شهردار مشهد در یکصد و هفتادمین جلسه علني شوراي شهر:
شهردار مشهد در جلسه علني امروز شوراي شهر وضعیت روز زلزله و سفرش را به تهران تشریح کرد.
کد خبر: ۴۰۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲ 09 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،صولت مرتضوی ،در جلسه علنی شورای شهرگفت:در روز چهارشنبه گذشته زمين لرزه ٦ ريشتري در ٨٤ كيلومتري شهر مشهد به وقوع پيوست و پس لرزه هايي را به دنبال داشت.
 وی گفت : بلافاصله تماي ايستگاه هاي آتش نشاني آماده باش شدند و ستاد مديريت بحران تشكيل شد.
 مرتضوی ادامه داد: در كمتر از ٤٥ دقيقه از شهرداران مناطق، نواحي و سازمان ها گزارش اخذ شد كه ماحصل آن اين بود كه خسارتي ايجاد نشده است.
وی گفت: ما بر آن شديم كه دو تكليف الهي را به جاي اوريم. هم نماز ايات بخوانيم و هم سجده شكر كنيم.
شهردار مشهد بیان کرد:  وقوع پس لرزه ها و التهابات ناشي از اين اخبار اطمينان را از مردم گرفت. ما احساس كرديم كه با اين فضاسازي بخشي از مردم در خارج از خانه شب را سپري خواهند كرد.
 وی ادامه داد: به ستاد مديريت بحران و معاونت خدمات شهري اعلام كرديم كه همه پارك ها، سوله هاي بحران و سالن هاي ورزشي در اختيار مردم قرار گيرد.
مرتضوی افزود: بعد از پس لرزه ساعت ٠٠:٤٠  شخصا به سطح شهر رفتم. از آنجا با اقاي استاندار تماس گرفتم و خواستار كمك رساني ساير نهادهاي دولتي شدم. تا صبح از تمام سطح شهر بازدید و ارامش را در چهره مردم مشاهده كرديم، تا ساعت ٦ بامداد كمتر كسي در سطح خيابان ها مشاهده گردید و هيچ مشكلي در سطح شهر مشهد وجود نداشت.
وی ادامه داد: در بحث بحران، فعاليت ها مشخص شده است.  شهرداري نه تنها به وظايف خود عمل كرد بلكه بيشتر از وظايف هم فعاليت داشت.
او گفت: بيش از ٩١ هزار نفر در پي وقوع زلزله در بوستان ها، مراكز اسكان و سوله هاي بحران اسكان داده شدند.
شهردار مشهد در پی جوسازی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گفت: يك بخشي رقباي ما هستند كه علي رغم اينكه شعار مي دهند سياه نمايي نكنيد، خودشان خداي سياه نمايي هستند. برخي از رسانه ها بيگانه هم به شايعات دامن مي زنند. 
وی ادامه داد: رقباي سياسي از روزي كه ما در شهرداري فعاليت مان را آغاز كرديم، ستاد فرماندهي تخريب تشكيل داده اند؛ من پيام و تكليفي داشتم كه به تهران رفتم و به آن عمل كردم .
مرتضوی گفت: شهردار حق ندارد مرخصي بگيرد؟ اگر كار سياسي بد است، براي همه بد است يا براي ما؟
وی بیان کرد: بنده با هزینه شخصی بليت گرفتم و ٨ ساعت به تهران رفتم و برگشتم؛ مي گويند اقاي شهردار رئيس ستاد انتخاباتي فلان شخصيت بزرگوار است.
مرتضوی گفت: رسانه های  دولتی امروز برای 8 ساعت مرخصی قانونی من اینگونه برخورد میکنند در حالی که اگر شرایط مشهد بحرانی بود چرا وزیر کشور، معاون اول رئیس جمهور و شخص رئیس جمهور به مشهد نیامدند و در سمنان بودند.
وی افزود: دولت آقای روحانی از  نیمه اسفند تا به امروز به اندازه دو سال گذشته به سفرهای استانی رفته در حالی که این سفرها با هواپیماهای دولتی و هزینه های بسیار بالای انجام می شود در حال که بنده 8 ساعت مرخصی قانونی گرفتم و با هزینه خودم به تهران رفتم .
مرتضوی گفت: مي گويند اقاي شهردار رئيس ستاد انتخاباتي فلان شخصيت بزرگوار است. براي ستاد اقاي رئيسي ١٠٠٠ نفر صالح تر از من هست.
وی ادامه داد: من رئيس ستاد نيستم ولي اگر اقاي رئيسي بخواهد در انتخابات حضور پيدا كند، شما اعضای شورای شهر پيش قدم تر خواهيد بود؛ حق اين بود كه اقاي رئيس جمهور یا معاون اول اقای روحانی در مناطق زلزله زده حضور یابند؛ ما مر قانون را عمل مي كنيم و اگر خلاف قانون کاری انجام گرفت به ما تذكر بدهيد.
سید صولت مرتضوی گفت: اقای رئیس جمهور در یک ماه اخیر به میزان دوسال گذشته به سفر رفته است؛ در حالی که دولت مستقر بوده و همه چیز در دست دارد نمی دانم چرا برای یک روز مرخصی من چنین الم شنگه ای به پا می کنند.
شهردار مشهد افزود: رئیس جمهور به بیرجند که آمد کارخانه سیمانی را افتتاح کرد که من در دولت نهم با 35 میلیارد تومان ارزی که از بانک کشاوری گرفته بودم کارهایش را انجام داده و افتتاح کردم
 مرتضوی گفت:اقای رئیس جمهور در یک ماه اخیر به میزان دو سال گذشته به سفر رفته است ، در حالی که دولت مستقر بوده و همه چیز در دست دارد نمی دانم چرا برای یک روز مرخصی من چنین الم شنگه ای به پا می کنند
سید صولت مرتضوی شهردار مشهد افزود: رئیس جمهور به بیرجند که آمد کارخانه سیمانی را افتتاح کرد که من در دولت نهم با 35 میلیارد تومان ارزی که از بانک کشاوری گرفته بودم کارهایش را انجام داده و افتتاح کردم.
شهردار مشهد  خاطر نشان کرد:دولت آقای روحانی از نیمه اسفند تا به امروز به اندازه دو سال گذشته به سفرهای استانی رفته در حالی که این سفرها با هواپیماهای دولتی و هزینه‌های بسیار بالای انجام می‌شود در حالی که بنده ۸ ساعت مرخصی قانونی گرفتم و با هزینه خودم به تهران رفتم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار