فوری
با آغاز بارش ها در کهگیلویه و بویراحمد ، محور چرام به یاسوج در محدوده جوخانه بر اثر بارش شدید برف مسدود است و اعلام شده تعدادی خودرو در برف گیر افتاده اند.
کد خبر: ۳۶۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳ 27 January 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دقایقی پیش و با بارش برف سنگین محور جاده ی درون استانی چرام به یاسوج در منطقه ی جوخانه مسدود است.
بنا بر این گزارش یکی از رانندگان حاضر در محل بارش برف را سنگین اعلام کرد و گفت: تردد در این محور تقریبا غیر ممکن است .
دقایقی پیش غلام حسین آتش سودا در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت : رانندگان عزیز سعی کنند به طرف این محور رانندگی نکنند و در صورت ضرورت سفر از جاده های جایگزین استفاده کنند.
بخشدار سرفاریاب در این گفتگو ضمن تایید گیر افتادن برخی خودروها در این جاده افزود : متاسفانه یک خودرو در نزدیکی منطقه ی آب حیات بر اثر نقص فنی متوقف شده و باعث مسدود شدن جاده شده است.
آتش سودا که در منطقه به سر می برد در ادامه افزود : آخرین خبر حاکی از تصادف دو خودرو در منطقه جوخانه بر اثر لغزندگی و مسدود شدن جاده است.
وی به رانندگان تاکید نمود از این جاده برای تردد استفاده نکنند چون که بارش برف بسیار سنگین است.
وی اعلام نمود ماشین های برف روب راهداری در محل در تلاش هستند جاده را برای موقعیت های اضطراری باز نگه دارند اما برای تردد های معمولی به شدت تاکید می شود از این جاده استفاده نشود.
 19:12 مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: محورهای باغچه سادات به یاسوج و بابامیدان به یاسوج مسدود شده است.
علی وفایی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج با بیان اینکه هواشناسی در روزهای گذشته اعلام کرده بود که روزهای آخر هفته و شنبه با بارش برف و باران در استان رو به رو خواهیم بود، اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران استان، هواشناسی و سایر دستگاه‌های خدمات رسان نیز به کرات وضعیت آب و هوا و جاده‌ها را به اطلاع مردم استان رساندند.

سید علی وفایی مقدم با تاکید بر اینکه بعضی از مسیرهای کوهستانی به ویژه محور باغچه سادات به یاسوج استاندارد نیست، عنوان کرد: انتظار می‌رود مسافران برای رفاه حال خود از زنجیر چرخ  استفاده کنند و در روزهای بارانی از این مسیرها تردد نکنند.

وی تصریح کرد: امکانات راهداری و هلال احمر به محور باغچه سادات اعزام شده اند و اکنون در محل مستقر هستند.

وفایی مقدم با بیان اینکه خودروهای بسیار در این مسیر و محور بابامیدان دچار برف گرفتگی شده اند، بیان کرد: لغزندگی جاده محور باغچه سادات به یاسوج سبب بروز تصادف شده است ولی خوشبختانه به کسی آسیبی نرسیده است.
20:00 آخرین خبر از منطقه ی جوخانه از توقف موقتی برف و باز شدن مقطعی جاده برای نجات خودروهای گرفتار در برف حکایت دارد اما همچنان به علت سردی هوا و یخبندان تا اطلاع ثانوی تردد در این جاده ممکن نیست.
20:07بخشدار سرفاریاب لحظاتی پیش از منطقه جوخانه در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، از رهاسازی خودروها گرفتار در برف خبر داد و افزود : تصادف بین دو خودرو که باعث انسداد جاده شده بود خسارت جانی نداشت و در حال هدایت این خودروها جهت خروج از منطقه هستیم اما اکیدا توصیه می شود هیچ خودرویی از این محور تردد نکند.
20:13 علمدار دستور جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که نیروهای امدادی هلال احمر و راهداری از عصر امروز با حضور در این مسیر برف گیر مشغول برف روبی و امداد رسانی به خودروهای گرفتار هستند.
وی تصریح کرد که تاکنون 40 خودرو در 2مسیر یاسوج به سرفاریاب و چرام به یاسوج گرفتار برف شدند که نیروهای امدادی در حال کمک رسانی به آنان هستند.
مدیر هلال احمر چرام ادامه داد که بیشترین میزان بارش برف در منطقه جوخانه، طسوج و چات باریک در این شهرستان است.
سرپرست راهداری کهگیلویه و بویراحمد نیز به رانندگانی که قصد عبور از جاده های استان به ویژه محورهای برف گیر را دارند به بستن زنجیر چرخ و رعایت مسایل ایمنی توصیه کرد.
کهگیلویه وبویراحمد 45 گردنه و یکهزار و 500 کیلومتر جاده برف گیر دارد.
محمد حسین نصیری افزود که حدود 500 اکیپ راهداری به طور شبانه روزی مشغول امداد رسانی و خدمات دهی در مسیرهای برف گیر این استان هستند.
وی تصریح کرد که جاده باغچه سادات - سرفاریاب همچنان به دلیل بارش سنگین برف به ویژه در منطقه جوخانه و چات باریک مسدود است.
نصیری گفت که در تماس تلفنی با فرماندار شهرستان چرام قرار است از تردد خودروها از سمت سرفاریاب به یاسوج از این مسیر برف گیر تا اطلاع بعدی ممانعت شود.
 20:24 مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد ، در گفتگو با بخش خبری 20 سیمای دنا ، از باز بودن همه ی جاده های استان در حال حاضر خبر داد و گفت : جاده یاسوج به کاکان علی رغم بارش شدید برف و لغزندگی جاده در حال حاضر باز است و تردد در آن صورت می گیرد.
علی خوان پایه در خصوص محور یاسوج به بابا میدان هم گفت : این جاده به علت ازدحام سنگین خودروها ، تردد به کندی صورت می گیرد و جاده مسدود نیست ضمن اینکه خودروهای راهداری در حال نمک پاشی و برف روبی جاده هستند.
خوان پایه در پاسخ به مجری بخش خبری صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در خصوص محور جوخانه هم گفت : در آخرین تماس که لحظاتی پیش با همکاران داشته ایم این محور بازگشایی شده است.
وی از پلیس راه خواست از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ در محور های کوهستانی جلوگیری کنند تا موجب راهبندان نشوند.
22:00 بارش برف در مناطق مرتفع ادامه دارد و فرمانده پلیس راه استان هم گفت: رانندگان باید از سفر های غیر ضروری پرهیز کنند و در صورت سفر خودروهای خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات گرمایشی تجهیز کنند .
سرهنگ سیاه پور افزود: همچنین رانندگان حتما اطلاعات لازم را پیش از سفر از سازمان حمل و نقل و راهداری دریافت کنند .
فرمانده پلیس راه  استان افزود: بارش در مناطق گرمسیری به صورت باران بوده است و موجب کندی تردد در برخی محورهای ارتباطی این مناطق نیز شده است .
وی از رانندگان خواست از هر گونه حرکات مخاطره آمیز شامل سبقت، سرعت، انحراف و تعجیل خودداری کنند .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
با سلام
اين خبر کذب محض است اختلال بوجود آمد اما هيچ گونه مسدود بودن جاده ای نبود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار