روند اجرایی ادغام موسسه آرمان از هفته آینده آغاز خواهد شد اما تا زمانی که بانک مرکزی این روند را تایید نکند و مقدمات کار فراهم نشود، نهایی نمی شود
کد خبر: ۴۴۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸ 28 June 2017
جمعی از سپرده‌گذاران موسسه آرمان امروز برای چندمین بار پیاپی، در مقابل درب استانداری خوزستان تجمع کردند. در حالیکه در روزهای گذشته برخی تنش ها در مقابل استانداری خوزستان ایجاد شده بود امروز جمعی از سپرده گذاران موسسه آرمان بار دیگر برای اعلام اعتراض شان به عدم حل مشکل، تجمع کردند.

از اوایل خردادماه تا کنون و در پی بروز شایعات و همچنین برخی مشکلات قانونی، اعتراضات سپرده گذاران این موسسه به تعطیلی شعب و عدم بازگرداندن سپرده هایشان آغاز شده است. حالا رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس وعده داده که مردم نگران سپرده های خود در بانک ها نباشند و استاندار خوزستان نیز به خبرنگاران گفته است: بر اساس بررسی های بانک مرکزی میزان موجودی موسسه آرمان با میزان سپرده های مردم همخوانی دارد و این مشکل بزودی رفع می شود. گرچه استاندار، دوماه را برای بازگرداندن سپرده های مردم وعده داده اما معاون اقتصادی وی مهلتی سه ماهه را بدین منظور اعلام کرده است.

بگفته پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، مردم نگران سپرده‌های خود در بانک ها نباشند و شایعاتی که در جامعه مطرح است، نباید باعث تشویش مردم شود و امیدواریم بانک مرکزی در خصوص موسسات نیز به درستی ورود کند.

وی گفته است: تعدادی از موسسات نیز در قالب موسسه کاسپین با تصویب بانک مرکزی و پیگیری‌های کمیسیون اقتصادی امکان بازپرداخت حجم زیادی از مطالبات مردم را پیدا خواهند کرد و در بخش دیگری از این موسسات نیز، بانک مرکزی ورود کرده و به دنبال تکمیل اطلاعات در خصوص دارایی‌های آنهاست تا سپرده‌های مردم تعیین تکلیف شود و در صورتی که این اتفاقات رخ دهد، حجم زیادی از مطالبات مردم تعیین تکلیف می‌شود.

بگفته وی، مردم باید به مصوبات قانونی و موسساتی که از طریق سایت رسمی بانک مرکزی مجوز آنها تایید شده مراجعه کنند و فریب تابلوهای عوام فریبانه و وعده‌های غیر قابل اجرای موسسات را نخورند و با توجه به اختیارات جدید قانونی بانک مرکزی این نهاد نیز موظف است نظارت‌های خود را تشدید کند و ما در مقابل هرگونه اهمال‌کاری و کوتاهی در نظارت حساس هستیم.

مردم نگران نباشند
استاندار خوزستان از تماس های خود با مسئولان بانک مرکزی خبر داده و گفته است: در هفته آینده روند اجرایی کارها برای حل مشکلات آغاز می‌شود و تا 2 ماه این روند به طول خواهد انجامید تا مردم بتوانند به پولهایشان برسند. 
 
غلامرضا شریعتی گفت: بر اساس گزارش‌های بانک مرکزی و صبحت‌هایی که با رییس‌کل بانک مرکزی و معاونت نظارت وی داشته‌ام و بآ توجه به دارایی‌های این موسسه به نظر می‌رسد که اصل سپرده مردم قابل استرداد است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
 
همچنین معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفته است : مجموع دارایی‌ها، اموال و سپرده‌های موسسه آرمان توسط بانک مرکزی به‌طور دقیق بررسی شده و دارایی‌ها و موجودی این موسسه جوابگوی اصل سپرده سرمایه‌گذاران است، بنابراین مردم نگران سرمایه‌های خود نباشند.
 
سیدعلی بحرینی مقدم ضمن دعوت مردم به حفظ آرامش خود گفت: روند اجرایی ادغام موسسه آرمان از هفته آینده آغاز خواهد شد اما تا زمانی که بانک مرکزی این روند را تایید نکند و مقدمات کار فراهم نشود، نهایی نمی شود. بهمین دلیل از مردم خواهان حفظ آرامش و صبوری تا رفع مشکل هستیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار