ایام عید به کجا برویم؟
کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از بکرترین مناطق استان همواره از موقعیت های بسیار خوبی برای طبیعت گردان،گردشگران و توریست هایی است که به دنبال اینگونه مناطق هستند.
کد خبر: ۳۹۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵ 13 March 2017
کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از بکرترین مناطق استان همواره از موقعیت های بسیار خوبی برای طبیعت گردان،گردشگران و توریست هایی است که به دنبال اینگونه مناطق هستند.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد در نظر دارد هر روز یکی از شهرستان های استان را به همراه بهترین مناطق گردشگری آن ها معرفی کند .
شهرستان لنده
موقعیت لنده (مکان گود) نسبت به کوههای اطراف
در فرهنگ عمومی از معنای لنده به عنوان مکان گود و عمیق نام برده می‌شود که این به دلیل پایین بودن ارتفاع این شهر نسبت به مناطق اطراف می‌باشد.

موقعیت جغرافیای
شهرستان لنده با وسعتی بالغ بر ۸۵۰۰ کیلومتر مربع، دارای چهار شهرک و ۱۰۶ روستا، جمعیتی قریب به ۴۰ هزار نفر (۱۰ هزار نفر روستایی، ۱۵ هزار نفر عشایری و ۱۵هزار نفر شهری) داشته و از شمال به بخش‌های چاروسا و دیشموک، از جنوب به شهرستان بهبهان، از شرق به دهدشت و از غرب به بهمئی منتهی شده و تاکنون میزبان ۲۳ بخش‌دار بوده‌است.
شهرستان لنده با مرکزیت لنده از قدیمی‌ترین بخش‌های استان کهگیلویه و بویراحمداست، به طوری که در سال ۱۳۰۵ با نام بخش ثلاث و زیر نظر فرمانداری کل بهبهان اداره می‌شد وجود دارد.

لنده دارای مناطق بکر گردشگری بسیاری است که ازجمله این مناطق رامیتوان بزرگترین شترسنگی جهان،دلی مهرجان، دلی خیارکار، چشمه موگرمون، ،باغات زیبای ابرزگه ،باغات روستای تراب ،رودخانه های پرآب جن و مارون ،کوه سیاه و سفید،دشت های زیبای ابلش ،دشت بن و دشت ناصری،را نام برد.همچنین وجود امامزاده سیدعمادالدین‌ولی (ع) می‌تواند بستر مناسبی برای فعالیت‌های گردشگری و زیارتی باشد.

بزرگترین شتر سنگی جهان
نقش یک شتر نشسته بر یک سطح صاف در وسط کوه شمال شهر لنده یکی از جالب ترین جاذبه‌های طبیعی لنده است، این شتر سنگی آنقدر بزرگ است که از فاصله ۱۰کیلومتری، یعنی از جایی که تابلوی تقاطع جاده لنده به دهدشت و روستای آبکری نصب است قابل رویت است.
 
لنده دیار کوه های سیاه و سفید / بزرگترین شتر ایستاده بر کوه در دنیا را ببینید + تصاویر 

منطقه زیبای موگرمون
منطقه موگرمون به لحاظ طبیعت زیبای خودبه یکی از بهترین مناطق گردشگری استان تبدیل شده است.
رود خانه ای زیبا به همراه باغهای سرسبز از ویژگی های منطقه موگرمون است.وجود چندین طرح پرورش ماهی در این منطقه رونق اقتصادی به این منطقه داده است. در روزهای تعطیل این منطقه به یکی از شلوغ ترین مناطق استان تبدیل می شود.
 
لنده دیار کوه های سیاه و سفید / بزرگترین شتر ایستاده بر کوه در دنیا را ببینید + تصاویر 

کوه سیاه وسفید
کوه سیاه وسفیددارای درختان ثمری زیادی ازجمله تندروک-محلو موسیر -چویل -کرفس -دودوبره وغیره می‌باشد،بن سر،بیلهر،هستند
کوه سفید مشرف به شهرلنده فاقد جاده ماشین روی است و بیشتر محل تفریح گروه های مختلف کوهنوردان لنده ای و شهرستانهای اطراف است.

دلی مهرگان
منطقه بسیار زیبای دلی مهرگان بین سه کوه سیاه و سفید و مهره و در ۲۰ کیلومتری منطقه موگرمون قرار دارد. دلی مهرگان منطقه‌ای زیبا و سرسبز و سردسیری است و دارای چشم اندازهای طبیعی بسیار زیادی است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.
امامزاده سیدعمادالدین ولی
امامزاده سیدعمادالدین ولی اولاد حضرت امام زین العابدین (ع) و از امامزاده‌های استان بوده که در روستای مونه از توابع لنده واقع شده‌است.
 
قنات لنده
با توجه به اینکه در ضلع جنوبی شهر لنده چندین باغ و مزرعه وجود داشته و دارد، در زمان‌های قدیم برای آبیاری آنها یه حلقه قنات حفر شد. از تاریخ حفر این قنات ها اطلاعات مستندی موجود نیست ولی هم اکنون بقایای آن با جوشش ابی با کیفیت بالا موجود است.
امید است تلاش ما در معرفی مناطق بکر گردشگری شهرستان لنده مورد توجه قرارگرفته باشدوشاهد حضور گردشگران دراین شهرستان کوچک اما زیباباشیم .


تهیه گزارش:  (جابر صداقت اصل ،آرش علی پور،برهان شفایی)و مجید مرادی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
با این ظرفیت بالا گردشگری دریغ از یک گردش گر خارجی .ان هم به خاطر یک روسری وای به حال احمقهها
امید محبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
با سلام سال نو بر همگی مبارک باد.
دوست عزیز چه نیازی نظرتان را با توهین بیان کنید.این موضوع نیاز به برنامه ریزی دارد.جوانان این مناطق دارای فرهنگ خاص خودشان هستند.ورود گردشگر خارجی آن هم به تعداد زیاد در این مناطق، مخصوصا با مدیران توانائی که ما داریم اثر تخریبی سنگینی دارد. این موضوع نیاز به برنامه ریزی و زیر ساخت سازی دارد. تا کمترین تداخل فرهنگی را ایجاد کند بلکه فرهنگ غنیرما برای آنها دست آورد داشته باشد.
اسرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
می شود اسم مقبره سر کوه سیا ه است را بگویید وراجه به ان بنوسید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار