رئیس صنعت، معدن و تجارت اقلید از برگزاری انتخابات انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان در 26 خردادماه جاری همزمان با سراسر کشور در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۱۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۴ 31 May 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:علیرضا قادری با اشاره به اهمیت تولید و عرضه محصولات باکیفیت و قیمت مناسب در پویایی اقتصادی کشور اظهار داشت: احقاق حقوق مصرف‌کنندگان می‌تواند به‌عنوان موتور توسعه‌ای برای رشد و شکوفایی کشور، هدایت سرمایه‌گذاری و تولید و رقابت‌پذیری بیشتر آن‌ها در بازارهای داخلی و خارجی عمل کند که این امر به حمایت عمومی و مشارکت همگانی نیاز دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اقلید بیان کرد: امروزه احترام به حقوق مصرف‌کننده و رعایت آن به‌ عنوان اصل مهمی در حوزه تولید و خدمت بنگاه‌های موفق تولیدی و تجاری پذیرفته‌شده، ازاین‌رو تشکیل انجمن‌های مردم‌نهاد حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، در هر دوره سبب ایجاد تعادل و توازن در مناسبات بین تولید و مصرف خواهد شد.

وی با اشاره به تصویب قانون حمایت از مصرف‌کنندگان در سال 88 توسط مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان از سال 90 آغاز به کارکرده تا با ساماندهی مشارکت مردمی در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان بر اساس اصل 44 قانون اساسی و با واگذاری موارد غیرحاکمیتی مرتبط با مصرف‌کنندگان به آن‌ها، زمینه رشد اقتصادی، تولیدی و مشتری‌مداری را فراهم کند.

قادری انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را نهادی مردمی خواند و بیان کرد: قشرهای مختلف مردمی اقلید می‌توانند مطابق شرایط اساسنامه با مراجعه به اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان نسبت به ثبت‌نام و عضویت در انجمن شهرستانی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اقدام تا بابیان نیازها، تعامل با بخش تولید و توزیع و... در احقاق حقوق مصرف‌کنندگان نقش مؤثر ایفا کنند.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت اقلید بابیان اینکه بر اساس اساسنامه، انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان دارای سه رکن اساسی مجمع عمومی انجمن، اعضای هیئت‌مدیره و بازرس انجمن هستند تصریح کرد: مجمع عمومی انجمن‌های حمایت، عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در انجمن است که وظیفه برگزاری انتخابات انجمن، رسیدگی به صورت‌های مالی و تعیین خط‌مشی‌های کلی انجمن را به عهده دارد.

وی ادامه داد: با برگزاری انتخابات از سوی مجمع عمومی، بازرس انجمن که وظیفه نظارت و رسیدگی بر عملکرد هیئت‌مدیره را بر عهده دارد و نیز هیئت‌مدیره انجمن که وظیفه اجرای تصمیمات و سیاست‌های مجمع عمومی را بر عهده‌ دارند، از بین اعضای مجمع عمومی انجمن انتخاب می‌شود.

قادری به فعالیت کمرنگ انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در چهار سال گذشته با توجه به مشکلات موجود اشاره و تأکید کرد: با ارزیابی نقاط قوت و ضعف عملکرد انجمن‌ها در دوره گذشته، اصلاح قوانین و مقررات مرتبط ازجمله اصلاح قانون حمایت و آیین‌نامه اجرایی آن و اصلاح اساسنامه انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در سطوح ملی، استانی و شهرستانی امیدواریم شاهد پویایی، نشاط و کارآمدی این انجمن در دوره جدید باشیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اقلید با اشاره به نقش‌ انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در آگاه‌سازی مردم از حقوق خود از طریق ارائه اطلاعات صحیح و قابل‌دسترسی درزمینهٔ ویژگی‌های محصول از قبیل قیمت، کیفیت، خدمات قبل و پس از فروش، استاندارد، افزایش سطح آگاهی مصرف‌کنندگان از طریق اجرای برنامه‌های آموزشی و ارتباط با رسانه‌های گروهی و جمعی، تلاش در راستای تصویب قوانین و مقررات حامی حقوق مصرف‌کنندگان، مبارزه با فساد اقتصادی ناشی از انحصار کالا و خدمات، برقراری ارتباط با دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی برای استیفای حقوق مصرف‌کنندگان، احقاق حقوق مصرف‌کنندگان از طریق ارجاع دعاوی مصرف‌کنندگان به مراجع قانونی به نمایندگی از مصرف‌کنندگان و همچنین حضور در کارگروه‌ها و گروه‌های مرتبط با امور مصرف‌کنندگان اشاره کرد و افزود: انجمن‌ها می‌توانند امور حقوقی مصرف‌کنندگان را پیگیری کرده و به امر انتقال و پیگیری موارد مرتبط با حقوق مصرف‌کنندگان به سازمان‌های دولتی کمک کنند.

قادری به فراخوان اداره صنعت و معدن اقلید برای عضویت مردم در انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اشاره و عنوان کرد: با تبلیغات گسترده و جامع در رسانه‌های محلی، نماز جمعه، ادارات و نهادهای دولتی و مردمی و ... از علاقه‌مندان به تشکیل مجمع عمومی انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اقلید و داوطلبان عضویت در هیئت‌مدیره و بازرس انجمن دعوت به همکاری شده است.

قادری در پایان سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان در 26 خردادماه جاری همزمان با سراسر کشور در اقلید حضور مردم و مسئولان اقلید به‌عنوان عضوی از انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را در راستای ارتقای نقش این انجمن و کمک به پویایی اقتصادی خواستار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار