مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با تأکید بر اینکه گسترش فعالیت باید به سمت اموری با کیفیت بالاتر باشد، گفت: از تمام دستگاه‌های استان می‌خواهیم که تعامل بیشتر با آموزش و پرورش در جهت فضاسازی فرهنگی داشته باشند.
کد خبر: ۴۰۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 16 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سالار قاسمی در بیست و نهمین جلسه شورای قرآن، عترت و نماز که با حضور مسؤولان و کارشناسان این حوزه برگزار شد، اظهار داشت: گزارش عملکرد خوبی از سوی آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین ارائه شد و در این زمینه تأکید ما بر عدم تغییر کاربری نمازخانه‌ها در مدارس است.

وی با بیان اینکه دارالقرآن در فضاهای آموزشی طی سال تحصیلی آینده، در مراکز شهری باید ایجاد شود، ادامه داد: برخی از فضاها به شکل غیرآموزشی استفاده می‌شود که باید به کاربری دارالقرآن تغییر یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: هیچ عاملی همانند نماز، از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری نمی‌کند و باید تدابیری اندیشیده شود در مناطقی که زمینه آسیب‌های اجتماعی بیشتر بوده، برنامه‌های مربوط به نماز در این مناطق اجرایی شود.

قاسمی با تأکید بر اینکه گسترش فعالیت باید به سمت اموری با کیفیت بالاتر باشد، عنوان کرد: فرصت بسیار خوبی است تا از حضور اولیا هم بهره‌مند شویم چراکه دانش‌آموز زمان بیشتری را در بین خانواده سپری می‌کند و باید اقدامی انجام دهیم که اولیا نسبت به نماز خواندن دانش‌آموزان، توجه بیشتری داشته باشند.

این مسؤول با بیان اینکه جشن تکلیف یک رخداد مهم فرهنگی و معنوی با محوریت مرجع تقلید است، مطرح کرد: امروز همه نگاه‌ها باید به این مهم معطوف شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در خصوص بحث انتخاب مرجع تقلید در طول سال تحصیلی به آن پرداخته می‌شود اما به این موضوع اهمیت چندانی نمی‌شود.

قاسمی یادآور شد: در حوزه برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز و دیگر مسابقات تربیتی و فرهنگی، مدارس استان قزوین در سطح کشور بسیار خوب درخشیده است و در این زمینه از تمام دستگاه‌های استان می‌خواهیم که تعامل بیشتر با آموزش و پرورش در جهت فضاسازی فرهنگی داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به شخصیت مرحوم آیت‌الله باریک‌بین افزود: وجود الگوهای مناسب در امر تعلیم و تربیت بسیار مهم است و در آموزش و پرورش باید از ایشان به عنوان معلمی اسوه و نمونه یاد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار