلیه طرح و پروژه‌های دستگاه های اجرایی الزاما باید پیوست پدافند غیر عامل داشته باشد.
کد خبر: ۴۸۴۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ 27 August 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شاهرخ کناری در همایش رابطین پدافند غیرعامل دستگاه‌ها، نهادها، سازمان‌ها، بانک‌ها و مؤسسات دولتی و خصوصی استان با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم به‌ضرورت و اهمیت پدافند غیرعامل اشاره دارند، گفت: اگر به پدافند غیرعامل کشور اهمیت داده نشود، تمام دستاوردهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور در معرض خطر قرار می‌گیرد.

کناری اظهار کرد: بسیاری از مدیران استان به پدافند غیرعامل در پروژه‌ها و طرح‌ها اهمیت نمی‌دهند و فقط به دنبال بودجه برای پروژه جدید هستند. کلیه طرح و پروژه‌های دستگاه های اجرایی الزاما باید پیوست پدافند غیر عامل داشته باشد.

وی بیان داشت: متأسفانه ریشه‌کنی گیاهان و خشکیدگی درختان بلوط در استان کهگیلویه و بویراحمد رواج یافته است، و هیچ مسئولی به خشک‌سالی استان اهمیت نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: برای حفظ محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد باید اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی کنیم.

وی بابیان اینکه جنگ سایبری و زیستی به جنگ‌های نظامی اضافه‌شده است، گفت: اهمیت پدافند غیرعامل در کشور ضرورت دارد، باید بپذیریم که کشور در معرض خطر و هجوم دشمن است.

وی بیان داشت: فضای فیزیکی مطلوبی در ادارات استان ایجاد نشده است، متأسفانه مدیران و مسئولین برخی از دستگاه‌های اجرایی استان منشور پدافند را در ادارات نصب نکرده، و به این موضوع اهمیتی نمی‌دهند.

کناری تاکید کرد: طبق قانون پدافند اگر مدیری زمینه پدافند را رعایت نکند و در آن سازمان اتفاقی رخ دهد، آن مدیر مقصر است، و همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تا زمانی که ادارات فضای فیزیکی برای پدافند نداشته باشند، بودجه ای برای افتتاح طرح و پروژه ای به آن ادراه تعلق نمی گیرد.

وی اظهار کرد: دستگاه ها موکلف‌اند یک درصد ازاعتبارات تخصیص یافته به تملک دارایی ها رادر زمینه پدافند غیر عامل هزینه کنند.

وی بیان داشت: بازرسان و مهندسان سازمان نظام مهندسی استان موظف به رعایت مقررات ملی ساختمان های در حال ساخت و ساز هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار