بازی با کلمات در کف رودخانه؛
تابناک: بسته شدن آب زاینده‌رود با تبعات بسیار زیاد زیست‌محیطی و اقتصادی همراه خواهد بود و باید هرچه سریع‌تر برای آن چاره‌اندیشی کرد.
کد خبر: ۳۹۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴ 26 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، در این روزها خبرهای ضد و نقیضی در مورد جریان آب در رودخانه زاینده رود به گوش می رسد.

درحالی مسئولان کشوری خبر از جریان دائمی آب در زاینده رود می دهند که مسئولان استانی و اصفهانی با احتیاط در این زمینه حرف می زنند.

امروز برای بار دوم معصومه ابتکار در سفر به اصفهان در حالی خبر از جریان دائمی زاینده رود داد که استاندار اصفهان به صراحت این خبر را اعلام نکرد و از ارزیابی ماهانه و گرفتن تصمیمات در این خصوص در هر ماه سخن گفت.

ابتکار امروز و در جمع خبرنگاران اصفهان، در پاسخ به سؤالی مبنی بر تبعات بسته شدن آب زاینده‌رود از دهم خردادماه سال جاری در اصفهان، گفت: بر اساس آخرین تصمیمات مسئولان عالی شورای هماهنگی حوضه زاینده‌رود، آب این رودخانه تا اطلاع ثانوی همچنان بازخواهد ماند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور زاینده‌رود را رگ حیاتی شهر و استان اصفهان و تالاب گاوخونی دانست و افزود: بسته شدن آب زاینده‌رود با تبعات بسیار زیاد زیست‌محیطی و اقتصادی همراه خواهد بود و باید هرچه سریع‌تر برای آن چاره‌اندیشی کرد.

طی دو ماه گذشته ۵ مکاتبه با وزیر نیرو در خصوص تشکیل شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود داشتم، گفت: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته یک شنبه هفته جاری این جلسه تشکیل شد و مصوباتی را هم داشت.

وی با بیان اینکه بر اساس تصمیم‌گیری کمیته پنج نفره درخواست کرده بودند که آب به جای ۵ خرداد ۱۰ خرداد بسته شود، موافقت شده بود، افزود: به دنبال تایید این درخواست همچنین مصوب شد که آب باریکه‌ای در کف رودخانه زاینده رود جاری باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه میزان این آب باریکه حدود ۲۰میلیون متر مکعب است، ابراز داشت: بر این اساس مقرر شده است که از ۹۰ میلیون متر مکعب آبی که در حال حاضر از سد خارج می‌شود ۷۰ میلیون متر مکعب آن بسته می‌شود و مابقی آن با لحاظ خط قرمز آب شرب و پایداری سطح جاری خواهد شد.

زرگرپور با بیان اینکه مدیر حوضه آبریز رودخانه زاینده رود باید ماهانه گزارشی از آورد رودخانه ارایه دهد، گفت: در حال حاضر تمام تصمیمات اتخاذ شده برای یک ماه آینده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار