مدیر مدرسه حضرت رقیه (س) برازجان گفت: حضرت زینب(س) الگوی ایمان، علم، معرفت و نمونه‌ بارز یک بانوی شجاع و سیره‌ ایشان حجاب، عفاف و عفت است.
کد خبر: ۴۰۷۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 15 April 2017
بیگم کیان قائد در مراسم عزاداری و سوگواری حضرت زینب(س) در برازجان ضمن عرض تسلیت وفات حضرت زینب(سلام‌الله علیها)  اظهار داشت: در وصف حضرت زینب (س) باید نوشت همه‌ زنان و مردان باید در مکتب این بزرگ زن جهان اسلام به فراگیری درس بپردازند.

مدیر مدرسه حضرت رقیه (س) برازجان افزود: حضرت زینب(س) الگوی ایمان و علم و معرفت و نمونه‌ بارز یک بانوی شجاعت هستند که فصاحت و بلاغت را از پدر به ارث برده و همه‌ مکارم اخلاق مادر را دارا  است.

وی با اشاره به اینکه سیره‌ ایشان حجاب، عفاف و عفت است بیان کرد: در فضل حضرت زینب(س) همین بس که پس از حادثه عاشورا نیابت خاصی از طرف امام حسین (علیه‌السلام) داشت و مردم در مسائل حلال و حرام  به او مراجعه کرده و از او می‌پرسیدند تا اینکه حضرت سجاد(ع) از آن بیماری که به مصلحت الهی به آن مبتلا شده بود بهبود یافت.

کیان قائد خاطرنشان کرد: عفت و پاک‌دامنی برازنده‌ترین زینت زنان و گران‌بهاترین گوهر برای آنان است، حضرت زینب (س) درس عفت را به‌خوبی در مکتب پدر آموخت پدری که فرمودند، پاداش مجاهد شهید در راه خدا از پاداش عفیف پاک‌دامنی که قدرت بر گناه دارد و آلوده نمی‌گردد بزرگ‌تر نیست عفیف پاک‌دامن فرشته‌ای از فرشته‌ها است. 

پایش بهداشتی مساجد بوشهر در ایام اعتکاف

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر از پایش مساجد بوشهر در ایام اعتکاف توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت این شهرستان خبر داد.

حسن فخرایی بابیان اینکه ایام اعتکاف بهترین فرصت برای بهبود وضعیت روحی و اعتقادی افراد جامعه است افزود: در مساجد و اماکن متبرکه به دلیل جایگاه ویژه عبادی و مقدس و تجمع عظیم مشتاقان و برگزاری مراسمات مذهبی و یادبودها، رعایت اصول و ضوابط بهداشتی اهمیت شایان توجهی دارد.

وی تصریح کرد: بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوشهر در ایام اعتکاف  32 مسجد شهرستان بوشهر را پایش و مکان‌ها و مراکز طبخ مواد غذایی در منازل و حسینیه‌ها را نظارت و کنترل کردند.

 سطح آب زیرزمینی در محدوده دیر – کنگان در استان بوشهر کاهش یافته است.

شرکت آب منطقه ای استان بوشهر اعلام کرد: بهره برداری بیش از حد مجاز از منابع آب زیرزمینی و وقوع خشکسالی‌های مستمر سبب کاهش سطح آب زیرزمینی و کسری حجم مخزن در محدوده مطالعاتی دیر-کنگان در استان بوشهر شده است.

این گزارش می‌افزاید به منظور جلوگیری از افزایش  افت سطح آب و حفظ ذخایر ارزشمند آب زیرزمینی ، حفر چاه عمیق، نیمه عمیق و ساخت قنات و یا هرگونه افزایش بهره برداری از منابع آب در این محدوده به مدت 4 سال  ممنوع است.

نخستین نشست تشکل‌های فرهنگی دانشگاه در سال 96 برگزار شد

نخستین نشست نمایندگان تشکل‌ها و واحدهای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سال 96 با حضور معاون دانشجویی فرهنگی برگزار شد.

 معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه در این نشست گفت: فعالیت‌های گسترده‌ای در بخش‌های فرهنگی دانشگاه صورت می‌گیرد و این معاونت وظیفه پشتیبانی و حمایت از این برنامه‌ها را بر عهده دارد.

 محمدمهدی محمدی با اشاره به اینکه حمایت‌ها و هماهنگی‌ها در برنامه‌های فرهنگی باید بیشتر شود افزود: باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تشکل‌های مختلف فرهنگی در جهت هم‌افزایی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های فرهنگی استفاده کنیم.

با تهدیدکنندگان سلامت مردم مسامحه نمی‌کنیم

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی گفت: توجه جدی به اصل پیشگیری سرلوحه تصمیمات و اولویت‌ها در مجموعه بهداشت و درمان شهرستان است و هیچ‌گونه مسامحه‌ای با تهدیدکنندگان سلامت مردم نخواهیم داشت.

اصغر بحرانی در دیدار با رئیس اداره صنعت معدن و تجارت این شهرستان به مسئله استفاده نابجا از کودهای مرغی اشاره کرد و گفت: در استفاده برخی افراد از کود مرغی در مزارع، اگر خدای‌ ناکرده شخص یا اشخاصی به بیماری سالک دچار می‌شدند افکار عمومی مجموعه بهداشت و درمان و دیگر نهادهای مرتبط با سلامت مردم را به‌شدت زیر سؤال می‌برد.

وی تصریح کرد: اما با حمایت قاطع فرماندار و باوجود اعتراض استفاده‌کنندگان با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفت و بحمدالله مسئله حل‌و فصل شد و هم‌اکنون شاهد رضایتمندی مردم در این زمینه هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی افزود: عدم برخورد و پیشگیری از برخی موارد ممکن است سبب بروز حوادثی شود که با اندکی توجه و رعایت مسائل پیشگیرانه به‌راحتی می‌توان از وقوع آن‌ها جلوگیری کرد.

شناسایی تهدیدات در حوزه پدافند غیر عامل

بخش زیادی از تهدیدات در حوزه پدافند غیرعامل در جزیره خارگ شناسایی شده است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: پدافند غیرعامل در جزیره خارگ یکی از مباحث بسیار مهم و حیاتی هست که تاکنون اقدامات خوبی توسط نهاد مستقر در جزیره خارگ از جمله  بازرسی و توپک‌رانی خطوط لوله انتقال نفت به جزیره خارگ صورت گرفته است.

سید پیروز موسوی افزود: امسال مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی مناطق صنعتی و غیرصنعتی در پایانه‌های نفتی ایران صورت می‌گیرد.

وی گفت : طرح مدیریت بحران جزیره خارگ از سوی شرکت پایانه‌های نفتی ایران تدوین شده است.

تخم گذاری لاک پشت دریایی در سواحل استان بوشهر آغاز شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت:  لانه گزینی و تخم گذاری لاک پشت‌های دریایی در جزایر و سواحل  پارک ملی دیر نخیلو، اثر طبیعی ملی خارکو و پارک ملی دریایی نایبند آغاز شده است.

حسین دلشب افزود: زادآوری لاک پشت‌ها به صورت متناوب تا اواخر تابستان طول می‌کشد.

وی با بیان اینکه لاک پشت دریایی پوزه عقابی و لاک پشت دریایی سبز دوگونه مهم در خطر نابودی هستند تصریح کرد: توجه و مراقبت از زیستگاه‌ها و محل‌های زادآوری آنها اهمیت جهانی بالایی دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار