معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
معاون سیاسی امنیتی استاندارآذربایجان‌شرقی گفت: بهره‌گیری از آموزش مهارت‌های اجتماعی در برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت امری ضروری است.
کد خبر: ۴۶۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵ 29 July 2017
به گزارش تابناک  تبریز به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، سعید شبستری‌خیابانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌شرقی که در بیت نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی برگزار شد، با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت اوقات فراغت در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: اواخر سال گذشته سامانه طراحی‌شده تکمیل شد و تا حدودی مشخص شد که چند نفر در برنامه دستگاه‌ها در زمینه اوقات فراغت شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه در آمار ارائه‌ شده نهادهای مرتبط با اوقات فراغت بیش از ٤٠٠ تا ٥٠٠ هزار نفر شرکت کرده بودند، افزود: وقتی این آمار را با سامانه ثبت‌نامی با کد ملی مقایسه و بررسی کردیم، حدود ٨٧ هزار نفر شرکت کرده‌اند که اختلاف آماری بسیار زیاد است ولی ممکن است یک نفر در چند رشته شرکت داشته باشد.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ذائقه جوانان امروز با 10 سال یا 20 سال پیش تفاوت دارد، تصریح کرد: باید برنامه‌ها متنوع شده و با ارائه برنامه‌های بهتر و مخاطب‌پسند، زمینه حضور همه جوانان و نوجوانان و بهره‌گیری آنها از برنامه‌های اوقات فراغت را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی اقدامات اوقات فراغتی دستگاه‌ها هزینه ریالی دارد، گفت: وقتی این برنامه‌ها هزینه ریالی دارد، آن را از اولیاء طلب می‌کنند و این موضوع مانعی برای حضور تعداد زیادی از خانواده‌ها در این برنامه‌ها می‌شود.

شبستری با تأکید بر اینکه باید با حداقل‌ها برنامه‌ها را اجرا کنند و از بودجه داخلی هزینه کنند، تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های خوب جلوی بسیاری از هجمه‌ها و شبیخون‌های فرهنگی گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درب‌های مساجد هنوز به شکلی که نیاز ما باشد و روحانیون جوانان ما را جذب کنند باز نیست و فعال نشده‌اند، گفت: ما باید برای کل سال برنامه اوقات فراغت داشته باشیم نه سه‌ماهه تابستان.

این نشست سومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان در سال ٩٦ بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :