مدیر آموزش و پرورش آبیک خبر داد
مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: با هدف انسداد مبادی بی‌سوادی، تفاهم‌نامه‌ای بین اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک و سایر دستگاه‌های اجرایی این شهرستان منعقد می‌شود.
کد خبر: ۳۵۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴ 04 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، مهرداد یحیایی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک که ظهر امروز در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به بدهی تعداد معدودی از مدارس شهرستان آبیک در زمینه حامل‌های انرژی، از مسؤولان خدمات‌رسان این شهرستان درخواست می‌شود مساعدت لازم برای رفع مشکل موجود را داشته باشند.

وی سرانه مدارس شهرستان آبیک را بسیار پایین دانست و تصریح کرد: مسؤولان ادارات خدمات‌رسان باید شرایطی را برای مدارس فراهم کرده تا بتوانند بدهی حامل‌های انرژی خود را به صورت اقساط یا بخشودگی پرداخت کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک با بیان اینکه بخشی از بدهی حامل‌های انرژی تعدادی از مدارس به دستگاه‌های خدمات‌رسان همانند آب، برق و گاز پرداخت شده است، افزود: در این زمینه مسؤولان دستگاه‌های خدمات‌رسان مابقی بدهی خود را به صورت نقدی درخواست کرده‌اند که می‌طلبد مسؤولان شرایطی فراهم کرده و پرداخت اقساطی بدهی را بر عهده بگیرند.

یحیایی ادامه داد: از سوی اداره آموزش و پرورش آمادگی لازم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در محله مهدیه شهر آبیک وجود دارد که مساعدت لازم با فرمانداری برای اجرای طرح سالم‌سازی و پاکسازی این محله در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اختصاص زمینی برای احداث یک باب مدرسه در شهرک بعثت(مسکن مهر) شهر آبیک اضافه کرد: با توجه به نیاز مبرم این شهرک به فضای آموزشی و آمار جمیعتی بالای دانش‌آموزی، لازم است که سند زمین در نظر گرفته شده به نام اداره آموزش و پرورش ثبت شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: از مسؤولان شهرستان آبیک درخواست می‌شود در معرفی فرد خیری برای ساخت مدرسه در شهرک بعثت، اداره آموزش و پرورش این شهرستان را یاری رسانند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک بیان کرد: برای شناسایی، جذب و آموزش افراد بی‌سواد 10 تا 49 سال شهرستان آبیک تفاهم‌نامه‌ای بین اداره آموزش و پرورش این شهرستان و سایر دستگاه‌های اجرایی همانند بهزیستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شبکه بهداشت و درمان، کمیته امداد، شهرداری، بخشداری‌ها و غیره منعقد شده و با تحقق این مهم در انسداد مبادی بی‌سوادی گام‌های مؤثری برداشته می‌شود.

یحیایی افزود: حق‌الزحمه آموزش‌دهندگان به افراد بی‌سواد از سوی اداره آموزش و پرورش پرداخت می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی به افتتاح مدرسه روستای گلزور و ساخت آن از سوی خیران اشاره کرد و ادامه داد: توسط پویش مدرسه‌سازی ایران من کشور، برای تکمیل یک باب مدرسه نیمه‌کاره در روستاهای شهرستان آبیک قول مساعد داده شده است.

این مسؤول عنوان کرد: به ازای ثبت‌نام هر فرد در سامانه سناد در دوره پیش‌دبستانی، یک میلیون ریال به منطقه آموزش و پرورش واریز می‌شود که طبق آن برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف آموزش و پرورش در این دوره صورت می‌گیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک افزود: نرخ شهریه مدارس بزرگسال این شهرستان طبق روال سال گذشته باقی می‌ماند.

گفتنی است در این جلسه علی رحمانی فرماندار آبیک تأکید کرد که تا پایان سال تحصیلی ادارات خدمات‌رسان آب، برق و گاز این شهرستان حق ندارند نسبت به قطع حامل‌های انرژی مدارس بدهکار اقدام کنند و باید بسترهایی را برای مشکل بدهی مدارس مربوطه فراهم کرده تا بتوانند بدهی خود را پرداخت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار