رضا عیوضی بسکتبالیست قمی یکی از اعضای تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان است که در مسابقه‌های قهرمانی آسیا در تایلند شرکت کرده است.
کد خبر: ۳۷۴۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹ 08 February 2017
به گزارش تابناک قم، رشته بسکتبال با ویلچر رشته‌ای ریشه‌دار در ورزش معلولان قم است و می‌توان این رشته را موفق‌ترین رشته ورزشی مرتبط با حوزه ورزش معلولان قم دانست. 

حضور یک ورزشکار از قم در ترکیب تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان در مسابقه‌های قهرمانی آسیا مهر تأییدی بر این ادعاست. 

رضا عیوضی یکی از بسکتبالیست‌های جوان قمی است که عضو تیم اتحاد معصومیه در لیگ دسته دوم بسکتبال باشگاه‌های کشور است. 

عیوضی امسال به تیم ملی فراخوانده شد و در نهایت در فهرست تیم ملی جوانان اعزامی به بانکوک قرار گرفت و موفق شد همراه با تیم ملی در این مسابقه‌ها با شکست ژاپن جام قهرمانی را بالای سر ببرد. عیوضی اکنون با کسب مدال طلای آسیا، به عنوان یکی از اعضای تیم ملی در مسابقه‌های جهانی جوانان در کانادا حضور خواهد داشت.

این در حالی است که محمد محمدنژاد دیگر بسکتبالیست قمی پیش از این توانسته بود به همین عنوان دست یابد و اکنون به عنوان یک بازیکن قمی در تیم ملی بزرگسالان حضور دارد و حتی با وجود سن و سال پایین در بازی‌های پارالمپیک ریو برای تیم ملی بازی کرد. 

در صورت ادامه این روند، ورزش معلولان قم امیدوار است در بازی‌های پارآسیایی جاکارتا 2018 در بسکتبال با ویلچر بیش از یک ملی پوش در کاروان اعزامی داشته باشد با این که حداقل یک و حداکثر 2 ملی پوش قمی در والیبال نشسته برای هیأت ورزش‌های معلولان استان قم برای حضور در بازی‌های پارآسیایی قطعی است. 

بسکتبال با ویلچر قم یک نماینده در لیگ برتر به نام ایثار و یک تیم در دسته دوم کشور به نام اتحاد معصومیه دارد.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار